Akcje niezależne lub częściowo zależne od gracza | Armia Saurona (System Nemezis) poradnik Śródziemie: Cień Mordoru
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Akcje niezależne lub częściowo zależne od gracza

Świat gry ewoluuje nie tylko pod wpływem decyzji podejmowanych przez Taliona i wykonywanych przez niego zadań, ale również zupełnie niezależnie od jego (Twoich) poczynań. Do tego typu zdarzeń dochodzi zazwyczaj wtedy gdy Talion zginął i mija trochę czasu zanim ponownie się odrodzi lub gdy zdecydowałeś się na wykonanie przeskoku w czasie po wejściu w interakcję z jedną z wież kuźni. Wszystkie tego typu akcje są losowe i ich efektem może być na przykład stoczenie pojedynku między orkami o dominację czy wyeliminowanie kapitana przez jednego z orków z najniższego szczebla. Efektem tych działań może być między innymi zmiana wartości współczynnika władzy (Power) u któregoś z orków czy wręcz usunięcie danego członka armii Saurona w wyniku jego śmierci.

Do akcji częściowo zależnych od Twoich poczynań zaliczają się z kolei tzw. walki o władzę (Power Struggles). One również inicjowane są przez członków armii Saurona, aczkolwiek zasadniczą różnicą jest w tym przypadku to, że możesz zdecydować czy chcesz dołączyć do danego zdarzenia czy też pozwolić na to żeby rozegrało się od początku do końca bez Twojego udziału. W tym pierwszym przypadku wymagane jest dotarcie na czas do jednego z czerwonych punktów na mapie świata i rozpoczęcie opcjonalnej misji. Zadania z tej grupy również mają losowy przebieg i mogą one na przykład dotyczyć uczty wydanej przez danego kapitana czy zorganizowanego przez orki polowania na dzikie bestie.