16 - The Power of the Wraith (Moc Wraith) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru poradnik Śródziemie: Cień Mordoru
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
16: The Power of the Wraith (Moc Wraith)
Wymagania do rozpoczęcia misji: Musisz ukończyć dwunastą główną misję (The Messenger - Posłaniec) oraz trzynastą główną misję (Queen of the Shore - Królowa wybrzeża).
Opcjonalne cele misji: Musisz w trakcie podążania za Grublikiem pozostawać przez cały czas nad nim.
Zaczekaj aż gra doda do Twojej mapy informację na temat lokalizacji jednego z kapitanów z armii Saurona - Grublika (jego personalia są odgórnie ustalone). Wyrusz na zachód, docierając do kilku chwilach do obozowiska, w którym oprócz wspomnianego kapitana wpadniesz też na dość liczną grupę standardowych orków. Użyj w tym miejscu trybu widzenia Wraith żeby zlokalizować Grublika (czerwona postać). Gra przy okazji przydzieli ci dostęp do nowej umiejętności o nazwie Command (Polecenie), dzięki której możliwe będzie wydawanie poleceń zdominowanym (napiętnowanym) orkom z armii Saurona.
W zależności od upodobań możesz najpierw zająć się eliminacją zwykłych orków lub od razu skupić się na zaatakowaniu Grublika. Jeśli wybierasz ten drugi wariant to postaraj się wyprowadzić skuteczny atak z zaskoczenia. Niezależnie od tego jak się zachowałeś musisz rozpocząć osłabianie Grublika (jego słabości i mocne strony są losowo generowane).
Po tym jak pasek zdrowia Grublika zmieni swój kolor na zielony postaraj się złapać kapitana. Z listy akcji wybierz opcję dominacji (Dominate) i następnie wydania polecenia Grublikowi (Command). Zaczekaj na otwarcie okna armii Saurona. Jako że jest to swego rodzaju samouczek musisz wykonać wszystkie czynności zgodnie z odgórnie ustalonym planem - wybrać wodza Tarza (Tarz the Knife - jego tożsamość jest odgórnie narzucona) i nakazać Grublikowi przystąpienie do działań mających na celu stanie się jednym z jego stronników (ochroniarzy).
Uwaga - W dalszej części gry możesz wydawać napiętnowanym kapitanom więcej poleceń, między innymi atakowania innych kapitanów z zamiarem ich eliminacji.
Jak zapewne zauważyłeś na mapie pojawił się znacznik nowej misji powiązanej z Grublikiem i jego planem dołączenia do świty wodza Tarza. Udaj się do tego znacznika znajdującego się w ruinach. Po zbliżeniu się do znacznika gra automatycznie wyświetli nową scenkę przerywnikową.
Począwszy od tego momentu musisz pomagać Grublikowi w zaliczeniu jego zadania, dzięki któremu zauważony on zostanie przez Tarza i wcielony do jego świty. Atakuj mianowicie orki oznaczane żółtym kolorem, wykorzystując do tego celu łuk (w razie wyczerpania zapasu strzał w okolicy odnajdziesz kolejne). Zwróć jednocześnie uwagę na nowo odblokowany poboczny cel misji - nie możesz zeskoczyć na dół, tak więc na razie pozostawaj na półce, na której Talion znalazł się po zakończeniu filmu przerywnikowego.
Do pokonania są w sumie trzy grupy wrogo nastawionych do Grublika orków. Jako że każda grupa przebywa w innym miejscu musisz śledzić napiętnowanego orka do miejsc staczania przez niego kolejnych walk. Pamiętaj o NIE ZESKAKIWANIU na niższe półki ani na ziemię, bo zawalisz poboczny cel misji. Zamiast tego decyduj się na przebieganie po wąskich murkach oraz linach łączących wysoko położone platformy. Kontynuuj prowadzenie działań ofensywnych do momentu, w którym wszystkie trzy grupy orków zostaną zlikwidowane.
Po tym jak otrzymasz potwierdzenie awansu Grublika znajdziesz się w pobliżu twierdzy orków. Wyrusz w stronę wskazanego przez grę punktu widokowego. Zgodnie z otrzymaną informacją po drodze nie możesz zostać zauważony, tak więc unikaj głównych ścieżek i zamiast tego wspinaj się po murach z zamiarem docierania do dachów oraz wyżej położonych balkoników. Nie zapominaj też o pomaganiu sobie trybem Wraith m.in. do lokalizowania mijanych po drodze łuczników (możesz ich oczywiście atakować z zaskoczenia).
Po dotarciu do punktu widokowego załączy się krótki filmik informujący o przybyciu do twierdzy wodza Tarza oraz jego stronników (m.in. Grublika). Wykonaj kolejną czynność zgodnie z poleceniem gry, a więc wciśnij klawisz/przycisk aktywacji napiętnowanego Grublika. Spowoduje to, że zacznie on atakować Tarza.
Ostatnia część tej misji zakłada doprowadzenie do śmierci Tarza. Jeśli Talion poznał wcześniej słabości i mocne strony wspomnianego wodza to koniecznie je teraz przejrzyj. Są one niestety losowo generowane, tak więc odpowiednią taktykę musisz już obrać we własnym zakresie. Przykładowo, jeśli Tarz jest wrażliwy na eksplozje to celuj z łuku w ogniska lub w beczki z grogiem, a jeśli boi się karagorów to wypuść je z klatek. Najbardziej uniwersalna metoda działania to zeskoczenie na dół i przystąpienie do bezpośrednich starć z Tarzem i podległymi mu orkami.
Podczas rozgrywania omawianej bitwy unikaj w miarę możliwości stosowania ataków dystansowych oraz przypadkowego uderzania Grublika, bo zdominowany kapitan musi przeżyć tę bitwę. Kontynuuj prowadzenie walk do momentu pozbawienia Tarza całego paska zdrowia. Gra na sam koniec potwierdzi awans Grublika na nowego wodza (przemówienie i zmiany w oknie armii Saurona) i zadanie to dobiegnie końca.
Nagrody za zaliczenie misji:
- 1400 punktów doświadczenia
- 110 punktów władzy (Power)
- 150 sztuk złota (Mirian) - tylko jeśli zaliczyłeś opcjonalny cel misji
- Odblokowanie głównej misji "The Cure" (Lekarstwo)
- Odblokowanie głównej misji "Brand the Warchiefs" (Napiętnuj wodzów) - Zadanie to jest wyjątkowe, albowiem nie zalicza się go w żadnym ustalonym miejscu. Jest ono po prostu powiązane z wywabianiem i napiętnowywaniem kolejnych wodzów z armii Saurona i więcej na jego temat dowiesz się ze strony z jego opisem.