1 - Prolog | Główne misje w Środziemie Cień Mordoru poradnik Śródziemie: Cień Mordoru
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
1: Prolog
Kontrolę nad Talionem po raz pierwszy uzyskasz podczas sparingu z jego synem Dirhaelem. Rozpocznij trenowanie stosowania kontr, wciskając wskazany przez grę klawisz/przycisk w momencie gdy nad głową Dirhaela pojawi się charakterystyczna ikona. Po wykonaniu kilku poprawnych kontr zajmij się także wyprowadzaniem standardowych ataków w walce wręcz. Dokonuje się tego poprzez wciskanie głównego klawisza/przycisku ataku.
Uwaga - Więcej informacji na temat tajników walki odnajdziesz w rozdziale poradnika zatytułowanym Walka wręcz.
Po obejrzeniu kilku scenek przerywnikowych zostaniesz zmuszony do przećwiczenia kolejnego ataku z wachlarza podstawowych zachowań bohatera. Mowa tu o wykonaniu egzekucji na powalonym na ziemię przeciwniku i musisz w tym celu jednocześnie wcisnąć dwa różne klawisze/przyciski.
Uwaga - W dalszej części gry inni wrogowie mogą ci przeszkadzać w dobijaniu powalonych potworów. Tym razem egzekucja przebiegnie jednak bez żadnych przeszkód.
Podbiegnij do rozstawionych nieco dalej innych orków (jest to okazja do przetestowania opcji sprintu). Zajmij się ich atakowaniem, pamiętając o wyprowadzaniu poznanych na samym początku gry kontr oraz o tym żeby w miarę możliwości dobijać przewrócone potwory.
Uwaga - Sprint w stronę upatrzonego potwora możesz zakończyć wciśnięciem klawisza/przycisku odpowiedzialnego standardowo za chwyt. Pozwoli ci to na wykonanie silnego szturchnięcia i przy odrobnie szczęścia dana bestia straci równowagę.
Po awansowaniu do kolejnej sceny prologu wciśnij i przytrzymaj klawisz/przycisk odpowiedzialny za skradanie się. Zbliż się do Ioreth (żony Tialona) i podaruj jej zebrane wcześniej kwiaty.
Także i kolejna scena pozwoli ci bliżej zapoznać się z mechanizmem skradania się. W tym przypadku musisz zakraść się od tyłu do trzech różnych orków. Za każdym razem gdy znajdziesz się za danym orkiem wciskaj klawisz/przycisk wykonania cichej egzekucji. Zlikwiduj w ten sposób wszystkie okoliczne potwory.
Po znalezieniu się na głównej mapie świata rozpocznij od zapoznania się z zasadami działania wież kuźni - mogą one być używane do szybkiej podróży oraz do przyśpieszania upływu czasu. Każda uaktywniona wieża (musisz uderzyć w kowadło umieszczone na samym jej szczycie) odsłania też m.in. okoliczne zadania i sekrety.
Zeskocz z wieży żeby odblokować kolejne samouczki. Na początek gra pozwoli ci przetestować używanie łuku - wyceluj w dowolnego z orków (najlepiej w jego głowę), doprowadź do napięcia cięciwy i poślij strzałę w stronę przeciwnika. Przystąp teraz do właściwych walk, w dalszym ciągu polegając na kontrach celem unikania obrażeń. Dodatkowo możesz przekonać się w jaki sposób działa mechanizm ogłuszania wrogów. Po wciśnięciu klawisza/przycisku ogłuszenia dany przeciwnik staje się na kilka sekund bezbronny. Możesz to wykorzystać atakując w międzyczasie innych wrogów lub właśnie bezbronnego oponenta (seria bardzo szybkich ciosów).
Pokonaj wszystkie potwory, dzięki czemu w okolicy pojawi się nowy ork. Ostatnia część samouczka zakłada przesłuchanie tego potwora celem wydobycia od niego cennych informacji. Musisz w tym celu złapać orka i wcisnąć klawisz/przycisk przesłuchania (Gain Intel).
Dzięki przesłuchaniu schwytanego potwora poznasz tożsamość i miejsce pobytu Gimuba (Gimub the Slaver). Ze wspomnianym łowcą niewolników związana będzie jedna z kolejnych misji głównego wątku fabularnego gry.
Uwaga - Więcej informacji na temat systemu Nemezis odnajdziesz w rozdziale Armia Saurona.
Uwaga - Gimub jest wyjątkowym członkiem armii Saurona, albowiem jego tożsamość i miejsce pobytu są odgórnie ustalone i związane z postępami w głównym wątku fabularnym. Dane na temat pozostałych członków armii Saurona są z kolei losowo dobierane.
Uwaga - Możesz teraz zająć się swobodną eksploracją świata gry (dodatkowe zadania, sekrety, walki z orkami, poznawanie tożsamości innych członków armii Saurona itp.) lub od razu zainteresować się jedną z kolejnych głównych misji. Gra odblokowała dwa różne zadania i kolejność ich rozpoczynania nie odgrywa żadnej roli.
Nagrody za zaliczenie misji:
- 260 punktów doświadczenia
- Odblokowanie głównej misji "The Slaver" (Łowca niewolników)
- Odblokowanie głównej misji "The Spirit of Mordor" (Dusza Mordoru)