18 - The Cure (Lekarstwo) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru poradnik Śródziemie: Cień Mordoru
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
18: The Cure (Lekarstwo)
Wymagania do rozpoczęcia misji: Musisz ukończyć szesnastą główną misję (The Power of the Wraith - Moc Wraith).
Opcjonalne cele misji: Musisz po cichu napiętnować (Brand) pięć orków.
Uwaga - W misji tej nie możesz pozwolić na wszczęcie alarmu w forcie, ACZKOLWIEK nie jest to równoznaczne z zakazem doprowadzania do wykrycia Taliona. W dalszym ciągu powinieneś się oczywiście skradać, tyle że przyczynienie się do zauważenia bohatera przez przeciwników nie doprowadzi do natychmiastowego zawalenia misji. Jeżeli Talion pomimo Twoich starań zostanie zdemaskowany to musisz "jedynie" zwracać uwagę na wrogów, którzy będą mogli próbować załączyć alarm. Ich eliminacja okaże się priorytetowa, bo dopiero w momencie wszczęcia alarmu misja zostanie zakończona niepowodzeniem.
Główny cel tej misji to oczyszczenie trzech obszarów twierdzy ze wszystkich wrogich kreatur. Możesz od razu się tym zająć lub w pierwszej kolejności podjąć kroki mające na celu zaliczenie pobocznego celu misji. Plan zakłada napiętnowanie (Brand) pięciu dowolnych orków, przy czym nie możesz zostać przez nie zauważony (w przeciwnym wypadku akcja nie zostanie uwzględniona przez grę). Próby napiętnowania wykonuj więc po zajściu danego przeciwnika od tyłu, zeskakując na niego czy podczas zwisania przy krawędzi.
Oznaczone przez grę obszary fortu możesz odwiedzać w dowolnej kolejności. Ja proponuję na początek zbliżyć się do obszaru zlokalizowanego w północno-wschodniej części twierdzy. Powinieneś zauważyć, że orkowie siedzą tu przy ognisku i w rezultacie dobrze jest się ich pozbyć posyłając strzałę w stronę ogniska. Nie jest to oczywiście jedyna możliwa metoda działania, bo możesz też celować bezpośrednio w nich z łuku, zachodzić ich od tyłu czy używać piętnowania na innych orkach z okolicy (najlepiej łucznikach) i następnie wydawać im rozkazy do ataku.
Drugi obszar jest wysunięty nieco bardziej na południe. W tym przypadku rekomendowaną przeze mnie metodą działania jest użycie strzały na klatce, w której przetrzymywany jest karagor. Zaczekaj aż dzika bestia upora się z okolicznymi orkami i następnie pozbaw ją życia (wskazane ponowne użycie łuku), bo zabicie jej również będzie wymagane do zabezpieczenia omawianego obszaru.
Na koniec zostaw sobie obszar znajdujący się w zachodniej części fortu. Musisz się tu bardzo pilnować, bo w miejscu tym powinien przebywać losowo wybrany kapitan z armii Saurona. W pierwszej kolejności postaraj się pozabijać wszystkich zwykłych orków towarzyszących kapitanowi. Zapobiegnie to ewentualnym próbom podniesienia przez nich alarmu w dalszej części misji. Do eliminacji standardowych orków po raz kolejny najlepiej jest używać łuku, zwłaszcza że na okolicznych dachach i półkach bez większych problemów odnajdziesz zapasowe strzały.
Wspomnianego wyżej kapitana zostaw sobie na sam koniec. Zanim zaatakujesz tę postać postaraj się przejrzeć listę jej słabości i mocnych stron. Jeżeli kapitan może zostać zabity pojedynczym atakiem (np. z zaskoczenia) to spróbuj go wykonać. W przeciwnym wypadku upewnij się raz jeszcze, że w okolicy nie ma żadnych innych orków i zaatakuj kapitana w normalny sposób. W trakcie potyczki z kapitanem na bieżąco monitoruj wskazania mini-mapy i jeśli tylko zauważysz, że jakiś inny ork próbuje wszcząć alarm zajmuj się jego natychmiastwowym zatrzymaniem. Pokonanie kapitana i zabezpieczenie ostatniego obszaru doprowadzi do zakończenia misji.
Nagrody za zaliczenie misji:
- 400 punktów doświadczenia
- 50 sztuk złota (Mirian) - tylko jeśli zaliczyłeś opcjonalny cel misji
- Odblokowanie głównej misji "The Rescue" (Ratunek)