3 - The Spirit of Mordor (Dusza Mordoru) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru poradnik Śródziemie: Cień Mordoru
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
3: The Spirit of Mordor (Dusza Mordoru)
Wymagania do rozpoczęcia misji: Musisz ukończyć pierwszą główną misję (Prolog).
Opcjonalne cele misji: Musisz uchronić Szczurnika (Ratbag) przed utratą więcej niż połowy paska zdrowia.
Po przesłuchaniu Szczurnika (Ratbag) i uzyskaniu informacji na temat Gorotha wyrusz za zaprzyjaźnionym orkiem. Dotrzecie wkrótce do niewielkich ruin, w których napadnie was grupa wrogo nastawionych orków. W składej tej grupy wejdzie co najmniej jeden obrońca (Defender) i jest to unikalna odmiana orków, którzy używają długiej broni białej oraz tarczy. To właśnie tarcza przysporzy ci najwięcej kłopotów, bo jej zniszczenie wymaga wykonania kilku silnych ciosów. Zamiast podejmować próby niszczenia tarcz o wiele lepiej jest przeskakiwać nad obrońcami (wciśnij klawisz skoku po podbiegnięciu do orka). Sprawi to, że wylądujesz za ich plecami i będziesz mógł ich bezproblemowo osłabić zanim zdążą się obrócić.
Konieczność stosowania skoków do dezorientowania obrońców to nie jedyna rzecz, o której powinieneś pamiętać w trakcie opisywanej bitwy. Jeśli chcesz zaliczyć opcjonalny cel tej misji to nie możesz ponadto pozwolić na to żeby Szczurnik stracił więcej niż połowę paska zdrowia. W pierwszej kolejności rozprawiaj się więc z tymi przeciwnikami, którzy zamiast Taliona będą próbowali atakować właśnie zaprzyjaźnionego orka. Uważaj też żeby samemu nie zranić sojusznika, bo źle wymierzony cios może go dosięgnąć. Po wygranej bitwie dotrzyj ze Szczurnikiem w pobliże twierdzy orków.
Wyrusz na wschód i zacznij skradać się. Nie możesz tu zostać wykryty, bo doprowadziłoby to do natychmiastowego zawalenia misji. Nie oznacza to jednak, że likwidowanie orków jest całkowicie zabronione. Postaraj się wyeliminować jednego lub dwa orki patrolujące obszar na prawo od głównego wejścia do twierdzy. Możesz tego dokonać na przykład zakradając się do nich od tyłu lub chowając się w krzakach i używając opcji gwizdania do zachęcenia danego orka do podejścia do bohatera.
Celem opisanych wyżej działań jest oczyszczenie sobie prawej części twierdzy z aktywnych orków. Dopiero gdy będzie tu bezpiecznie przejdź nieco dalej na wschód i zacznij wspinać się na mury twierdzy.
Po znalezieniu się przy górnych poziomach twierdzy zacznij przeskakiwać na kolejne jej zrujnowane kładki, bezproblemowo omijając dzięki temu potwory rozstawione na samym dole. Twój aktualny cel to pokazany na powyższym obrazku ork-łucznik. Wyeliminuj tego orka, dzięki czemu gra wyświetli krótką scenę przerywnikową. Dowiesz się, że poszukiwany kapitan Goroth przebywa w obozie łowieckim zlokalizowanym na wschód stąd.
Możesz już wznowić przemarsz na wschód, opuszczając po kilku chwilach tereny twierdzy. W trakcie przemarszu w stronę obozu łowieckiego nie zbliżaj się ani do orków patrolujących lewy most ani do potworów stojących przy prawych klatkach z więzionymi karagorami. Proponuję w odpowiednim momencie zeskoczyć na najniższy poziom i przekraść się pod mostem.
Nie śpiesz się z dotarciem do miejsca pobytu Gorotha, bo ruiny sąsiadujące z obozem łowieckim pilnowane są przez kolejne potwory. Postaraj się wyeliminować pojedynczego orka z pochodnią patrolującego okolicę oraz orka-łucznika okupującego jeden z wyższych poziomów ruin. W przypadku łucznika dobrą metodą działania jest złapanie się krawędzi, odczekanie aż ustawi się przy niej przeciwnik i zrzucenie go na dół.
Po zbliżeniu się do celu podróży uaktywnij w poznany już wcześniej sposób tryb Wraith i sprawdź okolicę w poszukiwaniu czerwonej sylwetki symbolizującej wrogiego kapitana. Przeskanuj tę postać z zamiarem zidentyfikowania Gorotha.
Zgodnie z sugestią gry możesz wykorzystać słabość Gorotha do karagorów (dość wyjątkowo nie jest to cecha o charakterze losowym, tylko odgórnie narzucona przez grę). Plan zakłada mianowicie wypuszczenie karagora więzionego w klatce, przy której stoi wrogi kapitan. Ustaw się w bezpiecznej odległości od klatki, przygotuj sobie łuk i wyceluj w kłódkę (powyższy obrazek), doprowadzając do oswobodzenia dzikiej bestii. Akcja ta wywoła przerażenie u Gorotha, który rzuci się do ucieczki.
Uwaga - Jeśli nie posiadasz żadnych strzał to odnajdziesz je między innymi na półce, która była okupowana przez łucznika.
Możesz się teraz zachować na dwa zasadnicze sposoby. Jeśli odblokowałeś już umiejętność Ride Caragors (Dosiadanie karagorów) to radzę wskoczyć na uwolnionego z klatki karagora. Doścignij następnie Gorotha i błyskawicznie się z nim rozpraw, wykorzystując to, że nie może obronić się przed atakami dzikiej bestii. Jeśli nie posiadasz wspomnianej zdolności to doścignij kapitana w tradycyjny sposób, najlepiej zanim zbliży się do mijanych wcześniej podległych mu orków. Musisz w takiej sytuacji poświęcić więcej czasu na pozbawienie Gorotha całego paska zdrowia. Niezależnie od wybranej metody działania misja zakończy się po przejrzeniu raportu z bitwy tuż po zamordowaniu Gorotha.
Nagrody za zaliczenie misji:
- 700 punktów doświadczenia
- 50 sztuk złota (Mirian) - tylko jeśli zaliczyłeś opcjonalny cel misji
- Odblokowanie głównej misji "Climbing the Ranks" (Awansowanie w szeregach)