10 - The Dark Monument (Mroczny monument) | Główne misje poradnik Śródziemie: Cień Mordoru
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
10: The Dark Monument (Mroczny monument)
Wymagania do rozpoczęcia misji: Musisz ukończyć dziewiątą główną misję (The Warchief - Wódz) oraz dodatkową misję Kill the Warchiefs (Zabij wodzów), a więc doprowadzić do zabicia w sumie czterech różnych wodzów z armii Saurona.
Opcjonalne cele misji: Musisz w trakcie ochraniania wozu z grogiem zabić trzech orków-łuczników trafieniami w głowę.
Misja ta rozpoczyna się w tym samym miejscu co siódma i możesz do niej przystąpić dopiero po zlikwidowaniu czterech wodzów z armii Saurona (dziewiąta i dodatkowa misja opisane na poprzednich stronach tego rozdziału). Po rozpoczęciu zadania zacznij podążać za Hirgonem. Wkrótce zbliżycie się do grupy dziewięciu orków pilnujących wagonu z grogiem. Twoim zadaniem jest wyeliminowanie orków i najlepiej jest działać z ukrycia (choć nie jest to wymagane). Możesz na przykład zachodzić orki od tyłu czy pomagać sobie łukiem.
Dobrym sposobem na szybkie wyeliminowanie orków jest również uwolnienie karagora przetrzymywanego w jednej z klatek. Na taki krok radzę się jednak zdecydować tylko jeśli dysponujesz umiejętnością Ride Caragors (Dosiadanie karagorów), bo bestia może zwrócić się przeciw Talionowi. Jeśli nie masz nic przeciwko prowadzeniu otwartych działań możesz też oczywiście pokonać orki w bezpośredniej walce i w takiej sytuacji uważaj na ich bardziej elitarne odmiany (m.in. na obrońców z tarczami).
Po zamordowaniu wszystkich orków zaczekaj aż Hirgon wznowi przemarsz i wyrusz jego śladem. W drodze do kolejnej lokacji z orkami zostaniecie napadnięci przez niewielką grupę ghuli, których sprawna eliminacja nie powinna ci przysporzyć żadnych kłopotów. Jeśli mimo wszystko odniesiesz większe obrażenia to rozważ zabranie jednej z odnalezionych po drodze roślinek.
W drugim obozowisku orków przebywa osiem nowych potworów. Musisz zachować się tak samo jak wcześniej, a więc wymordować wszystkie orki. Polecam raz jeszcze prowadzić działania z ukrycia, dzięki czemu nie będziesz musiał ryzykować utraty zdrowia w bezpośrednich starciach z bardziej elitarnymi orkami.
Po zabiciu orków wyrusz dalej i bądź gotowy do zlikwidowania nowej grupy ghuli, które zaatakują bohaterów na moście. Jako że będzie to większa grupa pamiętaj o częstym korzystaniu ze specjalnego ataku Wraith Flash (Rozbłysk Wraith). Ghule zaatakują wkrótce jeszcze jeden raz. Większą uwagę przywiąż jednak do możliwego pojawienia się w okolicy karagora, szybko zabijając bestię (najlepiej z użyciem łuku) lub doprowadzając do jej ujarzmienia.
Główni bohaterowie dotrą po kilku chwilach do największego obozowiska orków i ponownie zmuszony zostaniesz do zabezpieczenia okolicy. W lokacji tej przebywa aż 17 nowych orków i jeśli nie chcesz zostać otoczony przez większą ich grupę to po raz kolejny decyduj się na wyprowadzanie ataków z zaskoczenia, likwidując dzięki temu orki po kolei. Po oczyszczeniu obozowiska z sił wroga gra wyświetli krótki filmik i awansujesz do najważniejszej części tej misji.
Uwaga - Jeśli mimo wszystko doprowadzisz do większej bitwy z orkami to możesz liczyć na wsparcie wygnanych, dzięki czemu jej wygranie okaże się znacznie prostze.
Twoim nowym zadaniem jest ochranianie wozu z grogiem, który powoli przesuwany jest w stronę monumentu. Przystąp na początek do eliminowania oznaczonych przez grę orków-wojowników, starając się ich dość szybko zabijać. Wyczekuj momentu pojawienia się w okolicy trzech łuczników i od razu ich zaatakuj. Postaraj się trafiać strzałami w głowy łuczników, bo jest to wymagane do zaliczenia pobocznego celu misji. W trakcie używania łuku wykorzystuj oczywiście koncentrację (spowolnienie czasu) do oddawania bezbłędnych strzałów.
Uwaga - Zapas strzał możesz odnawiać dzięki wysysaniu energii z wrogów lub odnajdując je w okolicy.
Talion zostanie wkrótce poproszony o rozpoczęcie przepychania wagonu, tak więc podbiegnij do niego i przytrzymaj klawisz/przycisk, który standardowo odpowiedzialny jest za chwytanie przeciwników.
W trakcie przepychania wagonu ignoruj orki przebywające w okolicy, skupiając się jedynie na wagonie. Zmień swoje nastawienie dopiero po pojawieniu się nowej grupy łuczników i tak jak wcześniej skorzystaj z własnego łuku żeby pozbyć się łuczników atakami na odległość. Wznów proces popychania wagonu i nie przerywaj tej akcji do momentu dotarcia z wagonem do monumentu. Na szczęście jeśli nie popełniłeś po drodze żadnych poważnych błędów to pasek energii wagonu powinien mieć sporo punktów w zapasie w momencie zakończenia misji, tak więc nie musisz obawiać się o jego przedwczesne zniszczenie.
Nagrody za zaliczenie misji:
- 600 punktów doświadczenia
- 150 sztuk złota (Mirian) - tylko jeśli zaliczyłeś opcjonalny cel misji
- Odblokowanie głównej misji "The Black Captain" (Czarny Kapitan)