12 - The Messenger (Posłaniec) | Główne misje Środziemie Cień Mordoru poradnik Śródziemie: Cień Mordoru
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
12: The Messenger (Posłaniec)
Wymagania do rozpoczęcia misji: Musisz ukończyć jedenastą główną misję (The Black Captain - Czarny Kapitan).
Opcjonalne cele misji: Musisz w trakcie ucieczki z jaskini zabić z pomocą żywiołu ognia 30 ghuli.
Misję tę rozpoczyna się w startowym obszarze Udun, aczkolwiek po obejrzeniu kilku scenek przerywnikowych zostaniesz automatycznie przeniesiony do nowej dużej lokacji - Nurn. Nie jest to na szczęście wyprawa w jedną stronę i po zaliczeniu opisywanej misji będziesz mógł swobodnie podróżować pomiędzy głównymi regionami. Na początek wyrusz na zachód. Musisz dotrzeć do zaatakowanej karawany i wysłuchać komentarza na jej temat ze strony Taliona.
Po zbadaniu karawany załącz tryb Wraith i zacznij podążać za śladami, które pozostawione zostały przez ghule. Po drodze musisz się bardzo pilnować, bo główny bohater niemal na pewno przejdzie przez kilka lokacji okupowanych przez orki i być może wpadnie też na jakieś karagory. Wszystkie napotykane potwory możesz próbować omijać lub eliminować je. Niezależnie od wybieranych metod działania musisz cały czas podążać za śladami ghuli. Zaprowadzą Cię one do wejścia do dużej jaskini.
Wejdź do jaskini i koniecznie zacznij się tu skradać, bo nie możesz zostać wykryty przez ghule. Nie atakuj żadnego z ghuli tylko przez cały czas pozostawaj na "ścieżce" wyznaczanej przez ślady widoczne w trybie Wraith. W kilku miejscach dobrze jest załączyć sobie dodatkowo bieg (bez wychodzenia z trybu skradania), bo możesz częściowo znaleźć się w polu widzenia pojedynczych ghuli i musisz wtedy oddalić się od nich zanim zostaną zaalarmowane przez Twoją obecność.
W trakcie przeprawy przez jaskinie bądź także gotowy do wykonania kilku prostych skoków w stronę skalnych półek i do przejścia po kilku linach. Ma to na celu pozostawanie na górnych półkach i unikanie w ten sposób ghuli rozstawionych na dole. Ślady ghuli zaprowadzą Cię ostatecznie do skarbca. Użyj tu ponownie trybu Wraith do zlokalizowania artefaktu.
Przed Tobą pojedynek z mini-bossem - matroną ghuli (Ghul Matron). Jeśli jest to Twoje pierwsze spotkanie z tym potworem to poświęć trochę czasu na zapoznanie się z jego atakami i potrenuj wykonywanie poprawnych uskoków. Matrona na odległość będzie próbowała opluwać bohatera trującą wydzieliną i z oczywistych względów dobrze jest za wszelką cenę unikać kontaktu z tą substancją.
Samą matronę najlepiej jest osłabiać wyprowadzając dwa szybkie ciosy w walce wręcz i następnie przeskakując nad nią. Wykonywanie tej sekwencji pozwoli ci całkowicie zniwelować ryzyko odnoszenia obrażeń. Dodatkowo dzięki nabijaniu mnożnika możesz co pewien czas odpalać np. specjalne ataki gwarantowane przez umiejętność Execution (Egzekucja). Nie jest to oczywiście jedyny możliwy wariant zachowania, bo potwora możesz też osłabiać m.in. dzięki korzystaniu z łuku czy noży do rzucania (jeśli odblokowałeś powiązaną z nimi umiejętność).
Po odniesieniu zwycięstwa wystartuje licznik czasu - masz 2 minuty na ucieczkę z jaskini. Rozpocznij bieg i w trakcie ucieczki zainteresuj się nowo odblokowanym przez grę pobocznym celem misji. W celu jego zaliczenia musisz zabić co najmniej 30 ghuli dzięki wykorzystaniu żywiołu ognia. Nie musisz na szczęście przesadnie kombinować, bo po drodze wystarczy szybko celować z łuku w mijane ogniska i jedno z nich pokazane zostało na powyższym obrazku. Każda eksplozja powinna zabić 5-10 ghuli. Dotarcie do wyjścia z jaskini zakończy tę misję.
Nagrody za zaliczenie misji:
- 600 punktów doświadczenia
- 150 sztuk złota (Mirian) - tylko jeśli zaliczyłeś opcjonalny cel misji
- Odblokowanie głównej misji "Queen of the Shore" (Królowa wybrzeża)
- Odblokowanie głównej misji "Big Game" (Duża zwierzyna)
- Odblokowanie głównej misji "The Power of the Wraith" (Moc Wraith)