Songs of Conquest: Zburzyć miasto czy przeciągnąć na swoją stronę? Songs of Conquest - poradnik, porady
W trakcie oblężenia wrogiej osady lub grodu w Songs of Conquest otrzymacie ważny wybór. Ta strona poradnika wyjaśnia czy lepiej zburzyć dane miasto czy przeciągnąć na swoją stronę i je zająć. Dowiecie się też o okupacji twierdz.
Ostatnia aktualizacja: 29 maja 2024
Zburzyć czy przeciągnąć osadę lub gród przeciwnika? To ważny wybór, przed którymi możecie zostać postawieni podczas organizowania oblężeń w grze Songs of Conquest. Nasz poradnik objaśnia jakie są konsekwencje opcji Zburz oraz Przeciągnij na swoją stronę (zajęcie miasta) i w jakich okolicznościach najlepiej się te warianty sprawdzają. Wyjaśniamy też jak działa okupacja twierdz znajdujących się na mapie.
- Wybór w trakcie oblężenia
- Zburz - pierwszy wariant
- Przeciągnij na swoją stronę - drugi wariant
- Okupacja - trzeci wariant
Wybór w trakcie oblężenia
- Po tym jak dotrzecie do wrogiej osady lub grodu, rozpoczniecie oblężenie i pokonacie ewentualnych obrońców na ekranie pojawi się ekran w sprawie dalszych losów danego miasta. Może on oferować 2 lub 3 warianty.
Zburz - pierwszy wariant
- Założeniem tego wariantu jest zburzenie wszystkich budynków w mieście, by następnie rozpocząć od nowa jego rozbudowę. Czas potrzebny do zakończenia prac nie jest odgórnie ustalony - burzone są 2 budynki na rundę, a więc całkowite zburzenie większego miasta może zająć kilka rund. Otrzymacie też pewne łupy ze zniszczonych obiektów.
- To lepszy wariant jeśli chcecie pozbawić przeciwnika miasta bez zatrzymywania się w nim lub jeśli planujecie postawienie własnych innych budynków. Wadą tego rozwiązania jest to, że trzeba od nowa wszystko stawiać i wydawać własne surowce na odbudowę danej osady lub grodu.
Przeciągnij na swoją stronę - drugi wariant
- Założeniem tego wariantu jest zatrzymanie się powiernikiem w przejmowanym mieście. Rozpocznie on proces przeciągania grodu na Waszą stronę i jego okupacja może potrwać np. 2 rundy. W przejętym grodzie zachowane zostaną postawione wcześniej budynki i Wasza frakcja zaczniecie czerpać z nich profity.
- To lepszy wariant jeśli możecie pozwolić sobie na zatrzymanie się w mieście oraz jeśli nie planujecie w nim poważnych zmian. Nie jest to dobry pomysł jeżeli śpieszycie się np. do kolejnego wrogiego miasta czy jednego z okolicznych powierników, bądź też jeśli macie tylko 1 powiernika z ważniejszymi zadaniami do wykonania.
Okupacja - trzeci wariant
- Ten wariant jest dostępny wyłącznie dla twierdz. Możecie dzięki niemu zacząć od razu czerpać zyski, np. otrzymywać co rundę określoną ilość złota albo uzyskać pasywne bonusy.
- Okupowana twierdza nie staje się Waszą własnością. Oznacza to, że nie możecie w niej stawiać budynków.