Songs of Conquest: Najlepsze zaklęcia Songs of Conquest - poradnik, porady
W Songs of Conquest dostępne są zaklęcia z grup Porządek, Zniszczenie, Arkana, Stworzenie, Chaos i Diady. W naszym poradniku znajdziecie listę najlepszych czarów wraz z informacjami jak optymalnie korzystać z rekomendowanych zaklęć.
Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2024
Księga czarów z gry Songs of Conquest zawiera kilkadziesiąt zaklęć, ale nie wszystkie są warte Waszej uwagi. Na tej stronie poradnika zamieściliśmy zestawienie najlepszych zaklęć, z których powinniście korzystać. Opisaliśmy ich wymagania oraz w jakich momentach bitwy najlepiej je aktywować. Pozwoli to Wam lepiej wykorzystywać zdolności magiczne Waszych powierników.
Lista rekomendowanych czarów została podzielona według kategorii, w których występują. W opisach zaklęć znajdziecie też informacje o wymaganej esencji do ich rzucenia.
Z osobnej strony Powiernicy i magia dowiecie się z kolei m.in. o gromadzeniu esencji oraz o ogólnych zasadach używania księgi magicznej i rzucania zaklęć.
Porządek
Przyśpieszenie
Wymagana esencja: Porządek x5
Zaklęcie zwiększa inicjatywę i zasięg ruchu oddziału. Używajcie go na Waszych silnych oddziałach, które będą mogły szybciej wykonać swoje ruchy i dotrzeć do wrogów. Wyższe poziomy zaklęcia pozwalają przydzielić premię kilku oddziałom.
Okrzyk bojowy
Wymagana esencja: Porządek x12
Zaklęcie zwiększa obronę, atak wręcz, atak dystansowy i odporność na obrażenia od zaklęć u wszystkich Waszych oddziałów. Używajcie go na początku nowej rundy żeby premie najdłużej się utrzymały. Każdy kolejny poziom zwiększa premie o 10 punktów / procent.
Warto też używać prostszej wersji tego zaklęcia - Ochrona. Oferuje ona mniej bonusów i nie zadziała na całą armię. Rzucajcie Ochronę na oddziały, które mają duże ryzyko znalezienia się na celowniku wrogów.
Zniszczenie
Sabotaż
Wymagana esencja: Zniszczenie x8
Zaklęcie obniża obronę i odporność na obrażenia od zaklęć u wszystkich przeciwników. To dobry czar do rzucenia na początku rundy, zanim Wasze oddziały przystąpią do ataków. Każdy kolejny poziom zaklęcia zwiększa skuteczność o 10 punktów / procent.
Ognista kula
Wymagana esencja: Zniszczenie x4
Zaklęcie zadaje 50 obrażeń wszystkim oddziałom w zasięgu ognistej kuli. Musicie uważać, bo to zaklęcie obszarowe i obejmuje też wszystkie otaczające pola. Każdy kolejny poziom zaklęcia zwiększa obrażenia.
Arkana
Drzwi między wymiarami
Wymagana esencja: Arkana x6
Zaklęcie przenosi Wasz wybrany oddział o maksymalnie 2 pola. Jest to dobry sposób na przesuwanie własnymi jednostkami, by mogły np. szybciej zbliżyć się do wrogów albo zająć pole wysoki teren. Wyższe poziomy zaklęcia zwiększają zasięg przemieszczenia.
Magiczna burza
Wymagana esencja: Arkana x14
Zaklęcie zadaje 30 obrażeń wszystkim oddziałom w zasięgu magicznej burzy. Musicie uważać, bo to zaklęcie obszarowe i obejmuje też pola w odległości do 2 od miejsca ataku. Każdy kolejny poziom zaklęcia zwiększa obrażenia.
Stworzenie
Rój owadów
Wymagana esencja: Stworzenie x4
Zaklęcie zadaje 5 obrażeń i obniża o 10 inicjatywę wrogiego oddziału. Szczególnie ta druga cecha jest ważna, bo może opóźniać moment aktywacji silnego wrogiego oddziału. Każdy kolejny poziom to 5 dodatkowych obrażeń i o 5 niższa inicjatywa.
Mgła
Wymagana esencja: Stworzenie x7
Zaklęcie sprawia, że Wasz wybrany oddział tymczasowo nie może być atakowany. Może to zostać przerwane jeśli sam zaatakuje lub aktywuje umiejętność. To świetna technika ochraniania np. oddziałów dystansowych przeładowujących bronie. Wyższe poziomy zaklęcia pozwalają ochronić kilka oddziałów.
Chaos
Piorunujący łańcuch
Wymagana esencja: Chaos x14
To jeden z najlepszych czarów ofensywnych w grze. Zaklęcie zadaje 40 obrażeń wybranemu oddziałowi i może przeskoczyć 2 razy na inne oddziały w odległości do 2 pól, zadając im takie same obrażenia. Świetnie nadaje się ono do atakowania skupisk wrogich oddziałów. Każdy kolejny poziom zwiększa obrażenia.
Diady
Wybuchowe grzyby
Wymagana esencja: Stworzenie x3, Zniszczenie x3
Zaklęcie pozwala postawić ręcznie 3 miny i każda z nich po nadepnięciu zadaje 30 obrażeń. Jest to szczególnie pomocne w lokacjach z przesmykami, które wymuszają na wrogach jedną trasę przemarszu. Każdy kolejny poziom zwiększa obrażenia od min o 30 punktów.
Wzmocnienie esencji
Wymagana esencja: Porządek x3, Arkana x3
Zaklęcie zwiększa o 100% generowanie wszystkich typów esencji u wybranego Waszego oddziału. Wytypujcie oddział, który domyślnie generuje więcej niż 1 esencję. Pozwoli to Wam częściej rzucać zaklęcia. Kolejne poziomy wydłużają działanie zaklęcia o 1 rundę (na start są 2 rundy).
Zamroczenie
Wymagana esencja: Porządek x3, Stworzenie x3
Zaklęcie zmniejsza o 50% zasięg ataku oddziału dystansowego przeciwnika. Czar przydaje się dla dużych skupisk wrogów atakujących na odległość - możecie utrudnić im trafianie w Wasze oddziały ze środkowej części pola bitwy. Wyższe poziomy zaklęcia pozwalają nałożyć karę na kilka oddziałów.
Przypływ siły
Wymagana esencja: Chaos x4, Zniszczenie x4
Zaklęcie zwiększa o 1 obrażenia dla wszystkich jednostek z Waszych oddziałów (np. jeśli oddział ma 20 jednostek to jego zadawane obrażenia wzrosną o 20). Rzucajcie ten czar na początku rundy, by najwięcej na nim zyskać. Każdy kolejny poziom podnosi obrażenia o kolejny punkt.
Sprawiedliwość
Wymagana esencja: Porządek x5, Zniszczenie x5
Zaklęcie zabija jednostkę z oddziału przeciwnika. Najlepsze efekty możecie uzyskać typując oddziały z elitarnymi jednostkami z dużą liczbą punktów zdrowia, które są trudne do wyeliminowania. Każdy kolejny poziom zaklęcia zwiększa o 1 liczbę zabitych wrogów.
Splątanie
Wymagana esencja: Stworzenie x6, Arkana x6
Zaklęcie unieruchamia na 1 rundę wybrany oddział przeciwnika. Rzucajcie ten czar na wyjątkowo silnych wrogów, którzy dążą do walki wręcz. Każdy kolejny poziom zaklęcia wydłuża czas zatrzymania wrogiego oddziału o 1 rundę.
Natarcie
Wymagana esencja: Porządek x6, Chaos x6
Zaklęcie przydziela 1 dodatkowy atak wybranemu Waszemu oddziałowi. Rzucajcie go na najsilniejsze jednostki z Waszej armii, by dzięki kilku atakom zadały jak najwięcej łącznych obrażeń. Każdy kolejny poziom zaklęcia wydłuża czas działania czaru o 1 rundę.
Oddech feniksa
Wymagana esencja: Stworzenie x7, Zniszczenie x7
Zaklęcie zadaje 60 obrażeń w linii prostej na odległości 3 pól. Stosujcie ten atak w tych sytuacjach, w których zauważycie idealnie ustawionych przeciwników (możecie ich też przesunąć innym czarem). Każdy kolejny poziom zaklęcia zwiększa zadawane obrażenia.