Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Songs of Conquest - poradnik do gry

Songs of Conquest - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Songs of Conquest: Poziomy trudności i poziom zagrożenia Songs of Conquest - poradnik, porady

W Songs of Conquest możecie zmieniać poziomy trudności i opisaliśmy wszystkie modyfikatory poziomu wyzwania. Dowiecie się również czym jest poziom zagrożenia wrogich armii i jak na niego reagować.

Ostatnia aktualizacja: 20 maja 2024

Na tej stronie poradnika przygotowaliśmy zestawienie wszystkich 8 głównych poziomów trudności z gry Songs of Conquest. Dowiecie się o najważniejszych różnicach pomiędzy nimi i jakie posiadają unikalne ułatwienia lub utrudnienia. Opisaliśmy też temat poziomu zagrożenia, którym opisana jest każda napotkana grupa przeciwników.

Jak ustawić poziom trudności?

1 - Songs of Conquest: Poziomy trudności i poziom zagrożenia - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. Wyboru poziomu trudności musicie dokonać przed rozpoczęciem danego scenariusza lub mapy.
  2. W trybie kampanii fabularnej opcja ta pojawia się na ekranie krainy (powyższy obrazek). Należy tu zaznaczyć, że nie są dostępne wszystkie poziomy - najniższy oferowany to Słuszny, a najwyższy to Przeważający. Nie musicie przejść całej kampanii na tym samym poziomie trudności. Wspomniany ekran pojawia się po każdej ukończonej misji i dla kolejnego scenariusza możecie go np. obniżyć.
Songs of Conquest oferuje 8 głównych poziomów trudności - Songs of Conquest: Poziomy trudności i poziom zagrożenia - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. W pozostałych trybach zmiana poziomu trudności jest dostępna na ekranie ustawień mapy, na którym pojawia się lista uczestników. Przy przeciwnikach SI widoczne są ikony komputera - przykładową zaznaczyliśmy na obrazku. Po kliknięciu na niej pojawi się pełna lista poziomów trudności.
  2. Możecie osobno zmieniać poziom wyzwania dla każdego komputerowego przeciwnika. Nie muszą oni mieć wszyscy wybranego tego samego poziomu trudności.

Lista poziomów trudności

Songs of Conquest oferuje 8 głównych poziomów trudności. Mogą się one różnić tempem przyrostu niektórych parametrów czy tym jakie akcje SI może wykonywać i jakie ma limity.

Polecamy rozpocząć zapoznawanie się z grą na poziomie Słuszny lub Ryzykowny - pozwoli to Wam przede wszystkim poznać główne mechaniki oraz 4 główne frakcje. Na poziomie Słuszny sztuczna inteligencja nie jest całkowicie pasywna i potrafi zaoferować pewien poziom wyzwania.

POZIOM PROSTY

  1. To najniższy dostępny poziom trudności w grze. SI znacznie wolniej się rozwija i jego powiernicy mają liczne ograniczenia, by nie przytłoczyli gracza swoim rozwojem ani liczebnością.
  2. Mnożnik dochodu: 0,70 (mniej złota dla SI)
  3. Mnożnik kosztu oddziałów: 1,20 (wyższe ceny zakupu oddziałów dla SI)
  4. Mnożnik premii PD: 0,70 (mniej XP dla SI)
  5. Poziom powierników SI ograniczony do jednego poziomu niżej od powierników gracza. SI nie może wynająć więcej powierników od gracza.
  6. SI nie może budować murów ani ulepszać wież.
  7. Maksymalny poziom badań: 1 (SI nie może kupować technologii z wyższych poziomów)
  8. -1 do promienia widoczności oraz -3 do zasięgu ruchu powierników SI.

POZIOM SŁUSZNY

  1. To drugi w kolejności poziom i najniższy możliwy dla misji z kampanii fabularnej.
  2. Mnożnik dochodu: 0,80
  3. Mnożnik kosztu oddziałów: 1,20
  4. Mnożnik premii PD: 0,80
  5. Poziom powierników SI ograniczony do identycznego poziomu do powierników gracza. SI nie może wynająć więcej powierników od gracza.
  6. SI może budować mury tylko po wybudowaniu ich przez gracza, nadal nie może ulepszać wież.
  7. Maksymalny poziom badań: 2
  8. -1 do promienia widoczności oraz -2 do zasięgu ruchu powierników SI.

POZIOM RYZYKOWNY

  1. Na tym poziomie trudności SI jest w stanie uzyskać niewielką przewagą przy powiernikach, ale nadal nieco wolniej się rozwija.
  2. Mnożnik dochodu: 0,90
  3. Mnożnik kosztu oddziałów: 1,10
  4. Mnożnik premii PD: 0,90
  5. Poziom powierników SI ograniczony do jednego poziomu wyżej od powierników gracza. SI może wynająć 1 powiernika więcej od gracza.
  6. SI może swobodnie budować mury i ulepszać wieże.
  7. Maksymalny poziom badań: 2
  8. -1 do promienia widoczności oraz -1 do zasięgu ruchu powierników SI.

POZIOM GODNY

  1. Na tym poziomie wszystkie ustawienia i modyfikatory dla gracza oraz dla SI są identyczne.
  2. Obie strony równomiernie mogą się rozwijać i sztuczna inteligencja nie posiada dodatkowych ograniczeń spowalniających jej rozwój.

POZIOM WYMAGAJĄCY

  1. Począwszy od tego poziomu SI ma pozwolenie na uzyskiwanie przewagi nad graczem, m.in. w kwestii tempa jej rozwoju. Dodatkowo może otrzymywać darmowe złoto i surowce na start.
  2. Mnożnik dochodu: 1,20
  3. Mnożnik kosztu oddziałów: 0,90
  4. Mnożnik premii PD: 1,25
  5. SI nie ma ograniczeń w tematach poziomu ani liczby powierników. Nie ma też ograniczenia maksymalnego poziomu badań.
  6. SI rozpoczyna misję dysponując targowiskiem, a także może swobodnie budować mury i ulepszać wieże.
  7. +1 do promienia widoczności oraz +1 do zasięgu ruchu powierników SI.
  8. SI rozpoczyna z surowcami: 3000 złoto, 5 drewno, 5 kamień.

POZIOM PRZEWAŻAJĄCY

  1. Na tym poziomie trudności dochodzi nowy mnożnik produkcji oddziałów.
  2. Mnożnik dochodu: 1,40
  3. Mnożnik produkcji oddziałów: 1,50 (osady i grody SI mogą wytwarzać więcej jednostek)
  4. Mnożnik kosztu oddziałów: 0,90
  5. Mnożnik premii PD: 1,50
  6. SI nie ma ograniczeń w tematach poziomu ani liczby powierników. Nie ma też ograniczenia maksymalnego poziomu badań.
  7. SI rozpoczyna misję dysponując targowiskiem, a także może swobodnie budować mury i ulepszać wieże.
  8. +2 do promienia widoczności oraz +2 do zasięgu ruchu powierników SI.
  9. SI rozpoczyna z surowcami: 5000 złoto, 10 drewno, 10 kamień, 5 pradawny bursztyn, 5 świetlista nić, 5 niebiańska ruda.

POZIOM ŚMIERTELNY

  1. To najwyższy dostępny poziom trudności, na którym sztuczna inteligencja ma bardzo dużą przewagę na starcie i może się też znacznie szybciej rozwijać.
  2. Mnożnik dochodu: 2,00
  3. Mnożnik produkcji oddziałów: 3,00
  4. Mnożnik kosztu oddziałów: 0,70
  5. Mnożnik premii PD: 2,00
  6. SI nie ma ograniczeń w tematach poziomu ani liczby powierników. Nie ma też ograniczenia maksymalnego poziomu badań.
  7. SI rozpoczyna misję dysponując targowiskiem, a także może swobodnie budować mury i ulepszać wieże.
  8. +4 do promienia widoczności oraz +4 do zasięgu ruchu powierników SI.
  9. SI rozpoczyna z surowcami: 10000 złoto, 15 drewno, 15 kamień, 10 pradawny bursztyn, 10 świetlista nić, 10 niebiańska ruda.

Poziom zagrożenia wrogiej armii

2 - Songs of Conquest: Poziomy trudności i poziom zagrożenia - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. Osobna kwestia, niezależna od ustawionego poziomu trudności mapy, to poziom zagrożenia napotkanych przeciwników. Jest on ustawiany dynamicznie, tzn. gra porównuje Waszą armię z armią wroga. Im większą macie przewagę (poziom bohatera + liczebność armii), tym niższy poziom zagrożenia zostanie wyświetlony.
  2. Radzimy unikać walk, w których poziom zagrożenia ma pomarańczowy lub czerwony kolor (przykład na obrazku). Stwarza to duże ryzyko przegrania walki lub utraty dużej części armii Waszego powiernika.
  3. Jeśli jest to nieruchoma armia, to powróćcie do niej silniejszym bohaterem z większą armią. Jeśli jest to wrogi powiernik podróżujący po mapie, to ucieknijcie mu w trakcie własnej tury, by nie miał szansy na zainicjowanie niechcianej walki.