Songs of Conquest: Poziomy trudności i poziom zagrożenia Songs of Conquest - poradnik, porady
W Songs of Conquest możecie zmieniać poziomy trudności i opisaliśmy wszystkie modyfikatory poziomu wyzwania. Dowiecie się również czym jest poziom zagrożenia wrogich armii i jak na niego reagować.
Ostatnia aktualizacja: 20 maja 2024
Na tej stronie poradnika przygotowaliśmy zestawienie wszystkich 8 głównych poziomów trudności z gry Songs of Conquest. Dowiecie się o najważniejszych różnicach pomiędzy nimi i jakie posiadają unikalne ułatwienia lub utrudnienia. Opisaliśmy też temat poziomu zagrożenia, którym opisana jest każda napotkana grupa przeciwników.
Jak ustawić poziom trudności?
- Wyboru poziomu trudności musicie dokonać przed rozpoczęciem danego scenariusza lub mapy.
- W trybie kampanii fabularnej opcja ta pojawia się na ekranie krainy (powyższy obrazek). Należy tu zaznaczyć, że nie są dostępne wszystkie poziomy - najniższy oferowany to Słuszny, a najwyższy to Przeważający. Nie musicie przejść całej kampanii na tym samym poziomie trudności. Wspomniany ekran pojawia się po każdej ukończonej misji i dla kolejnego scenariusza możecie go np. obniżyć.
- W pozostałych trybach zmiana poziomu trudności jest dostępna na ekranie ustawień mapy, na którym pojawia się lista uczestników. Przy przeciwnikach SI widoczne są ikony komputera - przykładową zaznaczyliśmy na obrazku. Po kliknięciu na niej pojawi się pełna lista poziomów trudności.
- Możecie osobno zmieniać poziom wyzwania dla każdego komputerowego przeciwnika. Nie muszą oni mieć wszyscy wybranego tego samego poziomu trudności.
Lista poziomów trudności
Songs of Conquest oferuje 8 głównych poziomów trudności. Mogą się one różnić tempem przyrostu niektórych parametrów czy tym jakie akcje SI może wykonywać i jakie ma limity.
Polecamy rozpocząć zapoznawanie się z grą na poziomie Słuszny lub Ryzykowny - pozwoli to Wam przede wszystkim poznać główne mechaniki oraz 4 główne frakcje. Na poziomie Słuszny sztuczna inteligencja nie jest całkowicie pasywna i potrafi zaoferować pewien poziom wyzwania.
POZIOM PROSTY
- To najniższy dostępny poziom trudności w grze. SI znacznie wolniej się rozwija i jego powiernicy mają liczne ograniczenia, by nie przytłoczyli gracza swoim rozwojem ani liczebnością.
- Mnożnik dochodu: 0,70 (mniej złota dla SI)
- Mnożnik kosztu oddziałów: 1,20 (wyższe ceny zakupu oddziałów dla SI)
- Mnożnik premii PD: 0,70 (mniej XP dla SI)
- Poziom powierników SI ograniczony do jednego poziomu niżej od powierników gracza. SI nie może wynająć więcej powierników od gracza.
- SI nie może budować murów ani ulepszać wież.
- Maksymalny poziom badań: 1 (SI nie może kupować technologii z wyższych poziomów)
- -1 do promienia widoczności oraz -3 do zasięgu ruchu powierników SI.
POZIOM SŁUSZNY
- To drugi w kolejności poziom i najniższy możliwy dla misji z kampanii fabularnej.
- Mnożnik dochodu: 0,80
- Mnożnik kosztu oddziałów: 1,20
- Mnożnik premii PD: 0,80
- Poziom powierników SI ograniczony do identycznego poziomu do powierników gracza. SI nie może wynająć więcej powierników od gracza.
- SI może budować mury tylko po wybudowaniu ich przez gracza, nadal nie może ulepszać wież.
- Maksymalny poziom badań: 2
- -1 do promienia widoczności oraz -2 do zasięgu ruchu powierników SI.
POZIOM RYZYKOWNY
- Na tym poziomie trudności SI jest w stanie uzyskać niewielką przewagą przy powiernikach, ale nadal nieco wolniej się rozwija.
- Mnożnik dochodu: 0,90
- Mnożnik kosztu oddziałów: 1,10
- Mnożnik premii PD: 0,90
- Poziom powierników SI ograniczony do jednego poziomu wyżej od powierników gracza. SI może wynająć 1 powiernika więcej od gracza.
- SI może swobodnie budować mury i ulepszać wieże.
- Maksymalny poziom badań: 2
- -1 do promienia widoczności oraz -1 do zasięgu ruchu powierników SI.
POZIOM GODNY
- Na tym poziomie wszystkie ustawienia i modyfikatory dla gracza oraz dla SI są identyczne.
- Obie strony równomiernie mogą się rozwijać i sztuczna inteligencja nie posiada dodatkowych ograniczeń spowalniających jej rozwój.
POZIOM WYMAGAJĄCY
- Począwszy od tego poziomu SI ma pozwolenie na uzyskiwanie przewagi nad graczem, m.in. w kwestii tempa jej rozwoju. Dodatkowo może otrzymywać darmowe złoto i surowce na start.
- Mnożnik dochodu: 1,20
- Mnożnik kosztu oddziałów: 0,90
- Mnożnik premii PD: 1,25
- SI nie ma ograniczeń w tematach poziomu ani liczby powierników. Nie ma też ograniczenia maksymalnego poziomu badań.
- SI rozpoczyna misję dysponując targowiskiem, a także może swobodnie budować mury i ulepszać wieże.
- +1 do promienia widoczności oraz +1 do zasięgu ruchu powierników SI.
- SI rozpoczyna z surowcami: 3000 złoto, 5 drewno, 5 kamień.
POZIOM PRZEWAŻAJĄCY
- Na tym poziomie trudności dochodzi nowy mnożnik produkcji oddziałów.
- Mnożnik dochodu: 1,40
- Mnożnik produkcji oddziałów: 1,50 (osady i grody SI mogą wytwarzać więcej jednostek)
- Mnożnik kosztu oddziałów: 0,90
- Mnożnik premii PD: 1,50
- SI nie ma ograniczeń w tematach poziomu ani liczby powierników. Nie ma też ograniczenia maksymalnego poziomu badań.
- SI rozpoczyna misję dysponując targowiskiem, a także może swobodnie budować mury i ulepszać wieże.
- +2 do promienia widoczności oraz +2 do zasięgu ruchu powierników SI.
- SI rozpoczyna z surowcami: 5000 złoto, 10 drewno, 10 kamień, 5 pradawny bursztyn, 5 świetlista nić, 5 niebiańska ruda.
POZIOM ŚMIERTELNY
- To najwyższy dostępny poziom trudności, na którym sztuczna inteligencja ma bardzo dużą przewagę na starcie i może się też znacznie szybciej rozwijać.
- Mnożnik dochodu: 2,00
- Mnożnik produkcji oddziałów: 3,00
- Mnożnik kosztu oddziałów: 0,70
- Mnożnik premii PD: 2,00
- SI nie ma ograniczeń w tematach poziomu ani liczby powierników. Nie ma też ograniczenia maksymalnego poziomu badań.
- SI rozpoczyna misję dysponując targowiskiem, a także może swobodnie budować mury i ulepszać wieże.
- +4 do promienia widoczności oraz +4 do zasięgu ruchu powierników SI.
- SI rozpoczyna z surowcami: 10000 złoto, 15 drewno, 15 kamień, 10 pradawny bursztyn, 10 świetlista nić, 10 niebiańska ruda.
Poziom zagrożenia wrogiej armii
- Osobna kwestia, niezależna od ustawionego poziomu trudności mapy, to poziom zagrożenia napotkanych przeciwników. Jest on ustawiany dynamicznie, tzn. gra porównuje Waszą armię z armią wroga. Im większą macie przewagę (poziom bohatera + liczebność armii), tym niższy poziom zagrożenia zostanie wyświetlony.
- Radzimy unikać walk, w których poziom zagrożenia ma pomarańczowy lub czerwony kolor (przykład na obrazku). Stwarza to duże ryzyko przegrania walki lub utraty dużej części armii Waszego powiernika.
- Jeśli jest to nieruchoma armia, to powróćcie do niej silniejszym bohaterem z większą armią. Jeśli jest to wrogi powiernik podróżujący po mapie, to ucieknijcie mu w trakcie własnej tury, by nie miał szansy na zainicjowanie niechcianej walki.