Songs of Conquest: Czy są losowo generowane mapy i edytor map? Songs of Conquest - poradnik, porady
Losowo generowane mapy mogą zwiększać żywotność gry Songs of Conquest. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jakie są główne założenia losowych map oraz czy gra posiada wbudowany edytor map.
Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2024
Czy w Songs of Conquest można tworzyć losowe mapy? W naszym poradniku znajdziecie wszystkie informacje o losowym generowaniu scenariuszy, o najważniejszych ustawieniach dotyczących tworzonych map, a także o tym czy można ręcznie budować własne mapy wykorzystując edytor.
Stworzenie losowej mapy
- Finalna wersja 1.0 gry Songs of Conquest zawiera mechanikę losowo generowanych map. Została ona dodana na pewnym etapie fazy wczesnego dostępu.
- Losowe mapy możecie tworzyć dla wszystkich trybów za wyjątkiem kampanii. Najważniejszy krok to układ mapy. Dostępne układy opisane są maksymalną dozwoloną liczby uczestników (żywi gracze lub SI) - im wyższy limit, tym większa mapa może zostać utworzona.
- Dodatkowo możecie ustalić ogólny kształt danej mapy z kilku gotowych propozycji - jej struktura może przypominać np. koło lub wir. Na ekranie widoczna jest wizualizacja danego wariantu mapy i różne kolory oznaczają miejsca, w którym mogą rozpocząć gracze.
Oprócz ustalenia kształtu mapy i liczby graczy możecie też przejść do ustawień gry. Pozwalają one m.in. wyregulować:
- surowce - domyślna ilość lub więcej / mniej;
- produkcję oddziałów przez budynki neutralne - domyślna ilość lub więcej / mniej;
- powierników - maksymalna dozwolona liczba bohaterów;
- poziom trudności i siłę wrogów - początkowa wielkość oddziałów i szybkość przyrostu;
- zdarzenia losowe - są one domyślnie wyłączone.
Kliknięcie na przycisku Rozpocznij spowoduje wygenerowanie losowej mapy i przystąpienie do sesji.
Czy jest edytor map?
- Songs of Conquest posiada narzędzie do ręcznego tworzenia własnych map - edytor możecie znaleźć w menu głównym.
- Edytor map posiada bardzo rozbudowane narzędzia i pozwala na tworzenie scenariuszy na podobnym poziomie skomplikowania i jakości do tych przygotowanych przez twórców gry.