Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Songs of Conquest - poradnik do gry

Songs of Conquest - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Songs of Conquest: Wszystkie frakcje i tier lista frakcji Songs of Conquest - poradnik, porady

Ta strona poradnika opisuje wszystkie frakcje w Songs of Conquest. Znajdziecie tier listę frakcji, a także dowiecie się o ich unikalnych cechach oraz o głównych różnicach pomiędzy grywalnymi rasami.

Ostatnia aktualizacja: 23 maja 2024

W grze Songs of Conquest możecie wybrać frakcję Arleon, Baronia Loth, Rana lub Baria. Ta strona poradnika opisuje ich wszystkie najważniejsze cechy oraz rasy jednostek, które wchodzą w skład ich armii. Dodatkowo opracowaliśmy nasz ranking frakcji, który może Wam pomóc w wybraniu najlepszej.

Lista wszystkich frakcji

W wersji 1.0 gry Songs of Conquest dostępne są 4 grywalne frakcje - każda z nich posiada własną kampanię fabularną (zestaw 4 misji) i są one też dostępne we wszystkich pozostałych trybach gry. Dostępne frakcje to:

  1. Arleon - pozostałości dawnego imperium. Ta frakcja łączy w sobie tradycyjne ludzkie jednostki (rycerze, piechurzy z mieczami, łucznicy itp.) oraz stworzenia magiczne (chochliki oraz istoty przypominające fauny).
  2. Rana - zrzeszenie różnych istot mieszkających na bagnach. Mają szeroki wachlarz jednostek - od ptaków, poprzez żaboludzi, a na smokach kończąc.
  3. Baronia Loth - upadająca kraina, która postanowiła zwrócić się ku mrocznym rytuałom, aby odzyskać dawną świetność. Jednostki dostępne dla tej frakcji to głównie nieumarli połączeni z różnymi kapłanami oraz nekromantami.
  4. Baria - nacja przedsiębiorczych (często w niekoniecznie moralny sposób) ludzi. W poczet swoich oddziałów możecie zaciągnąć jednostki strzelające z broni palnej, a nawet działa.

Powyższa lista niekoniecznie jest ostateczną. Nie jest wykluczone, że kolejne stronnictwa mogą zostać w przyszłości dodane wraz z zawartością DLC.

Tier lista najlepszych frakcji

Wytypowanie jednej najlepszej frakcji w grze jest bardzo trudne. Frakcje są generalnie dobrze zbalansowane, choć oczywiście każdą z nich gra się inaczej z uwagi na unikalne jednostki, budynki i powierników czy poleganie na innych odmianach esencji. Polecamy zaliczyć najpierw wszystkie 4 kampanie fabularne - po 1 dla każdej frakcji. Są one dostateczne długie i wymagające (w późniejszych misjach), by można było dobrze poznać każdą frakcję i nauczyć się podstaw grania nią.

Na przydatność danej rasy mogą też wpływać tryb rozgrywki (np. czy gramy z SI czy z żywymi ludźmi) oraz wielkość mapy. Jedne frakcje lepiej sprawdzą się na mniejszych mapach, na których ważniejsze są pospolite jednostki. Inne frakcje zyskają na dużych mapach, w których będzie wystarczająco czasu na odblokowanie i werbunek silnych elitarnych oddziałów.

  1. Baronia Loth w ogólnym rozrachunku jest naszym zdaniem najlepszą frakcją - najszybciej ze wszystkich frakcji możecie budować skuteczne armie, także z wykorzystaniem bardziej pospolitych jednostek. Dodatkowo dużo możecie zyskać na umiejętnemu wykorzystywaniu magii.
  2. Na drugim miejscu umieszczamy frakcję Rana, która zyskuje m.in. dzięki dobrym powiernikom. Niektóre jej jednostki są słabe lub sprawdzą się tylko w określonych sytuacjach. Na dużych mapach bardzo pomoce są za to smoki - najpotężniejsze jednostki w grze.
  3. Na trzecim miejscu ex aequo znalazły się frakcje Baria i Arleon. Nie są one wyraźnie słabsze czy trudniejsze w grze od dwóch poprzednich, ale nie posiadają aż tylu wyraźnych zalet. Są to też frakcje, który lepiej sprawdzą się na małych mapach.

Arleon

1 - Songs of Conquest: Wszystkie frakcje i tier lista frakcji - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. To frakcja, z którą w trybie kampanii domyślnie możecie zapoznać się jako pierwszą. Sama kampania frakcji Arleon jest najłatwiejszą spośród wszystkich 4 ugrupowań. Jej dwie pierwsze misje można przejść bez większego pośpiechu, bo pierwsi wrodzy powiernicy nie podróżują w nich swobodnie po mapach. Dopiero w misjach 3 i 4 musicie uważać na wrogich bohaterów, bronić własnych miast i przejmować wrogie grody i osady.
  2. W skład frakcji Arleon wchodzą jednostki rasy ludzi oraz rasy fej. Przy wyborze powiernika możecie łatwo ustalić rasę, którą on reprezentuje. Nie musicie jednak grając np. ludzkim bohaterem unikać przyłączania fejów do armii.
  3. Wśród jednostek ludzkich Arleonu na uwagę zasługują m.in. strażnicy (atakowanie na odległość w każdej rundzie) oraz rycerze (ochranianie jednostek dystansowych oraz szarże i atakowanie wrogów w zwarciu). W przypadku fejów wartościowymi jednostkami są m.in. szlachcianki Fejów stosujące silne ataki dystansowe.
  4. Obie rasy można mieszać w ramach tej samej armii, ale ma to niestety pewne wady. Jednostki ludzi generują przede wszystkim esencję porządku, zaś jednostki fejów esencję chaosu. Weźcie też pod uwagę to, że specjalizacje powierników Arleonu mogą dotyczyć konkretnej rasy i wtedy pozostałe jednostki nie skorzystają z bonusu. W takich sytuacjach lepiej postawić na 1 rasę u danego powiernika.
  5. Najważniejszy pierwszy budynek Arleonu to koszary i jeśli nie dysponujecie surowcem kamień to poszukajcie w okolicy wolno leżących surowców lub (lepszy pomysł) kopalni. Do rozbudowy koszar dodatkowo potrzebny Wam będzie tartak, ale jest to opłacalne - pozwolą Wam rekrutować 2 różne podstawowe typy jednostek. W przypadku bardziej zaawansowanych budynków zdecydujcie się na gaj fejów lub na zamek. Z budynków powiązanych z badaniami lepsze efekty możecie uzyskać konstruując jako pierwszą wielką zbrojownię.

Rana

2 - Songs of Conquest: Wszystkie frakcje i tier lista frakcji - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. Gra domyślnie proponuje żeby kampanię tej frakcji rozegrać jako drugą. Jest bardziej wymagająca od kampanii Arleonu i np. już w pierwszej misji fabularnej musicie zmierzyć się z tematem uciekania przed bardzo silnym powiernikiem wrogiej frakcji.
  2. Frakcja Rana skupia się wokół siebie przede wszystkim bestie przypominające różne warianty przerośniętych ropuch. Może to Wam ułatwić temat wyboru powiernika, gdyż w przeciwieństwie do innych frakcji nie ma tu reprezentacji różnych ras.
  3. Na czele wartościowych jednostek frakcji Rana stoją smoki i starsze smoki, które oprócz bardzo wysokich statystyk mogą sprawnie poruszać się po polu bitwy i atakować stojąc o 1 pole dalej. Pomocne mogą też być m.in. grzebalce, które przemieszczanie się pod ziemią z zamiarem wyskoczenia i znalezienia się nagle obok jednostek wroga.
  4. W przypadku dowodzenia słabszymi jednostkami dbajcie o to żeby atakować jako pierwsi i minimalizować straty wśród własnych wojsk. Możecie też celowo czekać na zbliżenie się wrogich wojsk, by być jak najczęściej stroną atakującą. Głównymi odmianami esencji używanymi przez kontrolowanych przez Was powierników Rany są esencje stworzenie i arkana.
  5. Na wczesnym stadium scenariusza rozważajcie zawsze postawienie budynku lepianki, dzięki któremu możecie rekrutować 2 różne typy jednostek (i docelowo też ich ulepszonych wersji). W razie niedoboru surowców poszukajcie w okolicy kopalń, bądź też (jeśli macie miejsce) wybudujcie obiekty zbieracze i kopacze. Na końcową część każdego scenariusza zostawcie sobie postawienie dużego budynku tląca się jaskinia, by po jego rozwinięciu zacząć rekrutować smoki. Z kroku tego możecie zrezygnować na mniejszych mapach, na których szybciej zdążycie zwyciężyć.

Baronia Loth

3 - Songs of Conquest: Wszystkie frakcje i tier lista frakcji - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. Kampania tej frakcji jest domyślnie proponowana jako trzecia w kolejności. Może ona okazać się dość wymagająca - nie będziecie mieli dużo czasu na zapoznanie się z unikalnymi jednostkami i budynkami tego ugrupowania.
  2. W skład frakcji Baronia Loth wchodzą przede wszystkim nieumarli, choć ich szeregi uzupełniają też przedstawiciele rasy ludzkiej. Opisy powierników informują czy dany bohater jest człowiekiem czy nieumarłym. Wybór ten niczego nie blokuje i może mieć np. nieumarłego bohatera z ludzkimi jednostkami w armii.
  3. Dobrymi ludzkimi jednostkami Loth są m.in. toksykolożki (ataki dystansowe i brak kary za ruch przed wykonaniem ataku), zaś w przypadku nieumarłych zjawy oraz bardzo silne legiony (w ulepszonej odmianie mogą dodatkowo zwiększać obronę i odporność na magię u sojuszników). Ciekawostką jest to, że za wygrywanie walk z ludzkimi armiami możecie otrzymywać darmowe jednostki powstałych. Nie są silne, ale można je traktować jako mięso armatnie (podobnie jak szczury).
  4. Obie rasy mogą z powodzeniem wchodzić w skład tych samych armii, aczkolwiek niektórzy powiernicy mają specjalizacje adresowane do wojsk określonej rasy. Druga z dostępnych ras nie otrzyma wtedy żadnych bonusów. Wasi powiernicy powinni dodatkowo skupiać się na zaklęciach opartych o esencje arkana i zniszczenie.
  5. Stawianie budynków powinniście rozpocząć od struktury od masowego produkowania tanich jednostek - może to być np. szczurza nora lub krypta. W razie niedoborów surowców poszukajcie ich w pobliżu miast (najlepiej kopalni). Niektóre zaawansowane struktury mogą wymagać postawienia pospolitych budynków, np. tartaku. Mając do dyspozycji większy plac budowy postawcie krąg przywołania, by zacząć rekrutować legiony.

Baria

4 - Songs of Conquest: Wszystkie frakcje i tier lista frakcji - Songs of Conquest - poradnik do gry
  1. Kampania Barii nieprzypadkowo jest ostatnią czwartą na liście - spodziewajcie się największego wyzwania w misjach fabularnych. Przedsmakiem tego, co Was czeka, może być już pierwsza misja tej frakcji, w której główny bohater niemal od razu musi stoczyć dość wymagającą potyczkę z innym powiernikiem.
  2. Na frakcję Baria składają się jednostki reprezentujące rasę ludzi oraz rasę harima nawiązującą swoim wyglądem do goblinów, choć obdarzoną większą inteligencją. Wasi bohaterowie mają oczywiście pełną swobodę wyboru jednostek i grając np. ludzkim powiernikiem nie musicie omijać jednostek harima.
  3. Do ciekawszych jednostek frakcji Baria należy przede wszystkim zaliczyć pikinierki (nie są bardzo silne, ale mogą atakować stojąc w odległości 1 pustego pola), trwożnie (ich zaletą jest możliwość odpowiadania na wrogie ataki) oraz piekielne oddechy (wielkie, powolne działa).
  4. Niektórzy powiernicy Barii mają specjalizacje z bonusami dotyczącymi konkretnej rasy lub konkretnego typu jednostek (Nimander). Warto brać to pod uwagę i odpowiednio dostosowywać skład armii. Waszymi głównymi typami esencji powinny być esencje porządek i zniszczenie.
  5. W początkowej fazie rozgrywki skupcie się na postawieniu kwater najemników do wytwarzania dwóch wariantów pospolitych jednostek. Niezbędne jest do tego co najmniej drewno, a więc rozejrzyjcie się w okolicy za kopalnią lub wolno leżącymi surowcami. Równie istotne jest szybkie wybudowanie nory trwożni. W przypadku frakcji Baria możecie też sporo zyskać ulepszając budynki do produkcji jednostek oraz opracowując nowe technologie - w miarę możliwości postawcie gildię kupiecką i/lub hutę.