Onslaught | Opis przejścia SOCOM Polskie Siły Specjalne poradnik SOCOM: Polskie Siły Specjalne
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Onslaught
Etap rozpoczynamy na wzgórzu, przed drewnianym mostem. Nim go pokonasz, rozstaw po obu jego stronach drużyny (jak na mapie). Następnie wbiegnij na kładkę i szybko wróć do współtowarzyszy. W ten sposób zainicjujesz atak nieprzyjaciela. Tych będzie sporo więc nie lekceważ ich myśląc, że pierwsze starcie nie może być wymagające. Nawet na początku etapu łatwo można zginąć.
Chcąc pokonać wzniesienie, z którego przed momentem zbiegali oponenci, zostaniesz zaatakowany przez kolejnych. Aby ułatwić sobie zadanie ich eksterminacji, puść przed sobą niebieskich. |
Na szczycie wzniesienia natkniesz się na płonący wrak pojazdu. Miń go i skieruj się do pierwszej wioski. |
Znajdując się na wzgórzu przed pierwszymi zabudowaniami, rozstaw swoich współtowarzyszy. Tradycyjnie już wysuń niebieskich nieco bliżej nieprzyjaciół, zostawiając żółtych w oddali (jak na mapie).
W trakcie wymiany ognia koniecznie zajmij się snajperami zajmującymi oddalone pozycje. Ich obecność może Ci bardzo mocno przeszkadzać. |
Gdy pierwsza fala wrogów obróci się w niebyt, zejdź ze wzgórza [Intel #1] [Intel #2], aby odblokować kolejnych niedobitków. Tych będzie kilku, a wybiegną z dalszej części wioski.
Gdy wszyscy zginą skieruj się w stronę zniszczonego mostu i pokonaj go. Po drodze natkniesz się na kilku wrogów ze strzelbami. Pozbądź się ich z daleka.
Po drugiej stronie zrujnowanego mostu spotkasz ocalałych sojuszników z NATO. Nie będziesz mógł wydawać im rozkazów, ale mimo to, ci pomogą w walce. Pamiętaj jednak, by nie stracić ich podczas walk. W miejscu spotkania znajdziesz również skrzynię umożliwiającą uzupełnienie amunicji.
Po zakończonej rozmowie skieruj się ze wszystkimi współtowarzyszami w stronę kolejnej już wioski. |
Dojdzie tam oczywiści do zmasowanego ataku wroga [pomarańcza]. Aby z łatwością sobie z nim poradzić, rozstaw drużyny podobnie jak na załączonej mapie: żółtych po lewej na tarasie koło wody, a niebieskich po prawej.
Początkowo przeciwników nie będzie dużo, ale po pierwszej fali, pojawiać będą się kolejne wraz z pokonywaniem wioski.
Główny problem polegać będzie na tym, że zabudowania w centralnej części [Intel #3] umożliwią przeciwnikom łatwe dzielenie się i atakowanie Cię z dwóch stron. Wrogowie będą dosłownie wszędzie (nawet w wodzie po prawej), dlatego miej oczy dookoła głowy.
Chcąc opuścić część wioski "w wodzie", natkniesz się na opór ze strony oponentów. Ci użyją zasłony dymnej i przepuszczą z niej atak. Na szczęście, nie będzie ich wielu. |
Trafiając pomiędzy budynki na suchym lądzie, na moment odpoczniesz od ataków. Niestety, tylko na krótką chwilę. Pokonując kilkadziesiąt metrów trafisz na kolejny plac otoczony zabudowaniami. Dojdzie tam do finałowego starcia. W pierwszej kolejność będziesz zmuszony do pokonania kilku oponentów.
To nie będzie jednak najtrudniejsze. Znacznie bardziej wymagające może okazać się zestrzelenie wrogiego helikoptera, który zjawi się nad areną walk. Aby go załatwić, będziesz musiał wejść w posiadanie wyrzutni rakiet. Znajdziesz ją w lewym górnym rogu powyższej mapki.
Podczas pierwszej fazy walki z latającą maszyną będziesz musiał trafić ją dwukrotnie. Najlepiej dokonać tego, gdy ta zawiśnie na moment w bezruchu podczas końcowej fazy strzelania w Twoim kierunku z karabinu maszynowego (unikaj kul chowając się pod dachami okolicznych budynków).
Jeśli zdarzy Ci się spudłować, w okolicy znajdziesz skrzynię umożliwiającą uzupełnienie amunicji. Korzystaj z niej wcześniej tworząc zasłonę dymną.
Gdy dwa pierwsze pociski trafią helikopter, ten na moment odleci, a na arenie zjawi się liczna grupka oponentów. Ci wybiegną z pobliskiego buszu. Bądź na nich przygotowany.
Wykorzystaj również moment nieobecności helikoptera na uzupełnienie pocisków, gdyż za moment będziesz ich potrzebować. Gdy latająca maszyna znów zawiśnie nad areną, rozpocznie się ostatnia faza starcia. Wystarczy trafić ją już tylko raz, by etap automatycznie zakończył się sukcesem. Nie będzie to jednak takie łatwe, gdyż napastnik nigdy nie zawiśnie w bezruchu, a ponadto będzie atakować serią trzech rakiet. Unikaj eksplozji chowając się za budynkami. Trafienie maszyny równoznaczne jest z zakończeniem misji. |