Animus | Opis przejścia SOCOM Polskie Siły Specjalne poradnik SOCOM: Polskie Siły Specjalne
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Animus
Etap rozpoczynamy na otwartym polu. Jakiekolwiek drgnięcie w kierunku punktu wyznaczonego przez grę, zaowocuje rozpoczęciem pierwszego starcia. Pierwszy atak rozpoczną oddaleni napastnicy z wyrzutniami rakiet (oznacz ich do zabicia dla drużyny żółtej).
Idąc w kierunku napastników rozpocznie się pierwsze, poważne starcie. Przeciwnicy napierać będą z uliczki na wprost, a część z wrogów otworzy do Ciebie ogień z pobliskich balkonów. Ukryj się za fragmentami rurociągów i odeprzyj atak.
Jako że jest to ostatni poziom w grze, spodziewaj się trudnych do wyeliminowania oponentów.
Wchodząc w kolejną uliczkę (pod wieloma zawieszonymi u góry lampionami), zaatakują Cię kolejni napastnicy. Część z nich wyposażona będzie wyłącznie z strzelby, więc rozpoczną szarżę w Twoim kierunku. Nie muszę chyba dodawać, że może się to skończyć śmiercią głównej bohaterki etapu. |
Na końcu ulicy skręć w lewo i skieruj się do wnętrza pierwszego budynku [Intel #1]. |
Po drugiej stronie znajdować się będzie kolejna otwarta przestrzeń. Idąc przed siebie zainicjujesz zmasowany atak wroga. Nim do tego dopuścisz, rozstaw współtowarzyszy. Ulokuj niebieskich koło wejścia do parku (widocznych zarówno na zdjęciu, jak i mapie). W ten sposób łatwiej im będzie zatrzymywać napierających wrogów, jednocześnie będąc dobrze osłoniętymi.
Gdy wszyscy zginą skieruj się na schody, z których przed momentem zbiegali napastnicy. Po drodze natkniesz się na ostatnich niedobitków w okolicy. |
Będąc na szczycie [Intel #2], skieruj się w stronę oszklonego zejścia na ulicę, a następnie skieruj się przed siebie, wypuszczając niebieskich przodem. Przed wejściem na piętrowy parking, będziesz zmuszony zastrzelić kilku oponentów. Tych nie będzie jednak wielu, więc niebiescy bez Twojej interwencji powinni sobie poradzić.
Gdy wszyscy zginą skieruj się na teren piętrowego parkingu. Wchodząc na pierwsze piętro zaatakują Cię kolejni wrogowie. Bądź na nich gotów, trzymając się blisko niebieskich. Przeciwnicy wyposażeni będą w strzelby i jeśli zbliżą się do Ciebie, zginiesz.
Wchodząc na drugie piętro [Intel #3], czeka Cie kolejne starcie. Tym razem nieprzyjaciele chować się będą za licznymi samochodami. Wystarczy zniszczyć ich osłony za pomocą kilku granatów, aby wyeliminować zagrożenie. |
Wchodząc na dach przygotuj się na finałowe starcie w grze. W pierwszej kolejności skieruj się w raz ze wszystkimi współtowarzyszami pod oznaczony murek i rozpocznij ostrzał przeciwników z placu.
Podczas ostrzału Twoim zadaniem będzie oznaczanie celów dla towarzyszy broni. Niebiescy powinni zająć się tymi z ziemi, a żółty snajperami z przeciwległego dachu. W między czasie zajmij się również oznaczonymi przez grę pojazdami (będzie ich pięć). Gdy sytuacja pozwoli - czyt. wszyscy snajperzy zginą - zaznacz cele dla wsparcia z powietrza i wysadź w ten sposób pojazdy. |
Pamiętaj również, że jeśli niebiescy nie poradzą sobie z przeciwnikami na ziemi na czas, ci będą wstanie dotrzeć do Ciebie wbiegając schodami po lewej. |
Gdy wszystkie pojazdy zostaną wysadzone, przejdź w kierunku schodów prowadzących na przed momentem ostrzeliwany plac i pozbądź się ostatnich niedobitków (tych może być całkiem sporo, więc nie szarżuj).
Od tego momentu nie dojdzie już do wymiany ognia, dlatego możesz czuć się całkowicie bezpiecznie. Wejdź na teren dworca i obejrzyj pierwszą scenkę przerywnikową.
Gdy ta dobiegnie końca, skieruj się w głąb budynku [pomarańcza], przechodząc w stronę peronu. W ten sposób odpalisz ostatni filmik w grze. W trakcie oglądania otrzymasz możliwość dokonania wyboru: zabić głównego przeciwnika, czy też nie. Jakkolwiek byś nie uczynił, gra dobiegnie końca. Jeśli nie planujesz obejrzeć obydwa zakończenia (co wymaga ukończenia ostatniego rozdziału raz jeszcze), polecam oszczędzić nieszczęśnika, a usłyszysz lepszy dialog.