Sniper Elite 5: Zniszczenie prototypu Krakena (misja 5) - solucja, opis przejścia Sniper Elite 5 poradnik, solucja
Najważniejsze zadanie z misji 5 (Festung Guernsey) w grze Sniper Elite 5 to zniszczenie prototypu Krakena – U-boata. Nasz poradnik opisuje wszystkie 3 warianty zaliczenia celu misji.
Ostatnia aktualizacja: 3 czerwca 2022
Po zinfiltrowaniu tajnego ośrodka (Hidden Facility) na wyspie Guernsey w grze Sniper Elite 5 otrzymacie zadanie zniszczenia prototypu Krakena - U-boata. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia 3 główne warianty zaliczenia tego celu misji w ramach przechodzenia misji 5. Każdy z nich pozwoli pomyślnie zakończyć misję.
Poniższy opis dotyczy wyłącznie sabotażu prototypu. Informacje o sposobie zlokalizowania tajnego ośrodka znajdziecie na poprzedniej stronie solucji - Znalezienie płyt tłumiących.
- Wariant A: Przeciążenie zaworów ciśnieniowych (Overload the Pressure Valves)
- Wariant B: Przekazanie radiem kodu samozniszczenia (Radio in the Scuttle Code)
- Wariant C: Zapoczątkowanie reakcji łańcuchowej (Set up a Chain Reaction)
Wariant A: Przeciążenie zaworów ciśnieniowych (Overload the Pressure Valves)
Musicie dotrzeć do 2 zaworów - zbadajcie korytarze pod centrum dowodzenia w tajnym ośrodku. Pierwszy zawór jest na dolnym poziomie, a drugi na wyższym, do którego dotrzecie po skorzystaniu z drabiny.
Dodatkowo musicie skorzystać z konsoli obok jednego z zaworów żeby otworzyć otwory wentylacyjne bunkra.
Ostatni krok zakłada wyjście na zewnątrz i dotarcie do obszaru na wschód od tajnego ośrodka. Dla przypomnienia domyślnie rozstawiony jest m.in. czołg i jeśli go w dalszym ciągu nie zniszczyliście to powinniście wybrać alternatywnie południowe wyjście i skradać się w tej okolicy.
Waszym zadaniem jest dotarcie do otworów wentylacyjnych na powierzchni. Dzięki wcześniejszemu otwarciu ich może wrzucić do środka ładunek wybuchowy (znajdziecie jeden w okolicy) i doprowadzić do sabotażu tajnej placówki.
Wariant B: Przekazanie radiem kodu samozniszczenia (Radio in the Scuttle Code)
W przypadku tego wariantu musicie dotrzeć do pomieszczenia z sejfem znajdującego się na górnym poziomie tajnego ośrodka, za pomieszczeniem centrum dowodzenia.
Kombinację do sejfu posiada jeden z przeciwników z centrum dowodzenia (obrazek 2) i po wyeliminowaniu go przeszukajcie jego ciało. Alternatywnie możecie użyć ładunku wybuchowego do wysadzenia sejfu (kilka ładunków jest wewnątrz bazy).
Z pozyskanym kodem samozniszczenia (Submarine Pen Scuttle Code) wyruszcie korytarzem w stronę drabiny z obrazka 1. Na najwyższym poziomie placówki znajdźcie pomieszczenie z obrazka 2 do nadania kodu. Przechytrzycie nazistów, doprowadzając do wysadzenia placówki.
Wariant C: Zapoczątkowanie reakcji łańcuchowej (Set up a Chain Reaction)
Wariant ten dotyczy użycia torpedy do wysadzenia doku z łodzią podwodną. Musicie najpierw dotrzeć do 2 różnych konsol z powyższych obrazków - jedna jest na końcu ścieżki na dolnym poziomie (przeskoczcie po drodze nad przeszkodą), a druga na górnych balkonikach.
Udajcie się w stronę wyjścia z doku po to żeby oddalić się od miejsca, w którym wkrótce dojdzie do eksplozji.
Obróćcie się w stronę łodzi podwodnej i wycelujcie w hak podtrzymujący torpedę. Spadnie ona na łódź podwodną i dojdzie do wielkiej eksplozji, która zniszczy tajną placówkę. Po wszystkim skorzystajcie z bocznej drabiny żeby powrócić do głównej części mapy.