Sniper Elite 5: Mapa misji 4 (Wojenna fabryka) oraz opis lokacji Sniper Elite 5 poradnik, solucja
Wojenna fabryka Martressac to lokacja z misji 4 gry Sniper Elite 5. W naszym poradniku znajdziecie jej mapę atlasu świata z ważnymi lokacjami i sekretami.
Ostatnia aktualizacja: 7 czerwca 2022
Legenda Sniper Elite 5 - Misja 4
Główne lokacje na mapie
Cel z listy
Sekrety i znajdźki
Nasz opis przejścia misji 4 (Wojenna fabryka - War Factory) z gry Sniper Elite 5 otwiera mapa atlasu świata. W poradniku uwzględniliśmy istotne lokacje z różnych części fabryki, w których główny bohater może dokonywać aktów sabotażu. Oprócz tego informujemy o zagrożeniach (m.in. pojazd opancerzony) oraz sekretach i znajdźkach, których możecie zebrać maksymalnie 19.
Najważniejsze lokacje z mapy Martressac

- Zapora - punkt 2 na mapie
Po zbliżeniu się do zapory wymagane jest podjęcie decyzji w sprawie wyboru ścieżki do głównej części fabryki - możecie przejść po zaporze lub skorzystać z jednej z dostępnych lin do zjeżdżania.

- Centralny obszar z wozem opancerzonym - punkt 4 na mapie
Środkową częśc mapy patroluje wrogi pojazd opancerzony i unikanie go może być kłopotliwe. W celu zniszczenia tej maszyny powinniście skorzystać z min, TNT lub Panzerfausta (do zdobycia w rafinerii).

- Biuro stacji kolejowej - punkt 7 na mapie
Okolica ta może stać się alternatywnym miejscem startu i możecie tu też dotrzeć jeśli wybraliście wcześniej boczną ścieżkę. W pobliżu torów kolejowych są niektóre z celów misji, w tym również cel z listy do zamordowania.

- Rafineria - punkt 8 na mapie
To jeden z budynków, które trzeba obowiązkowo sabotować. Do rafinerii możecie wkroczyć jednym z głównych wejść lub górnym pomostem. W środku trzeba dotrzeć do terminalu uważając m.in. na elitarnego snajpera.

- Magazyn - punkt 10 na mapie
To kolejna obowiązkowa lokacja do zbadania. Musicie konkretnie dotrzeć do sejfu na piętrze magazynu i wykraść z niego manifest. Sejf możecie otworzyć wysadzając go lub odbierając klucz oficerowi z budynku.

- Główny piec - punkt 11 na mapie
To największa lokacja na mapie i piec musicie obowiązkowo sabotować. Do środka prowadzą główne ścieżki (północna i południowa) oraz sekretna od strony stalowni. Piec możecie zniszczyć doprowadzając do jego przeładowania.
Ogólne założenia misji 4

Miejscem akcji w czwartym etapie gry Sniper Elite 5 jest tytułowa fabryka wojenna Martressac. Etap ten posiada dużą liczbą obowiązkowych i pobocznych zadań, przy czym nie są one przesadnie skomplikowane i powinniście się z nimi sprawnie uporać.
Pewnym utrudnieniem w trakcie zaliczania tej misji może być obecność pojazdu opancerzonego patrolującego centralną część fabryki i jeśli planujecie dokładniej zbadać mapę to warto rozważyć zniszczenie wrogiej maszyny. Sugerowane techniki zniszczenia wozu opancerzonego zestawiliśmy na kolejnej stronie solucji.
Misję domyślnie rozpoczyna się w kryjówce ruchu oporu, aczkolwiek w trakcie rozgrywania etapu możecie odblokować alternatywne miejsca startu i najlepsze naszym zdaniem jest to przy zachodnich torach kolejowych, dzięki któremu od razu rozpoczniecie bliżej wszystkich głównych celów misji. W przypadku domyślnego miejsca startu musicie najpierw wybrać ścieżkę do fabryki (np. przejście po tamie albo zjazd po linie), przy czym żadna z nich nie jest wyraźnie trudniejsza od pozostałych.
W misji 4 na zaliczenie czekają różne główne i opcjonalne zadania. Omówiliśmy je na kolejnych stronach naszego opisu przejścia gry:
- Infiltracja i eksploracji fabryki - Jest to początek zadania dotyczący dotarcia do głównej części mapy. W trakcie badania fabryki musicie uważać m.in. na pojazd opancerzony, przy czym można go zniszczyć.
- Sabotowanie fabryki - W misji 4 do ukończenia są 3 główne cele misji. Dwa z nich to akty sabotażu (zniszczenie pieca oraz rafinerii), a trzeci to kradzież manifestu ładunkowego Krakena. Trzeba odwiedzić 3 różne obszary fabryki.
- Poboczne zadania - W czwartej misji kampanii do zaliczenia są 2 opcjonalne zadania i dotyczą one sabotowania generatora oraz stalowni. Także i w tym przypadku należy odwiedzić unikalne miejsca na mapie.
- Matthaus Ehrlich - Jest on jednym z celów z listy i powiązane jest z nim wyzwanie. Nasz opis przejścia wyjaśnia jak zabić Ehrlicha szczurzą bombą (oraz jak pozyskać samą bombę).
Misja 4 pozwala pozyskać 19 sekretów i znajdziek. Są to 3 stoły warsztatowe, a także różne odmiany listów czy tajnych dokumentów. Ich lokalizacje uwzględniliśmy na mapie.