Sniper Elite 5: Poboczne zadania w misji 7 - solucja, opis przejścia Sniper Elite 5 poradnik, solucja
Etap 7 gry Sniper Elite 5 pozwala zaliczyć 3 poboczne zadania. Nasz poradnik opisuje zdobycie danych o dostawach, zebrania śladów w laboratorium uzbrojenia (Weapons Lab) oraz sabotowania wieży radiowej w zamku.
Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2022
W trakcie przechodzenia misji 7 (Tajne bronie - Secret Weapons) gry Sniper Elite 5 możecie oprócz zaliczania głównych zadań podjąć się też ukończenia 3 opcjonalnych celów misji. Z opisu przejścia w naszym poradniku dowiecie się gdzie zdobyć dane wywiadowcze o dostawach, jak poprawnie zbadać laboratorium uzbrojenia (Weapons Lab) oraz jak doprowadzić do zniszczenia wieży radiowej w zamku.
- Zdobycie informacji wywiadowczych na temat dostaw (Acquire Intel on the shipments)
- Zbadanie laboratorium uzbrojenia (Investigate Weapons Lab)
- Zneutralizowanie wieży radiowej (Neutralize the Radio Tower)
Zdobycie informacji wywiadowczych na temat dostaw (Acquire Intel on the shipments)
Cel ten pojawi się w dzienniku dopiero po zbliżeniu się do stacji kolejowej z południowo-wschodniej części mapy. Konieczne będzie jej przeszukanie (niebieski obszar).
Uważajcie na elitarnego snajpera z małego wzgórza na wschód od stacji - pozbądźcie się go atakiem z zaskoczenia. Możecie też wdrapać się na zachodnie wzgórze i eliminować na odległość wrogów z terenu stacji.
Do wykonania są 2 zadania i pierwsze z nich to zdobycie danych wywiadowczych. Możecie pozyskać je na dwa sposoby:
- Zlokalizujcie inżyniera z dokumentem w inwentarzu. Możecie to odczytać używając na nim lornetki (obrazek 1). Pozbądźcie się w dowolny sposób inżyniera i przeszukajcie jego ciało.
- Zbadajcie główny zachodni budynek stacji, a natraficie w nim na sejf z obrazka 2. Możecie użyć klucza odebranego jednemu z oficerów lub wysadzić sejf ładunkiem wybuchowym. W środku znajdziecie dane wywiadowcze.
Drugie zadanie to sfotografowanie okolicy i musicie w tym celu dotrzeć na dwa punkty widokowe z powyższych obrazków.
W każdej z tych lokacji ustawcie się w odpowiednim miejscu i wciśnijcie klawisz interakcji. Bohater automatycznie zrobi zdjęcia i nie trzeba aktywować trybu fotograficznego.
Zbadanie laboratorium uzbrojenia (Investigate Weapons Lab)
Laboratorium znajduje się w północno-wschodniej części mapy (powyższy obrazek). Zadania tego nie ma początkowo w dzienniku. O laboratorium uzbrojenia możecie dowiedzieć się zbliżając się do niego lub zdobywając dane wywiadowcze w poprzednim pobocznym zadaniu (tym ze stacji kolejowej).
Do wrogiego budynku możecie dotrzeć w dowolny sposób. Waszym zadaniem jest przeszukanie go i znalezienie 5 śladów. Oto ich lista (możecie wybrać też inną kolejność):
W pomieszczeniu na najwyższym poziomie laboratorium jest dokument - Kwestia logistyki dotycząca A-4B (A-4B Logistical Issues).
Musicie sfotografować halę do składowania rakiety V2 i możecie tego dokonać także już po zrzuceniu rakiety na Jungersa.
Na środkowym poziomie obok wschodniej klatki schodowej do odnalezienia jest próbka paliwa (Fuel Sample).
Na dolnym poziomie laboratorium możecie zbadać przyczepione do tablicy dane wywiadowcze.
Na strzelnicy na dolnym poziomie obok broni przeciwczołgowej są kolejne dane wywiadowcze.
Zneutralizowanie wieży radiowej (Neutralize the Radio Tower)
Z zadaniem tym powiązany jest zamek z południowo-zachodniego narożnika mapy. W drodze do zamku uważajcie na snajpera z południowego wzgórza - może stać wewnątrz lub obok małej wieży obserwacyjnej.
Infiltracja zamku może przebiec na różne sposoby. Najbardziej oczywistym wariantem jest skorzystanie z głównego wejścia, ale jest ono pilnowane. Na wschód od zamku jest wieża obserwacyjna (ta, której używał wspomniany snajper) i możecie tam zjechać na linie na górne mury.
Alternatywny sposób zakłada zbadanie obszaru pod wschodnimi murami zamku. Znajdziecie tam pokazane na obrazku wejście do kanałów. Możecie przejść nimi i po usunięciu desek oraz skorzystaniu z drabin zakraść się do tej lokacji.
Sabotowanie wieży radiowej ma zbliżony przebieg do podobnego pobocznego zadania z misji 5. Macie dwa warianty zachowania:
Pierwszy sposób zakłada sabotowanie 2 kabli. Są one zaczepione o mury z północnej części zamku. Kable możecie niszczyć strzelając w zaczepy.
Drugi sposób zakłada sabotowanie generatora. Musicie w tym celu dostać się do głównej wieży. Klucz do niej (Castle Tower Key) ma co najmniej 2 okolicznych strażników, a kolejny jest na stole obok dziedzińca. Alternatywnie możecie zniszczyć deski z obrazka 2, które są z boku wieży i odsłonią otwór, bądź też wysadzić główne drzwi ładunkiem wybuchowym.
Poszukiwany generator jest na parterze wieży. Musicie użyć łomu na skrzynce na ścianie (powyższy obrazek).
W obu opisanych powyżej przypadkach udana akcji doprowadzi do wyświetlenia cut-scenki z sabotażu i zaliczenia pobocznego zadania.