Sniper Elite 5: Unieszkodliwienie radaru (misja 1) - solucja, opis przejścia Sniper Elite 5 poradnik, solucja
Radar jest wielką konstrukcją z misji 1 (Wał atlantycki) gry Sniper Elite 5. Ta strona poradnika pokazuje jak sabotować radar – eksplozje lub przeciążenie generatora.
Ostatnia aktualizacja: 27 maja 2022
Jednym z głównych celów misji 1 (Wał atlantycki - The Atlantic Wall) gry Sniper Elite 5 jest unieszkodliwienie radaru z północnej części mapy. Opis przejścia z naszego poradnika szczegółowo omawia jak dotrzeć do radaru (główne ścieżki oraz tylna ścieżka przez tunele), a także jak przeprowadzić jeden z dwóch możliwych aktów sabotażu - zamontowanie ładunków wybuchowych na podporach lub przeciążenie generatora i sabotowanie zasilania.
- Dotarcie do radaru
- Wariant A: Zniszczenie filarów (Option A: Destroy the pillars)
- Wariant B: Znalezienie źródła zasilania radaru (Option B: Find the radar's power source)
Dotarcie do radaru
Opisywane zadanie jest jednym z dwóch głównych celów misji 1. O istnieniu aktywnej wieży radarowej dowiecie się po zaliczeniu pierwszej części misji i opisaliśmy to na osobnej stronie Zabezpieczenie plaży i pomoc ruchowi oporu.
Gra oznaczy radar na mapie i znajduje się on w jej północno-wschodniej części. Do celu prowadzi kilka różnych ścieżek i dokładniej zestawiliśmy je poniżej.
Musicie bardzo pilnować się, bo na wzgórzu obok radaru rozstawiony jest snajper (powyższy obrazek). Postarajcie się go zlokalizować i oznaczać jeszcze przed zbliżeniem się do celu misji. Możecie następnie podjąć próbę zastrzelenia go z bardzo dużej odległości, bądź też pilnować się, by nie znaleźć się w jego polu widzenia i uporać się z nim dopiero po zbliżeniu się do celu podróży.
Bardziej oczywista ścieżka prowadzi do radaru od południa. Są tu asfaltowa droga oraz okopy, które z racji na dużą otwartą przestrzeń powinniście używać do unikania wykrycia przez snajpera i innych wrogów mających większe pole widzenia. W trakcie podróżowania okopami koniecznie sprawdzajcie wskazania radaru i reagujcie na okręgi symbolizujące przybliżenie rozmieszczenie wrogów. Aktywujcie też regularnie skupienie żeby sprawdzać rozmieszczenie żołnierzy.
Wzgórze z radarem jest szczelnie otoczone drutem kolczastym i nie możecie tak po prostu na nie wejść. Zamiast tego musicie przejść przez bunkier zlokalizowany u podstawy radaru. Wejście do bunkra jest zamknięte, ale przed nim kręci się oficer z kluczem. Najlepiej jest zlokalizować go z użyciem lornetki (powyższy obrazek), a następnie wyeliminować i odblokować bunkier. Podczas przeprawy przez bunkier nie śpieszcie się, tylko skanujcie kolejne pomieszczenia.
Mniej oczywista ścieżka jest lepszym rozwiązaniem i zakłada ona przejście przez tunel na tyłach radaru.
Wejście do tunelu pokazują powyższe obrazki, przy czym w okolicy tej znajduje się stanowisko maszynowe, które powinniście najpierw zneutralizować lub przynajmniej odwrócić uwagę wrogich żołnierzy.
Podczas przeprawy przez tunel prawdopodobnie spotkacie 1 lub 2 przeciwników, aczkolwiek zaskoczenie ich będzie bardzo proste. Docelowo powinniście znaleźć się na tyłach radaru (powyższy obrazek). Jest tu kolejne wzgórze, które możecie wykorzystywać do ukrywania się i planowania ataków na wrogów rozstawionych w okolicy.
Wariant A: Zniszczenie filarów (Option A: Destroy the pillars)
To jeden z dwóch możliwych wariantów zaliczenia celu misji (alternatywnie możecie zainteresować się wariantem B) i zakłada on użycie materiałów wybuchowych do zniszczenia radaru.
Ładunki wybuchowe (Satchel Charges) możecie odnajdywać w dość dużych ilościach w okolicy. W obszarze za radarem bez większych problemów pozyskacie wymagane 2 sztuki (w razie potrzeby pomagajcie sobie skupieniem - są oznaczane na żółto).
Dotrzyjcie na główne wzgórze z wieżą radarową i skorzystajcie z drabiny żeby przedostać się na jej niższe balkoniki. Musicie tu kontynuować wspinaczkę, chwytając się żółtych krawędzi z powyższego obrazka. W razie potrzeby przemieszczajcie się w bok i nie kierujcie się cały czas w górę. Celem tej wspinaczki będzie przedostanie się na wyższe balkoniki wielkiej konstrukcji.
Zlokalizujcie kolejną drabinę żeby dotrzeć jeszcze wyżej. Znajdziecie się na najwyższych balkonikach. W miejscach zaznaczonych na obrazku musicie przyczepić 2 ładunki wybuchowe do filarów. W przypadku każdego z nich koniecznie wybierzcie długi lont (Light Fuse - Slow) po to żeby mieć wystarczająco dużo czasu na ucieczkę.
Ostatni krok to zjechanie na linie z powyższego obrazka. Po powrocie do obszaru za wieżą odczekajcie na eksplozje, dzięki którym zaliczycie ten cel misji.
Wariant B: Znalezienie źródła zasilania radaru (Option B: Find the radar's power source)
To jeden z dwóch możliwych wariantów zaliczenia celu misji (alternatywnie możecie zainteresować się wariantem A) i zakłada on przeciążenie generatora zasilającego radar i sabotowanie skrzynki z bezpiecznikami, co umożliwi zneutralizowanie radaru.
W przypadku tego wariantu musicie zainteresować się bunkrem pod wieżą radarową. Jeśli dotarliście do radaru od południa, to musicie dla przypomnienia pozbyć się oficera i zabrać jego klucz. Jeśli wybraliście tylną ścieżkę przez tunel, to od razu możliwe będzie wejście do bunkra (oczywiście uważając na wrogów).
Podczas eksploracji bunkra badajcie wszystkie mijane mniejsze pomieszczenia. W jednym z nich do odnalezienia jest łom z powyższego obrazka.
Z łomem musicie dotrzeć do większego pomieszczenia maszynowni w bunkrze. Użyjcie łomu do przeciążenia generatora z powyższego obrazka.
Na sam koniec musicie dotrzeć do obszaru za bunkrem. Podążajcie za liniami energetycznymi, a zlokalizujecie skrzynkę z bezpiecznikami z dołączonego obrazka. Wejście w interakcję z nią to ostatni krok w ramach sabotażu i po chwili załączy się cut-scenka ze zneutralizowania radaru (i zaliczenia głównego celu misji).