Sniper Elite 5: Podsłuchanie spotkania i zdobycie danych o Krakenie (misja 3) - solucja, opis przejścia Sniper Elite 5 poradnik, solucja
Główna część misji 3 (Akademia szpiegowska) w Sniper Elite 3 dotyczy podsłuchania spotkania oficerów w klasztorze – opis przejścia z poradnika podpowiada jak się tam zakraść.
Ostatnia aktualizacja: 30 maja 2022
Główny bohater gry Sniper Elite 5 może w trakcie rozgrywania misji 3 (Akademia szpiegowska - Spy Academy) ustalić, że planowane jest spotkanie w klasztorze. Nasz poradnik zawiera dokładny opis przejścia jak dotrzeć do klasztoru, jak zlokalizować miejsce spotkania, jak przedostać się na szczyt klasztoru pozostając niezauważonym, jak podsłuchać rozmowę oficerów oraz jak pozyskać dane o Operacji Kraken.
Dotarcie do klasztoru
Czynności, dzięki którym dowiecie się o planowanym spotkaniu oficerów, opisaliśmy na poprzedniej stronie Infiltracja wyspy i ustalenie miejsca spotkania.
Ustalicie, że oficerowie planują spotkać się w głównym budynku klasztoru, na jednym z jego najwyższych pięter. Jest to najwyższy budynek na mapie i nie powinniście mieć problemów z jego zlokalizowaniem. Niestety nie można wspinać się po ścianie klifu. Musicie wybrać jedno z pozostałych i bardziej problematycznych przejść.
Bardziej oczywistym wariantem jest wybranie głównej drogi prowadzącej na wzgórze, czyli do budynku klasztoru. Przeprawę możecie rozpocząć obok posterunku. Możecie pomóc sobie skorzystaniem z bocznej ścieżki, choć mimo wszystko musicie pilnować się, bo w okolicy przebywa wielu wyżej rozstawionych przeciwników. Dodatkowo na drodze może pojawić się jakiś pojazd.
Mniej oczywistym wariantem jest poszukanie ścieżki na tyłach kościoła, przy czym chodzi tu o mniejszy kościół ze wschodniej części mapy (ten, na szczycie którego przebywał Bruhl). Gra pozwala wejść do kościoła i możecie przejść przez jego główną salę, traktując to jako przeprawę "na skróty".
Zainteresujcie się obszarem na północ od kościoła, a natraficie tam na przejście z powyższego obrazka. Pozwoli ono Wam ominąć niektórych przeciwników pilnujących głównej drogi na wzgórze.
Podsłuchanie spotkania o Krakenie (Eavesdrop the Kraken meeting)
Główny budynek klasztoru ma kilka różnych wejść, przy czym praktycznie każde z nich jest dobrze pilnowane.
Proponujemy zbliżyć się do celu misji ze wschodu. W okolicy tej znajduje się wejście do zbrojowni z obrazka 1 i klucz do niej jest w posiadaniu oficera z jednego z budynków na północ od niej (obrazek 2). Alternatywnie możecie wysadzić drzwi zbrojowni ładunkiem wybuchowym, ale może to zaalarmować łatwo okolicę.
Po znalezieniu się w zbrojowni możecie rozejrzeć się za zapasami oraz przede wszystkim znaleźć przejście do głównego budynku z powyższego obrazka. Skorzystanie z niego pozwoli Wam ominąć wielu wartowników pilnujących wejść oraz przebywających na najniższym piętrze klasztoru.
Niezależnie od wybranej metody powinniście starać się pozostać w ukryciu. Zaalarmowanie przeciwników nie spowoduje zawalenia misji, bo nadal możliwe będzie pozyskanie dokumentów. Może to Wam natomiast utrudnić pozbycie się Fabiana Richtera (cel z listy - opisaliśmy go na osobnej stronie poradnika).
Musicie wchodzić po schodach na coraz wyższe piętra. Polegajcie na wskazaniach radaru i rozprawiajcie się tylko z pojedynczymi przeciwnikami żeby któreś z ciał nie zostało zauważone. Używajcie powaleń lub dobrej broni z tłumikiem.
Po dotarciu na miejsce okaże się, że pomieszczenie narady oficerów jest zamknięte. Klucz zdobędziecie eliminując spacerującego po piętrze oficera.
Jeżeli zaalarmowaliście oficerów swoimi wcześniejszymi działaniami, to po wejściu do pomieszczenia będącego miejscem spotkania możecie zostać zaatakowani.
Jeżeli do tej pory skutecznie się skradaliście, to możecie podsłuchać rozmowę w ukryciu. Po zakończonym spotkaniu pojawi się też okazja do zamordowania Richtera (celu z listy), a zabójstwo to dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie Fabian Richter.
Niezależnie od rozwoju sytuacji Waszym ostatnim głównym zadaniem stanie się zabranie dokumentów na temat Operacji Kraken. Leżą ona na stole w miejscu, w którym miało miejsce spotkanie. Możecie je podnieść po wygranej walce lub po tym jak oficerowie po zakończonym spotkaniu opuszczą to miejsce.