Sniper Elite 5: Najlepsze umiejętności - lista Sniper Elite 5 poradnik, solucja
Sniper Elite 5 pozwala zdobywać umiejętności walki, sprzętu i ciała. Ta strona poradnika zestawia najbardziej przydatne zdolności do szybkiego odblokowania.
Ostatnia aktualizacja: 9 czerwca 2022
W trakcie przechodzenia Sniper Elite 5 możecie zdobywać punkty umiejętności, a następnie wydawać je na odblokowywanie nowych umiejętności. Nasz poradnik sugeruje priorytetowe zakupy najlepszych umiejętności z drzewek Walka (Combat), Sprzęt (Equipment) i Ciało (Body).
Na osobnej stronie poradnika Rozwój postaci i jej wyposażenia znajdziecie dokładniejsze informacje m.in. o awansowaniu na kolejne poziomy doświadczenia, pozyskiwaniu punktów umiejętności i odblokowywaniu coraz lepszego sprzętu.
- Sugerowane umiejętności - kategoria Ciało (Body)
- Sugerowane umiejętności - kategoria Sprzęt (Equipment)
- Sugerowane umiejętności - kategoria Walka (Combat)
Sugerowane umiejętności - kategoria Ciało (Body)
Ciało to trzecie drzewko umiejętności i zawiera ono kilka bardzo ważnych pozycji. Oto lista rekomendowanych umiejętności Ciała do odblokowania:
Pełne skupienie (Maintain Focus) - koszt: 1 punkt umiejętności. Jest to centralna umiejętność, której odblokowanie pozwoli Wam kupować kolejne. Po nabyciu tej umiejętności ciągłe pozostawianie w skupieniu pozwala dłużej z niego wychodzić, tzn. przed dłuższy czas korzystać z jego profitów (najważniejszy z nich to oznaczanie przeciwników).
Trening wysiłkowy (Cardio) - koszt: 1 punkt umiejętności. Umiejętność ta zmniejsza skoki tętna wywołane biegiem. Przyda się to Wam szczególnie w tych misjach, w których musicie dużo przemieszczać się pomiędzy różnymi miejscami do oddawania strzałów.
Głęboki wdech (Deep Breath) - koszt: 2 punkty umiejętności. Działanie tej zdolności polega na zmniejszaniu skoku tętna wywołanego wstrzymywaniem powietrza po wdechu. Ułatwi to Wam "długie celowanie" w sytuacjach, w których np. do oddania jest precyzyjny strzał w stronę bardzo oddalonego lub poruszającego się przeciwnika.
Zasięg skupienia (Focus Range) - koszt: 1 punkt umiejętności. Możecie zwiększyć zasięg działania skupienia, tzn. dostrzegać wrogów i unikalne przedmioty z większych odległości. Jest to obowiązkowy zakup, jeśli lubicie często załączać skupienie.
Szybkie zdrowienie (Speedy Recovery) - koszt: 1 punkt umiejętności. Możecie zakupić tę umiejętność jako zapasową na wypadek nagłego i niespodziewanego odniesienia obrażeń. Może ona przyśpieszyć proces regeneracji utraconego zdrowia. W razie potrzeby zainteresujcie się też umiejętnościami z grupy Więcej zdrowia (Health Boost) wydłużajacymi pasek energii życiowej.
Sugerowane umiejętności - kategoria Sprzęt (Equipment)
Sprzęt to drugie drzewko umiejętności i ono również zawiera kilka istotnych zdolności. Oto lista rekomendowanych umiejętności Sprzętu do odblokowania:
Odzyskiwanie amunicji (Scavenge Weapon Ammo) - koszt: 1 punkt umiejętności. Jest to centralna umiejętność, której odblokowanie pozwoli Wam kupować kolejne. Zdolność ta pozwala Wam pozyskiwać amunicję z podnoszonych znalezionych broni (tymczasowych) i dokonuje się tego przytrzymując odpowiedni przycisk. Może to być dobry sposób na łatwiejsze uzupełnianie zapasów amunicji.
Miejsce na przedmiot 1 (Extra Item Slot 1) - koszt: 1 punkt umiejętności. Wasza postać może w trakcie przygotowań do misji wykorzystywać dodatkowy slot na wyposażenie, tzn. zabrać ze sobą więcej rzeczy. Możecie też w dalszej fazie gry zakupić Miejsce na przedmiot 2.
Więcej pułapek (Carry More Traps) - koszt: 1 punkt umiejętności. Zakupienie umiejętności umożliwia przenoszenie większej liczby min. Może to być bardzo przydatne, jeśli lubicie ich używać do zastawiania pułapek na pojazdy i grupy przeciwników. Podobne działanie ma też umiejętność Więcej ładunków wybuchowych (Carry More Explosives), przy czym ona dotyczy TNT.
Amunicja specjalna do karabinów (Rifle Special Ammo) - koszt: 2 punkty umiejętności. Odblokowanie tej umiejętności pozwoli Wam zabierać ze sobą więcej amunicji specjalnej. Dodatkowe typy amunicji mogą przydawać się m.in. do skuteczniejszego atakowania opancerzonych wrogów albo do wywoływania u trafianych przeciwników efektu krwawienia.
Sugerowane umiejętności - kategoria Walka (Combat)
Walka to pierwsza kategoria umiejętności i jest ona zdecydowanie najmniej przydatną przy założeniu, że będziecie dużo skradać się w grze i całkowicie unikać bezpośrednich konfrontacji. Dla pewności możecie w dalszej części gry zakupić:
Powrót do walki (Back in the Fight) - koszt: 1 punkt umiejętności. Jest to centralna umiejętność, której odblokowanie pozwoli Wam kupować kolejne. Pozwala ona "wskrzesić się" apteczką, jeśli przeciwnik zdoła powalić głównego bohatera.
Triangulacja (Triangulation) - koszt: 1 punkt umiejętności. Zdolność ta pozwala oznaczać przez lunetę wrogów zadających bohaterowi obrażenia. Może to Wam pozwolić szybciej zlokalizować zagrażającego Wam przeciwnika żeby pozbyć się go zanim ciężej zrani (lub zabije) sterowaną postać.