Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Smite - poradnik do gry

Smite - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Słowniczek | Jak zacząć? | Smite Smite poradnik

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Niniejszy słowniczek zawiera zwroty i skróty używane w poradniku, jak i w trakcie trwania samej rozgrywki. Poznanie ich znacznie ułatwi komunikacje w drużynie, a przede wszystkim ją przyśpieszy. Nie zawsze jest czas, aby budować składne zdania podczas trwającej walki więc skróty zdecydowanie ułatwią życie. Słowniczek, dla łatwiejszej orientacji, został stworzony w kolejności alfabetycznej.

AA (Auto Attack) - Atak automatyczny, który bohater wykona po kliknięciu PPM na cel.

AD (Attack Damage) - Obrażenia fizyczne, które nasza postać wyrządza za pomocą ataków.

AFK (Away From Keyboard) - Określenie, które używa się w momencie gdy na chwilę trzeba przerwać rozgrywkę i pozostawić postać samą sobie. Określenie to ma również negatywną formę w przypadku, gdy któryś z graczy po prostu przestaje grać, a tym samym jest AFK.

AoE (Area of Effect) - Działanie umiejętności na pewnym obszarze (np. Lodowa Nawałnica u Arthasa).

AS (Attak Speed) - Prędkość ataku bohatera.

Aura - Bonusowy efekt, który swoim działaniem obejmuje często również członków drużyny, np. aura z dodatkowym bonusem do szybkości ataku.

BG (Bad Game) - Skrótu BG używa się przeważnie po skończonej rozgrywce, aby wyrazić swoje niezadowolenie z wyniku, np. przez to, że któryś z sojuszników odłączył się od rozgrywki i cała drużyna zmuszona była grać 4 na 5.

Bot - Nazwa dolnej alejki na mapie.

BRB (Be Right Back) - Zaraz wracam.

Brush - Zarośla, które rozmieszczone są w różnych miejscach mapy.

Buff - Bonus zmieniający statystyki naszej postaci i utrzymujący się przez pewien czas, np. buff do szybkości ataku Reynara.

Build - Określone zestawienie umiejętności i przedmiotów dla danego bohatera

Burst - Zadanie ogromnej ilości obrażeń w jak najkrótszym czasie

Carry - Bohaterowie, którzy na początku rozgrywki są nieco słabsi więc wymagają wzmocnienia poprzez odpowiednią farmę i zdobywanie zabójstw

CC (Crowd Control) - Określenie to oznacza wszystkie efekty, które ograniczają kontrolę nad postacią, jak np. strach, ogłuszenie, spowolnienie, podrzucenie itd.

CD (Cooldown) - Czas schłodzenia (odnowienia się) danej umiejętności.

Daily quest - Czyli codzienne zadania, które gracz może wykonywać, aby zarobić trochę waluty w grze - favor. Po wykonaniu zadania z danego dnia następne otrzymasz dopiero w kolejnym dniu.

Def (defend) - oznacza przejście do defensywy czyli bronienie jakiegoś punktu na mapie, np. wieży lub feniksa

DC (Disconnect) - Odłączenie się z gracza z rozgrywki.

DMG (Damage) - Skrót, który oznacza zadawane obrażenia.

DoT (Damage Over Time) - obrażenia zadawane przez pewien okres czasu

Feeder - Określenie dla gracza, który feeduje ("karmi") przeciwny team poprzez ciągłe ginięcie na ich korzyść. Łączy się z tym pojęcie "Fed", czyli "Nakarmiony", które określa gracza, który ma na koncie dużą ilość zabójstw

Focus - oznacza skupienie się na konkretnym przeciwniku lub zabudowaniu, np. focus gracz XXX

Gank - Określenie na pomoc teamu w zabiciu przeciwnika. Jeśli piszemy do kogoś żeby zaatakował wroga na naszej linii to wtedy prosimy o gank.

GG (Good Game) - Skrótu GG używa się przeważnie po skończonej rozgrywce, aby podziękować przeciwnikom i sojusznikom za grę.

GJ (Good Job) - Jeśli któryś z sojuszników dobrze spisał się w którejś akcji, warto nagrodzić go krótkim GJ - Dobra Robota!

GL (Good Luck) - Skrót, którego używa się na początku rozgrywki, aby życzyć przeciwnikom i sojusznikom szczęścia w grze.

God - Bóg

HF (Have Fun) - HF używa się na początku rozgrywki, przeważnie razem z GL, aby wszyscy wyrazić nadzieję, że wszyscy będą czerpać przyjemność z gry.

Kite'owanie - Kite'ować, oznacza utrzymywać przeciwnika na dystans w taki sposób, aby nie mógł zbliżyć się na tyle do naszej postaci, aby skutecznie prowadzić wymianę.

Leaver - Określenie dla gracza, który opuścił trwającą rozgrywkę i już do niej nie wrócił.

Harass - Konsekwentne nękanie przeciwnika atakami, które mają na celu zburzenie jego morale i obniżenie paska zdrowia.

Lane - Linia, alejka, których na mapie znajdują się trzy.

MIA (Miss in Action) - Oznacza, że kogoś aktualnie nie ma na danej linii.

MID - Nazwa dla środkowej alejki na mapie.

MOUNT - Czyli wierzchowiec na którym można poruszać się po mapie.

MS (Movement Speed) - Oznacza szybkość poruszania się.

Noob - Niezbyt miłe i nadużywane określenie w stosunku do graczy, który nie potrafią zachować się w czasie gry i celowo utrudniają życie innym. Często mylone z pojęciem Newbie.

Newbie - Określenie na gracza, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z daną grą.

OOM (Out Of Mana) - Gracze w ten sposób informują drużynę, że nie posiadają many, aby dalej móc korzystać z umiejętności.

OP (Overpowered) - Określenie stosowane względem postaci, które aktualnie są znacznie silniejsze od innych i wymagają zbalansowania.

Passive - Pasywna umiejętność postaci.

RE (Return) - Określenie używane w przypadku, gdy po zgubieniu przeciwnika z pola widzenia, wrócił on na swoją pozycję.

Root - Negatywny efekt, który uniemożliwia poruszanie się bohaterowi

Silence - Negatywny efekt, który uniemożliwia korzystanie z jakiejkolwiek umiejętności, ucisza dany cel.

Skillshot - Umiejętność, która wymaga pewnej zręczności i ręcznego nacelowania, aby trafić w przeciwnika.

Skin - Oznacza dodatkową skórkę dla naszej postaci, która można kupić za prawdziwe pieniądze.

SS - Skrót od "Miss", który oznacza to samo co MIA.

Stun - Ogłuszenie, które obezwładnia przeciwnika i uniemożliwia podjęcie jakiejkolwiek akcji.

Support - Określenie na bohaterów wspomagających drużynę dodatkowymi efektami: aurami, leczeniem itd.

Suppresion - Negatywny efekt, który uniemożliwia używanie umiejętności przez bohatera.

Tank - Postać, której zadaniem jest skupienie na sobie ataków wroga i przyjmowanie obrażeń, jak i rozpraszanie przeciwników, aby drużyna mogła atakować.

TBH (To Be Honest) - Będąc szczerym. Skrótu używa się do wyrażenia szczerej opinii na dany temat.

TOP - Nazwa dla górnej alejki na mapie.

TP - Teleport.

Taunt (Kpina, Prowokacja) - Negatywny efekt, który prowokuje cel do atakowania postaci, która użyła takiej umiejętności. Sprowokowany bohater traci kontrolę nad postacią na czas trwania taunta.