Ojcowie (cz.3) | Dodatki | Sid Meier's Civilization IV Colonization poradnik Sid Meier's Civilization IV: Colonization
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Hernando de Soto
325W
585P
Darmowy awans Grenadier I dla piechoty
Podobna sytuacja jak z Francisco Pizzaro - jest sens inwestować w niego przy planowanej wojnie z Indianami lub inną kolonią. Poza tym nieprzydatny.
Francisco de Coronado
390W
780P
+1 ruch dla Dragonów
Bardzo użyteczny. Zwiększona mobilność Dragonów powoduje, że są w stanie znacznie szybciej docierać tam, gdzie są potrzebni i dodatkowo ułatwia ich zastosowanie taktyczne (łatwiej ich wycofać po ataku bądź zaatakować z lepszej strony).
Wódź (Chief) Powhatan
520W
1040P
+1 siła dla Nawróconych Indian
Bonus przydatny tylko w sytuacjach awaryjnych. Lepiej poczekać na lepszych Ojców.
Poul Chomedey de Maisonneuve
715W
1365P
Darmowy awans Formacja dla piechoty
+1 ruch dla Nawróconych Indian
Bardzo przydatny jest darmowy awans, bonus do ruchu Nawróconych Indian - zdecydowanie mniej.
Ethan Allen
975W
2470P
Darmowe promocje Ranger I, Piechota górska I dla piechoty
Absolutna rewelacja. Jeden z czynników, który może nam bardzo pomóc w wojnie o niepodległość.
John Poul Jones
1300W
3250P
1 Fregata
Bezużyteczny - poza sytuacją, gdy jakiś sąsiad uprzykrza nam życie Korsarzami i niezwykle pilnie potrzebujemy statku wojennego.
Marquis de la Fayette
1690W
5850P
Zwiększa produkcję broni o % podatków
W miarę przydatny - na etapie, gdy własna produkcja broni staje się jednym z najważniejszych celów naszej gospodarki, podatki są zazwyczaj dostatecznie wysokie, aby ten Ojciec miał jakieś zastosowanie. Niestety - bardzo drogi. Zazwyczaj lepiej oszczędzać na Dom Pedro I
Dom Pedro I
2340W
7800P
+50% tempo pojawienia się Wielkiego Genrała
Darmowy awans: Weteran I, Ochotnik I dla piechoty
Darmowy awans: Weteran I dla kawalerii
Bardzo kosztowny, ale najlepszy z dostępnych Ojców. Wart swojej ceny. Daje bardzo wyraźne wzmocnienie naszym siłom zbrojnym. W połączeniu z Ethanem Allenem - dream team.
Polityczni
John Winthrop
585P
+1 krzyż dla każdego Ratusz
Przydatny tylko na początku gry. Bez rewelacji.
Pocahontas
780P
Poprawia relacje z tubylcami
Naprawdę przydatna. Zapewnia największy bonus do relacji z tubylcami - gdy nie planujemy podbojów - warta werbunku.
Ben Franklin
1040P
+3 dzwony wolności za każdą Prasę Drukarską
+3 dzwony wolności za każdą Gazetę
Użyteczny praktycznie w każdej grze. Ułatwia zdobycie potrzebnego poparcia w dużych miastach - bo tylko tam konstruujemy oba budynki.
Samuel Adams
1365P
Zwiększa produkcję dzwonów wolności o % podatków
Średnio przydatny - ale jeśli zależy nam na pośpiechu w uzyskaniu poparcia dla niepodległości powyżej 50%, wart rozważenia.
Patrick Henry
1820P
+3 dzwony wolności za każdy Ratusz
Polecam. Daje niewielki, ale stały wzrost dzwonów wolności w każdym mieście - szczególnie przydatny, jeśli mamy dużo małych miast.
John Jay
2470P
+25% dzwonów wolności w każdym mieście
Analogicznie z Samuelem Adamsem. Gdy naprawdę potrzebujemy dzwonów wolności - pod rozwagę.
Thomas Paine
3250P
Zwiększa produkcję o % podatków
Mało użyteczny. Produkcja budynków i oddziałów nie jest aż tak ważna, aby płacić 3250 punktów za tego Ojca.
James Madison
4420P
+3 do produkcji broni za Zbrojownię, Magazyn Broni, Arsenał
Przyrost niewielki, ale stały. Warto po jego zdobyciu wybudować w każdym mieście przynajmniej Zbrojownię - wtedy James Madison się opłaci.
Betty Ross
5850P
+3 do produkcji ubrań we wszystkich budynkach wytwarzających ubrania
Dla produkujących ubrania - przydatny choć szalenie kosztowny wybór.
Washington Irving
7800P
+1 dzwon wolności za Szkołę
+2 dzwony wolności za Koledż
+3 dzwony wolności za Uniwersytet
Przy zatrudnieniu Johna Harvarda i Alexandra von Humboldta - pod rozwagę. Kosztowny, ale czasem przydatny.
Alexis de Tocqueville
10400P
+50% do wydajności Szkół, Koledżów i Uniwersytetów
+3 dzwony wolności za Uniwersytet
Pojawia się jako ostatni z Ojców, a wtedy i tak nie mamy na kogo oszczędzać. Zatrudniać.