Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization IV: Colonization - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Eksploracja | Sid Meier's Civilization IV Colonization poradnik Sid Meier's Civilization IV: Colonization

Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019

Grę zaczynamy z dwoma oddziałami i statkiem. Oddziały to zawsze Żołnierz i Doświadczony Pionier, a statek to zazwyczaj Karawela. Jedynie gra Holendrami daje możliwość korzystania ze znacznie lepszego okrętu już na początku gry, mianowicie - Statku Handlowego. Niezależnie jednak od nacji, jaką gramy, naszym pierwszorzędnym celem jest znalezienie dogodnej lokalizacji pod budowę pierwszego miasta.

Ponieważ nie możemy zmarnować na te poszukiwania zbyt wiele czasu, nie ma sensu szukanie lokalizacji idealnej. Miasta w Colonization zakłada się łatwo - zawsze będziemy mogli kolejne budować już w lepszych miejscach.

Tak dobry start będziemy mieli rzadko. Ale gdyby nawet w tym miejscu był tylko jeden krab bądź ryba i tak czyni to dane miejsce wartym rozważenia. - Eksploracja | Sid Meiers Civilization IV Colonization - Sid Meiers Civilization IV: Colonization - poradnik do gry
Tak dobry start będziemy mieli rzadko. Ale gdyby nawet w tym miejscu był tylko jeden krab bądź ryba i tak czyni to dane miejsce wartym rozważenia.

Minimum, jakie powinno spełnić nasze pierwsze miasto, to:

  1. Musi być nad morzem. To najważniejsza jego cecha - bez tego nie będziemy w stanie dopływać do niego statkiem, który przez kilkadziesiąt pierwszych tur jest podstawowym sposobem transportu surowców, dóbr i obywateli.
  2. Pozwala wyżywić mieszkańców. Każdy z naszych obywateli zjada dwie jednostki żywności, co powoduje, że pracujący na polu generującym 6 jednostek żywności może zapewnić przeżycie dodatkowym 2 osobom. Dodatkowo duże nadwyżki żywności przyspieszają pojawianie się w mieście kolejnych mieszkańców - następuje to każdorazowo po skumulowaniu 200 jednostek żywności
  3. Znajduje się na kontynencie. Z tym może być większy problem - bo zakładając pierwsze miasto, zazwyczaj nie znamy dokładnie jego otoczenia. Niemniej warto poświęcić 3-4 tury na rozpoznanie okolicy, aby nie okazało się, że pierwsze miasto powstało na niewielkiej wysepce.
  4. Jest możliwie najbliżej przejścia do Europy (maksymalnie 4 tury, idealnie 2). Dzięki temu możliwy jest szybki transport dóbr i osób z Europy do nas oraz surowców i dóbr przeznaczonych na sprzedaż do Europy.

Dodatkowo warto, aby założone przez nas miasto znajdowało się na wzgórzu. Daje to niewielki, ale dostrzegalny, bonus obronny (+25%) większości oddziałów, a co ważniejsze - umożliwia wykorzystywanie przy obronie grupy awansów oddziałów związanych z walką na wzgórzach.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie