Zestawienie ciągników | Rig'n'Roll Tirowiec poradnik Rig'n'Roll: Tirowiec
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Musicie się zadowolić prostym zestawieniem prezentującym na obrazkach jedynie sylwetki poszczególnych modeli ciągników siodłowych (bez podawania danych technicznych, bez liczb). A to dlatego, że problem z ciężarówkami w Rig'n'Roll w trybie kariery polega na tym, iż różnią się one parametrami, już zamontowanymi ulepszeniami i cenami nawet w obrębie jednego modelu. Tzn. te same modele ciężarówek dostępnych do kupienia mogą posiadać niejednakowe podwozia, silniki o różnych mocach, inne typy zawieszenia, zestawy kół. Mogą w końcu różnić się ceną (od kilkudziesięciu tyś. $ do kilkuset), przebiegiem, nawet kolorem. Większość tych parametrów można sprawdzić m.in. w oknie podglądu danego wozu na ekranie kupowania ciężarówek do firmy, wyświetlanym przez komputer w głównym biurze Nick Trucking (patrz obrazek poniżej z lewej). Jedynie gdy zdecydujemy się na zabawę w trybie "pojedynczej misji" dokonujemy wyboru spośród ciągników posiadających stałe i niezmienne parametry.
Jednak gracza początkowo i przez dłuższy czas raczej nie będzie interesował zakup nowej ciężarówki dla niego samego (przynajmniej nie powinien interesować). Otóż nasza postać zaczyna karierę z naprawdę niezłym już pojazdem, Freightlinerem Argosy z silnikiem o mocy 575 KM. To jeden z lepszych wózków w grze, choć trochę kilometrów już nim przejechano. Na początek gry jednak wystarczy - na średnim poziomie trudności umożliwia bowiem wygranie większości wyścigów z konkurencyjnymi kierowcami. Sugeruję nie zmieniać tego silnika na najmocniejszego potwora o mocy 600 KM - zysku kilkudziesięciu KM praktycznie nie odczujemy, a zaoszczędzoną gotówkę można przeznaczyć na zakup np. lepszego zawieszenia. Poza tym lepszym wyjściem niż parę dodatkowych KM może być nabycie instalacji NITRO. Pozostałe elementy ciągnika, jak podwozie czy koła, różnią się w zasadzie wykończeniem, wobec czego ich zmiana może nas interesować tylko wtedy, gdy jesteśmy wyjątkowym estetą skupiającym się na odpicowaniu zewnętrznego wyglądu fury.
Zakup ciągników będzie nas bardziej interesował w przypadku zatrudniania w firmie nowych kierowców - chłopaki (i Panie również) muszą przecież czymś jeździć. Tutaj niska cena danego modelu ciężarówki nie zawsze oznacza, że mamy do czynienia z do niczego nienadającym się złomem - za kilkadziesiąt tys. $ można jednak nabyć całkiem niezły pojazd. Uwagę powinniśmy zwracać przede wszystkim na moc zamontowanego silnika (jak największą) i przebieg (jak najmniejszy), który wiąże się oczywiście z ogólnym stopniem zużycia wozu. Warto również spojrzeć na wielkość rabatu udzielanego przez dilera, aczkolwiek początkowo są to mało znaczące (by nie napisać - nic nieznaczące) upusty. Staną się atrakcyjniejsze dopiero na dalszym etapie gry.
Okno podglądu ciężarówki przy zakupie.
| Freightliner Argosy
|
Freightliner FLD120 classic XL
| Freightliner Coronado
|
Western Star 4900 EX
| Freightliner Century
|
Hercules Liberty
| Hercules Freedom
|
Hercules Atlas
| Sterling 9500
|
Titan Ventura
| Titan Alpine
|
Titan El Dorado
| Titan Inyo
|