Solucja (3) | Fabuła | Rig'n'Roll Tirowiec poradnik Rig'n'Roll: Tirowiec
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Dojeżdżając do dużego rozjazdu, którego lewa odnoga to autostrada nr 101, wybierz odnogę prowadzącą w prawo, na Lebec i Palmdale - to właśnie droga 126 . Po chwili pojawi się za tobą znana ci już ciężarówka Storm Express z oprychami Murdoca w środku (to znowu ci dwaj, którzy ścigali wcześniej Dorotę ). Przez CB-radio zażądają byś się zatrzymał - oczywiście jedź dalej. Zauważ, że podczas rozgrywania tej misji nie masz możliwości zapisywania stanu gry, jak w poprzednich epizodach! Po chwili odezwie się również grubas Crane . Na wieść, że zbiry ze Storm Express próbują zabić Nicka by przejąć holowany przez niego ładunek grubas zaoferuje pomoc - swoją i Dorotki , który, jak się okazuje, jest w tej chwili razem z nim. Para zaczeka na Nicka na końcu drogi nr 126 - ty musisz tam tylko dotrzeć cały.
W tym celu zrób użytek z instalacji NITRO, jeśli trzeba umiejętnie zajeżdżając także drogę ścigającej cię ciężarówce Storm Expressu. Bez dopalacza mogłoby się nie udać - ty ciągniesz sporo ważący ładunek, a bandyci nie mają takiego balastu.
Uważnie obserwuj drogę przed sobą, powiększ skalę minimapy by odpowiednio wcześnie zauważać na niej wszystkie zakręty. Jeśli twoja ciężarówka wyposażona jest w kamerę parkowania włącz sprzężony z nią monitor zamontowany w szoferce a pokazujący sytuację za twoim ciągnikiem. Spoglądając od czasu do czasu w jego ekran będziesz szybko orientował się jak daleko zostały ścigające cię oprychy. Gdy będziesz dojeżdżał do miejsca na drodze 126 oznaczonego na minimapie pomarańczową strzałką przez CB-radio odezwie się gość nazywający siebie Dakota . Ów również zaoferuje ci pomoc, podobnie jak wcześniej Crane . Musisz jeszcze tylko przez chwilę nie dać wyprzedzić się bandytom i dotrzeć do najbliższego skrzyżowania.
Na nim pojawi się ciężarówka Dakoty , a facet błyskawicznie rozwinie kolczatkę za mijającą go w przeciwnym kierunku ciężarówką z naczepą Nicka . To już koniec pościgu urządzonego przez zbirów Storm Expressu - ich wózek nie jest w stanie go kontynuować z przebitymi oponami.
Jedź dalej drogą 126 w kierunku pomarańczowej strzałki na minimapie - zgubić się nie można. Cały czas jednak nie jesteś też w stanie zapisywać gry, więc prowadź ostrożnie. Gdy będziesz dojeżdżał na miejsce przez CB-radio skontaktuje się z tobą tajemniczy odbiorca ładunku, który właśnie ciągniesz. Ów pragnący na razie zachować anonimowość klient jest póki co nazywany Johnem Doe .
Doe poinstruuje Nicka jak jechać dalej - nasz kierowca (czyli ty) musi dotrzeć najpierw do dużego skrzyżowania. A na nim odbić w prawo i udać się w kierunku południowym, highwayem nr 5 w stronę Los Angeles, dojeżdżając jednak tylko do postoju dla ciężarówek . Na dojazd masz niecałe 8 minut czasu.
Nikt nie powinien już cię ścigać, za to na ulice wróci ruch samochodowy - jedź szybko acz ostrożnie, unikając stłuczek z innymi użytkownikami dróg. Jedyną większą "przeszkadzajką" może być co najwyżej kiepska pogoda - ja podróżowałem, a wcześniej uciekałem cały czas w deszczu, śliskimi drogami. Gdy będziesz dojeżdżał do sporego rozjazdu (autostrada z północy na południe to właśnie highway 5) powinieneś zauważyć stojące na poboczu dwie ciężarówki - to Crane i Dorota . Po krótkiej pogawędce z tą parą ruszysz dalej w kierunku postoju dla ciężarówek na południu, podczas gdy Crane i Dorcia pojadą za tobą.
Spoglądając na minimapę w powiększonej skali przejedź przez to potężne skrzyżowanie kierując się na południe, na Los Angeles. Po chwili ponownie skontaktuje się z tobą tajemniczy zleceniodawca (John Doe ) rozkazując byś zasuwał tym razem w kierunku Palmdale, czyli na wschód, drogą nr 14 . Szkoda, że nie przekazał tej informacji trochę wcześniej...
Możesz dojechać do truck stopu, na nim ewentualnie zatankować i zawrócić, albo zawrócić od razu łamiąc przepisy - droga jest szeroka, a pasów biegnących w przeciwne kierunki nic nie powinno rozdzielać. Tym razem masz 8 minut z groszami na dojechanie na miejsce wskazywane na minimapie kolejną pomarańczową strzałką - ktoś już będzie tam na Nicka czekał. Gry cały czas nie możesz zapisywać.
Zwolnij zbliżając się do punktu docelowego na drodze 14 . Przed sobą zobaczysz czarną ciężarówkę - wówczas włączy się krótki przerywnik filmowy, a tajemniczy klient Doe każe Nickowi zostawić formularz zlecenia w kabinie, wysiąść z ciężarówki i odczepić od niej ładunek. Dziwne - rysunek na błotnikach czarnej ciężarówki tajemniczego klienta bardzo przypomina tatuaż kobry, który posiada na ramieniu Matt ... Czyżby tylko zbieg okoliczności?
Zauważ, że konto firmy transportowej Nicka zasili w tym momencie kwota 22 tyś. $ od Topokinakiego - znak, że misja została wykonana. Niebawem Topo przekaże Nickowi swoją firmę, ciesząc się jednak z odzyskanej reputacji.
Waszą rozmowę przerwie Pamela , informując Nicka , iż znowu jest wzywany na Posterunek Policji w Oxnard . Byłeś już na nim raz, więc powinieneś pamiętać jak tam trafić ponownie. Misja nazywa się "Udaj się na posterunek policji" ("Go to the Police Station") i masz 120 minut czasu na skontaktowanie się z detektywem Metzgerem . Na komendzie Metzger pokaże Nickowi klucz do kół należący do naszego kierowcy (pożyczałeś go jednak Crane 'owi wcześniej, pamiętasz?). Okazuje się, że klucz ten znaleziono przy zwłokach... Jacka Murdoca ! Po krótkim przesłuchaniu policjant dojdzie do wniosku, że to Nick zamordował gościa ze Storm Express i najwyraźniej będzie chciał cię aresztować i postawić w stan oskarżenia o zabójstwo, wobec twoich cokolwiek mętnych tłumaczeń.
Na posterunku zjawi się jednak Frank Dakota , ten który niedawno pomógł ci uwolnić się od łobuzów Murdoca . Jakimś cudem, zamieniając słówko z detektywem Metzgerem i tym razem wydostanie cię z tarapatów, by po chwili bez słowa odjechać swoją wypasioną ciężarówką w siną dal.
Przed Komendą Policji zjawi się także grubas Crane . Z rozmowy z nim Nick dowie się, iż klucz do kół, który mu pożyczył, grubas dał Mattowi . Crane powie również co nieco (niewiele) o Dakocie - to bardzo tajemniczy facet: nie wiadomo skąd jest, dla kogo pracuje, jeździ bardzo dobrą ciężarówką rzadko widywaną na kalifornijskich truck stopach. Człowiek-fantom, jak określi go Crane . Gruby zdradzi jeszcze, że Storm Express z jakiegoś powodu trzyma się z daleka od Dakoty ... Na koniec Crane , czując się winny kłopotów Nicka , pożegna się z naszym kierowcą odchodząc z firmy.
Teraz musisz trochę pojeździć po Kalifornii, robiąc co ci się żywnie podoba. Po jakimś dłuższym czasie odezwie się twoja sekretarka, Pamela Russell . Jeśli kobiecina coś nie kwapi się by wywołać Nicka przez CB-radio spróbuj zjechać na postój dla ciężarówek - podczas mojej gry Pamela wywołała mnie właśnie po zjeździe na któryś z truck stopów. Sekretarka Nicka ma do przekazania niezbyt ciekawe wieści. Okazuje się, iż w głównym biurze twojej firmy transportowej Nick Trucking w Oxnard zjawił się tajemniczy typ nazwiskiem Cunning , twierdząc, że Nick jest mu winien ogromną sumę za utratę jego ładunku. Tzn. ów specjalny ładunek, który Nick podstawił wcześniej Johnowi Doe w umówionym miejscu na drodze nr 14 w kierunku Palmdale należał do Cunninga , ale miał trafić w inne ręce, nie Johna Doe . Doe sfałszował najwyraźniej formularz dostawy, podszywając się pod odbiorcę tego ładunku. No nic, trzeba wszystko wyjaśnić z Cunningiem w głównym biurze Nick Trucking w Oxnard . Zapewne byłeś na własnych włościach już nie raz więc wiesz jak tam trafić. Misja nazywa się "Spotkanie z Cunningiem" ("Meet with Cunning"), a na dojazd do biura masz 60 minut czasu. Jeśli akurat wykonujesz jakieś zlecenia postaraj się tak zorganizować swoją pracę by wyrobić się na spotkanie z gościem.