Solucja (5) | Fabuła | Rig'n'Roll Tirowiec poradnik Rig'n'Roll: Tirowiec
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Najpierw w kierunku kryjówki bandytów udają się John i Dakota , Nick pojedzie kilka minut później swoją nową zabawką podarowaną na tę okazję przez rudego. To wypasiona, bardzo szybka i futurystycznie wyglądająca ciężarówka nosząca pieszczotliwe przezwisko Cheetah. Jednak kiedy tylko Nick zasiądzie za jej kierownicą przez radio zgłosi się John z ostrzeżeniem, iż bandyci w jakiś sposób zdołali podłożyć w nowym pojeździe Nicka zapalnik, który za kilka minut spowoduje eksplozję paliwa rakietowego napędzającego nową zabawkę naszego kierowcy!
![]() | ![]() |
Masz więc tylko 9 minut na "Dotarcie do wąwozu" ("Go to the gorge") wskazywanego na minimapie pomarańczową strzałką, a na mapie w organizerze strzałą koloru czerwonego i wykonanie zadania. Później może Johnowi uda się w jakiś sposób rozbroić bombę. Na szczęście Cheetah to bardzo mocna maszyna, która błyskawicznie rozwija prędkość ponad 100 mil/h, a na dodatek wyposażono ją w instalację NITRO jeszcze bardziej zwiększającą moc silnika.
Opuść zatem parking i kieruj się na zachód, drogą nr 108 w kierunku Mi-Wuk-Village. To dosyć ciasna, górska droga wijąca się serpentynami. Obserwuj prawe pobocze wypatrując dużych, żółtych znaków drogowych. Przy bodajże trzecim z nich, za kilkoma bardzo ostrymi zakrętami, zauważysz po prawej stronie drogi leśną przesiekę - wjedź w nią.
![]() | ![]() |
Zaraz potem znowu odbij w prawo (odnoga po lewej to ślepy zaułek!).
Zasuwaj prosto aż zobaczysz w oddali jezioro. Jeśli akurat gra była dla ciebie łaskawa i rozgrywasz tę misję za dnia to będziesz miał łatwiej. W nocy (ja miałem pecha rozgrywać tę misję o tej właśnie porze) sporym utrudnieniem mogą być charakterystyczne, egipskie ciemności. Zasuwaj więc na długich światłach, jeśli i ty grasz nocą. Przez jezioro przejedziesz groblą - lepiej nie wpaść na niej w poślizg, bo można zakończyć grę w wodzie!
![]() | ![]() |
Tuż za groblą skręć w lewo. A potem pędź już w kierunku pomarańczowej strzałki na minimapie. Uwaga na pojedyncze drzewa i głazy na ziemi!
Gdy zobaczysz przez drzewa światła jakiegoś pojazdu w oddali (albo sam pojazd, kiedy jedziesz za dnia) włączy się scenka filmowa. Tuż przed tym momentem warto zapisać sobie grę, ponieważ później czasowo nie będziemy mogli sejwować.
![]() | ![]() |
Rudowłosy John szybko rozłoży rampę zamontowaną na swoim pojeździe umożliwiając obu kaskaderom (Dakocie i Nickowi ) przeskoczenie nad rozpadliną zagradzającą dalszą drogę do kryjówki-laboratorium bandytów. Najpierw skok wykona ciężarówka Dakoty .
Po wylądowaniu uderzy ona w jeden z filarów podtrzymujących wieżę-zbiornik wody wznoszącą się tuż przy budynku laboratorium (na lewo od niego). Wieża zwali się na laboratorium oprychów mocno go uszkadzając.
![]() | ![]() |
Pora byś ty, jako Nick , dokończył dzieła zniszczenia. Zauważ, że program odebrał ci możliwość zapisywania stanu gry, więc staraj się nie popełnić błędu. Najpierw musisz przeskoczyć nad rozpadliną. W tym celu najedź na rampę rozłożoną przez Johna - w początkowej fazie możesz rozpędzić się włączając na moment NITRO. Musisz rozwinąć prędkość przynajmniej 65 mil/h by móc przeskoczyć przez rozpadlinę. Jeśli nie zdołasz rozpędzić wozu do takiej prędkości, albo źle najedziesz na rampę, to najpewniej skończysz grę wpadając w przepaść, którą na obrazku wskazują jakieś czerwone promienie laserów.
Pędzić na rampę z prędkością dużo większą niż 65 mil/h stanowczo nie zalecam, bowiem po wylądowaniu będziesz musiał błyskawicznie wyhamować, aby nie uderzyć w czerwone beczki znajdujące się przed laboratorium oprychów. Przydzwonienie w nie również skończy się eksplozją i śmiercią Nicka ! Wyhamuj zatem przed beczkami, jeśli trzeba zaciągając hamulec ręczny. Pamiętasz jaki był plan? W lewo od beczek miał pojechać Dakota (na obrazku w oddali widać jego ciężarówkę), Nick miał zaś odbić w prawo! Jeśli się pomylisz najpewniej również zakończysz grę zgonem swojego bohatera, ponieważ na dachu uszkodzonego laboratorium pojawi się uzbrojony zbir, który poczęstuje ciężarówkę Nicka z granatnika.
![]() | ![]() |
Skręć więc w prawo przed beczkami, omiń je, po czym odbij w lewo i najedź na stalowe liny (odciągi) nadal podtrzymujące pozostałości budynku laboratorium.
Działanie to spowoduje wreszcie doszczętne zniszczenie kryjówki bandziorów.
![]() | ![]() |
Oraz uwolnienie przetrzymywanych przez nich do tej pory zakładników - Crane 'a i blond cizi Doroty . Rudy John zajmie się rozbrojeniem bomby w swojej rakietowej bryczce (masz mu ją potem odstawić do Bridgeport), zaś Nick , Dakota , Crane i Dorcia umówią się na spotkanie w pobliskim barze w Mi-Wuk-Village.
W jego trakcie Dorota pokaże Frankowi Dakocie dokumenty, które przypadkiem wpadły w jej rączki, gdy przebywała w laboratorium bandytów. Wynika z nich, że za wszystkim stoi... grubas Cochrane ! To on był prawdziwym właścicielem Storm Express, to on pozbył się Murdoca , gdy ten przestał być użyteczny i to on próbował wrobić Nicka w morderstwo Murdoca . Itd., itd.
![]() | ![]() |
A teraz, na sam koniec, Crane spróbuje jeszcze zabić wasz wszystkich (przed chwilą opuścił bar, cwaniak), pakując się do baru przez ścianę ciężarówką skradzioną Dakocie !
Ostatnie już zadanie w grze polega na dorwaniu niecnego Crane 'a, nim da nogę. Nie powinno to stanowić praktycznie żadnego wyzwania gdyż Nick nadal dysponuje rakietową Cheetah udostępnioną przez rudego Johna , a parkującą przed barem. A właściwie tym, co z niego zostało... Sugeruję ponownie zapisać sobie grę zaraz po znalezieniu się za kierownicą pojazdu. Chwilę później odpal silnik i zasuwaj ulicą za Cranem uciekającym w kierunku Manteki (najprawdopodobniej) niezłą furą Dakoty .
![]() | ![]() |
Powinno ci się udać zbliżyć się do pojazdu Crane 'a w góra kilkadziesiąt sekund - na jakimś prostszym odcinku drogi użyj "dopalacza" by szybko dogonić uciekiniera.
A kiedy zbliżysz się do jego pojazdu ten... po prostu eksploduje - koniec pościgu.
![]() | ![]() |
To już koniec historii fabularnej zawartej w grze. Wypada cieszyć się z tytułu Kierowcy Roku oraz statuetki Złotego Bizona, którymi program nagrodzi twój wysiłek. Można jednak bawić się dalej, zwiedzając wirtualną Kalifornię swoją ciężarówką (Cheetah niestety wróci do swojego prawowitego właściciela). I nadal prowadząc firmę transportową oraz - co się z tym wiąże - wykonując kolejne zlecenia przewozu towarów (oraz wszystkie misje dodatkowe). Konto firmy powinno zostać zasilone okrągłą sumką 500 tyś. $ nagrody. Tak więc - miłej, dalszej zabawy!