Cześci wewnętrzne i dodatki | Tuning | Rig'n'Roll Tirowiec poradnik Rig'n'Roll: Tirowiec
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Części wewnętrzne (Osiągi)
Silniki (Engines) CS370 - 21328 $ CS400 - 23069 $ CS450 - 25970 $ DDS350 - 18861 $ DDS400 - 21618 $ DDS575 - 31049 $ (domyślna część) CP335 - 21037 $ CP380 - 23925 $ CP435 - 27421 $ CP600 - 37578 $ |
Liczby w oznaczeniach silników to oczywiście ich moc w koniach mechanicznych.
Instalacja nitro N20 Agresor ("dopalacz") - 1871 $
| Powiększony bak (o podwójnej pojemności) - 1779 $
|
Dwie z podstawowych modyfikacji, w które powinniśmy się jak najszybciej zaopatrzyć. Bak o dwukrotnie zwiększonej pojemności (Extra tank) docenimy na wszystkich dłuższych trasach - znacznie rzadziej będziemy zjeżdżać na postoje dla ciężarówek w celu zatankowania maszyny.
"Dopalacz" (Booster N20 Aggressor) pozwala szybko dogonić konkurentów na trasie - działa czasowo, ale można go używać raz za razem, bez przerw. W błyskawicznym tempie pożera jednak mnóstwo paliwa, więc przed włączeniem "dopalacza" upewnij się, że masz dość paliwa i wystarczy ci go na dojazd przynajmniej do następnej stacji benzynowej (jeśli nie chcesz być zdanym na pomoc drogową). Używaj NITRO tylko na prostych odcinkach drogi. "Dopalacz" rozpędza domyślną ciężarówkę do prędkości 112 mil na godzinę, niezależnie od mocy zamontowanego silnika.
Zawieszenie (Suspension) Resorowe (Spring) - 7109 $ (domyślna część) (Air - Pneumatyczne) Klasy L - 8560 $ (Air - Pneumatyczne) Klasy M - 10431 $ (Air - Pneumatyczne) Klasy H - 14363 $ (Air - Pneumatyczne) Ekstra - 17265 $ Elektromagnetyczne - 31905 $ |
Koła (Wheels) Zwykłe i stare (Simple & old) - 4338 $ (domyślne) Standard - 7239 $ American - 8545 $ Klasyka - 9416 $ Liberty - 10286 $ Modern - 10867 $ Złoto - 11433 $ Czarne (oksydowane) - 11882 $ Aero - 12318 $ Mag - 13043 $ |
Hamulec silnikowy (Engine Brake) - 1857 $ |
Dodatki (Bezpieczeństwo)
Polecam jak najszybciej zaopatrzyć się w system trzech kamerek z monitorem montowanym w szoferce (Rear view camera), który wygodnie obrazuje nam sytuację za ciągnikiem. Nie musimy się rozglądać na boki (spoglądając w lusterka boczne), obraz z monitora jest bowiem wyświetlany w dwóch miejscach praktycznie na wprost naszych oczu obserwujących drogę przed ciężarówką. Widoczki wyświetlane przez monitor można zmieniać kombinacją klawiszy Ctrl + M. | Kamera cofania/parkowania (z widokiem do tyłu) - 3612 $
|
Czujnik deszczu - 406 $
| Czujnik natężenia oświetlenia - 544 $
|
A to z kolei dwa urządzenia, nad kupnem których sugeruję naprawdę dobrze się zastanowić. Otóż czujnik natężenia oświetlenia (Headlights Sensor) automatycznie sterujący pracą przednich świateł samochodu w zależności od warunków oświetleniowych panujących na zewnątrz, wykazuje tendencje do zbyt późnego ich włączania i zbyt wczesnego wyłączania... Włącza je o godzinie 22-ej, a wyłącza o 6 rano. Podobnie sprawa ma się z czujnikiem opadów (Rain Sensor) automatycznie włączającym wycieraczki - może się okazać, iż system kieruje ich pracą w nie do końca odpowiadający nam sposób.
Tempomat - 1233 $
| Nawigator (GPS) - 782 $
|
Tempomat (Cruise Control) to dosyć przydatne urządzenie utrzymujące stałą prędkość pojazdu niezależnie od stopnia nachylenia nawierzchni, po której samochód się porusza - pozwala to odpocząć paluszkom gracza. Z kolei nawigator (Navigation System) pokazuje m.in. za pomocą strzałek wyświetlanych w lewym, górnym rogu ekranu kierunek, w którym powinniśmy jechać chcąc dotrzeć do wyznaczonego celu. Jest to dosyć pomocne, gdy dojeżdżamy do większych rozgałęzień drogi, więc sugeruję szybko zdobyć GPS.