Znajdź figury: król i królowa | Kanały w Resident Evil 2 Resident Evil 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Gdy trafisz do Kanałów w Resident Evil 2 twoim pierwszym celem będzie dotarcie do bezpiecznego punktu. Znajduje się tam punkt zapisu gry oraz czarna skrzynia. Stamtąd będziesz wyruszał na poszukiwanie elektrycznych przełączników o wyglądzie figur szachowych - są one częścią zagadki, którą będziesz musiał rozwiązać, aby kontynuować rozgrywkę.
Narzędzie T-kształtne i sejf

Wyjdź teraz z kryjówki drzwiami i opuść wajchą most. Za mostem skręć maksymalnie w lewo i idź do końca ścieżki obok kolejki szynowej. Znajdziesz tam narzędzie w kształcie litery T.
- Wskazówka: na drugim końcu ścieżki znajdziesz sejf - kod do otwarcia go to: 2-12-8. Znajdziesz tam ulepszenie rewolweru SLS 60 (Claire) lub kolbę do strzelby W-870 (Leon).
- Wskazówka 2: nim wyruszysz z kryjówki, warto zostawić sobie sporo wolnego miejsca w ekwipunku: po drodze znajdziesz broń na 2 sloty oraz 2 przełączniki (czyli posiadaj min. 4 wolne sloty).
Droga do zagadki

Udaj się teraz z powrotem koło mostu i przejdź przez drzwi z napisem EXIT i schodami w dół. Tu po rozprawieniu się z zombie skręć w lewo w ciemny korytarz (nie wchodź na razie do wody).

Kilka metrów dalej znajdziesz zamknięte drzwi, które otworzysz znalezionym narzędziem. Przejdź pomostem i zabierz klucz znad białego stolika. Potem zeskocz do wody.

Przejdź teraz wodą do drabiny. Po drodze napotkasz monstra mieszkające w tych kanałach: świetnie sprawdzi się na nie strzelba lub miotacz ognia Leona, lub granatnik z nabojami zapalającymi Claire. Jeśli nie masz tych broni, po prostu strzelaj w jego oko (lub spróbuj przejść obok niego). Potwór może cię zatruć - z zatrucia wyleczysz się z użyciem mieszkanki z niebieskim ziołem.
Zagadka z figurami i nowa broń

Pora na prostą zagadkę:
- Zabierz figurkę królowej z gniazda przełącznika elektrycznego i wepnij ją w drugim wolnym miejscu. Poprzednie przejście się zamknie - nie przejmuj się tym.
- Przejdź na szczyt schodów i zabierz stamtąd figurkę króla. Zeskocz w dół przez dziurę w barierce.
- Przejdź przez drzwi otwarte figurką królowej i wetknij figurkę króla przy stalowych drzwiach na końcu: w tym pomieszczeniu na ścianie znajdziesz kolejną broń dla bohatera - Leon otrzyma potężny Miotacz ognia; Claire zaś otrzyma Iskrownik - specjalna broń elektryczna.
- Wróć i wyjmij figurkę króla. Wróć przez bramę i wyjmij figurkę królowej.
- Wetknij figurkę królowej do złącza, skąd pierwszy raz ją zabrałeś (przy schodach prowadzących do pomieszczenia).
- Przy schodach wetknij do slotu figurkę króla.
- Przejdź przez otwarte drzwi i wyjmij figurkę królowej. Wróć na schody i wyjmij figurkę króla. Z obiema figurkami wróć do kryjówki i wetknij je w losowe miejsca lub schowaj je w skrzyni, by nie zajmować miejsca w ekwipunku.