Sterowanie w Resident Evil 2 Resident Evil 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 stycznia 2019
Na stronie znajdziesz informacje na temat sterowania w Resident Evil 2 (dotyczy ono remake'u z 2019 roku). Gra ma do zaoferowania aż trzy różne schematy sterowania - typ A (domyślny), typ B oraz typ C. Zostały one wszystkie szczegółowo opisane poniżej.
- Sterowanie w Resident Evil 2 na PS4
- Sterowanie w Resident Evil 2 na XONE
- Dodatkowe ustawienia sterowania w Resident Evil 2
Sterowanie w Resident Evil 2 na PS4
Typ A
To domyślny wariant sterowania w grze. W założeniach ma on być zbalansowanym rozwiązaniem, które nie cechuje się żadnymi nietypowymi ustawieniami w tematyce sterowania.
Poruszanie się. | |
Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania lewej gałki w pozycji wciśniętej - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. | |
Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę | |
Rozglądanie się. | |
Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. | |
Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. | |
Zmiana drugorzędnej broni na inną. | |
Celowanie z użyciem broni. | |
Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. | |
Otwarcie okna inwentarza. | |
Interakcja. | |
Atak. | |
Zmiana rodzaju używanej amunicji. | |
Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku L1 to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. | |
Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. | |
Menu pauzy. |
Typ B
To jeden z dwóch alternatywnych wariantów sterowania w grze. Oferuje on zbliżony schemat sterowania do pierwotnego Resident Evil 2. Jest to ukłon w stronę fanów klasycznych odsłon serii, aczkolwiek niekoniecznie najbardziej przyjazny model sterowania do prowadzenia komfortowej gry.
Poruszanie się. | |
Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół i dopiero wtedy ją wcisnąć. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę | |
Rozglądanie się. | |
Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. | |
Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. | |
Zmiana drugorzędnej broni na inną. | |
Celowanie z użyciem broni. | |
Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania przycisku - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. | |
Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. | |
Otwarcie okna inwentarza. | |
Interakcja. | |
Atak. | |
Zmiana rodzaju używanej amunicji. | |
Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku L1 to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. | |
Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. | |
Menu pauzy. |
Typ C
To jeden z dwóch alternatywnych wariantów sterowania w grze. Został on opracowany z myślą o jak najczęstszym poleganiu na opcji biegania. Nie radzimy wybierać go jeśli wolisz spokojnieszą rozgrywkę lub jeśli dopiero poznajesz grę.
Poruszanie się. | |
Zmiana rodzaju używanej amunicji. | |
Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół i dopiero wtedy ją wcisnąć. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę | |
Rozglądanie się. | |
Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. | |
Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. | |
Zmiana drugorzędnej broni na inną. | |
Celowanie z użyciem broni. | |
Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. | |
Otwarcie okna inwentarza. | |
Interakcja. | |
Atak. | |
Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania przycisku - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania.xxx | |
Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku L1 to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. | |
Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. | |
Menu pauzy. |
Sterowanie w Resident Evil 2 na XONE
Typ A
To domyślny wariant sterowania w grze. W założeniach ma on być zbalansowanym rozwiązaniem, które nie cechuje się żadnymi nietypowymi ustawieniami w tematyce sterowania.
Poruszanie się. | |
Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania lewej gałki w pozycji wciśniętej - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. | |
Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę | |
Rozglądanie się. | |
Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. | |
Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. | |
Zmiana drugorzędnej broni na inną. | |
Celowanie z użyciem broni. | |
Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. | |
Otwarcie okna inwentarza. | |
Interakcja. | |
Atak. | |
Zmiana rodzaju używanej amunicji. | |
Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku LB to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. | |
Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. | |
Menu pauzy. |
Typ B
To jeden z dwóch alternatywnych wariantów sterowania w grze. Oferuje on zbliżony schemat sterowania do pierwotnego Resident Evil 2. Jest to ukłon w stronę fanów klasycznych odsłon serii, aczkolwiek niekoniecznie najbardziej przyjazny model sterowania do prowadzenia komfortowej gry.
Poruszanie się. | |
Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół i dopiero wtedy ją wcisnąć. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę | |
Rozglądanie się. | |
Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. | |
Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. | |
Zmiana drugorzędnej broni na inną. | |
Celowanie z użyciem broni. | |
Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania przycisku - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. | |
Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. | |
Otwarcie okna inwentarza. | |
Interakcja. | |
Atak. | |
Zmiana rodzaju używanej amunicji. | |
Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku LB to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. | |
Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. | |
Menu pauzy. |
Typ C
To jeden z dwóch alternatywnych wariantów sterowania w grze. Został on opracowany z myślą o jak najczęstszym poleganiu na opcji biegania. Nie radzimy wybierać go jeśli wolisz spokojnieszą rozgrywkę lub jeśli dopiero poznajesz grę.
Poruszanie się. | |
Zmiana rodzaju używanej amunicji. | |
Obrót o 180 stopni - Lewą gałkę musisz wychylić w dół. To bardzo przydatna funkcja gdy musisz szybko wyruszyć w przeciwną stronę | |
Rozglądanie się. | |
Zresetowanie pozycji kamery - Powraca ona dokładnie za plecy bohatera. | |
Przygotowanie drugorzędnej broni do użycia. | |
Zmiana drugorzędnej broni na inną. | |
Celowanie z użyciem broni. | |
Przeładowanie broni - W opcjach możesz też ustawić opcję automatycznego przeładowywania broni po zużyciu magazynka. | |
Otwarcie okna inwentarza. | |
Interakcja. | |
Atak. | |
Przełączenie się na bieg lub bieg na czas przytrzymywania przycisku - Możesz przełączać się pomiędzy tymi wariantami w dodatkowych ustawieniach sterowania. | |
Zmiana broni - Jeśli nie przytrzymasz przycisku LB to zmiana będzie dotyczyła wyłącznie jednej z głównych broni. | |
Mapa - Lewa gałka analogowa pozwala przewijać mapę. Górny i dolny krzyżak zmieniają piętra (np. różne poziomy komisariatu). Prawa gałka analogowa przybliża i oddala mapę. Możesz też przełączać się na inne zakładki i np. obejrzeć zebrane dokumenty. | |
Menu pauzy. |
Dodatkowe ustawienia sterowania w Resident Evil 2
Najważniejsze dodatkowe ustawienia ustalenia działania przycisku odpowiedzialnego za bieg:
- Tryb Toggle - Pojedyncze wciśnięcie przycisku aktywuje na stałe tryb biegania. Zostanie on wyłączony po powtórnym wciśnięciu tego samego przycisku. To lepsze rozwiązanie jeśli lubisz często biegać.
- Tryb Hold - Bieganie aktywowane jest tylko na czas wciśnięcia i przytrzymania przycisku. To lepsze rozwiązanie jeśli wolisz starannie eksplorować okolicę i z funkcji biegu zamierzasz korzystać tylko gdy zachodzi taka potrzeba.
Inne dostępne ustawienia sterowania to:
- Auto-reload - Gra może automatycznie przeładowywać broń po zużyciu wszystkich pocisków z magazynka. Warto pozostawić tę opcję załączoną.
- Reticle Deceleration - Funkcja ta ustala jak bardzo ma zwolnić celownik po namierzeniu przeciwnika. Domyślnie ma on najniższą wartość i nie oferowana jest żadna pomoc. Zwiększenie wartości jest pomocne przy celowaniu w potwory.
- Aim Assist - To typowy asystent celowania. Jest on domyślnie wyłączony. Załącz go jeśli masz powazne problemy z trafianiem nawet w najwolniejsze zombiaki.
- Vibration - Możesz załączyć lub wyłączyć wibracje kontrolera.
- Camera Inversion - Możesz załączyć przemieszczanie się kamery w przeciwnym kierunku do wychylania gałki analogowej. Możesz to ustawić oddzielnie dla celowania oraz normalnej gry.
- Field of View - Możesz zmienić pole widzenia. Dobrym pomysłem jest zwiększenie go do maksymalnej wartości.
- Camera Speed - Możesz zmienić szybkość przesuwania kamery (oddzielnie dla celowania i normalnej gry). Warto zwiększyć wartość dla celowania jeśli chcesz sprawniej zabijać potwory lub zmniejszyć ją jeśli masz problemy z ich namierzaniem.
- Camera Wobble - Kamera domyślnie może się trząść dla zapewnienia lepszej immersji. Wyłącz te opcję jeśli chcesz maksymalnie skupić się na oddawaniu celnych strzałów.