Zbierz 3 medaliony | Posterunek policji w Resident Evil 2 Resident Evil 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 stycznia 2019
Ten etap gry Resident Evil 2 pozwoli ci opuścić lokację (tymczasowo) i jest głównym celem fabularnym. Aby móc zebrać medaliony (3), musisz ukończysz wcześniej wymienione etapy, czyli zebrać trzy kluczowe przedmioty: dziennik policjanta, niebieski klucz pik oraz narzędzie skrawające.
Aby zebrać medaliony musisz odnaleźć 3 figury i wybrać na nich kod obrazkowy taki, jak w dzienniku. Medale potem umieść w otworach w Głównym holu, pod białym posągiem.
Uwaga: gdy ukończysz ten etap (tj. umieścisz wszystkie medaliony w otworach) automatycznie podczas cutsceny przejdziesz do kolejnego etapu (piwnice). Wrócisz później jeszcze do tego budynku, lecz będziesz cały czas ścigany przez nieśmiertelnego Tyranta, który będzie nieustannie ci przeszkadzał. W związku z tym warto rozwiązać teraz jak najwięcej zagadek i pozbierać dużo przedmiotów, amunicji i środków medycznych z dostępnych pomieszczeń.
Wskazówka: nim rozpoczniesz ten etap, warto zaopatrzyć się w broń pomocniczą, która pomoże ci walczyć z lizaczami - o tym jak zdobyć drugą broń przeczytasz w rozdziale Jak zdobyć drugą broń?
- Medalion 1 - Główny hol (lew)
- Medalion 2 - przy bibliotece (jednorożec)
- Medalion 3 - wysadź drzwi na 3-cim piętrze (dama)
- Umieszczenie medalionów i otwarcie przejścia
Medalion 1 - Główny hol (lew)
Pierwszy medalion zbierzesz z posągu lwa w Głównym holu, na górnym piętrze, za białą figurą. Wybierz w nim kod przedstawiający: lwa, roślinę, ptaka i wciśnij przycisk akcji - otrzymasz medalion, który umieścisz w swoim ekwipunku. Możesz od razu zanieść go do posągu poniżej i umieścić w wolnym miejscu. Medaliony możesz również tymczasowo przechować w skrzyni, by nie zajmowały miejsca w ekwipunku.
Medalion 2 - przy bibliotece (jednorożec)
Udaj się na piętro Głównego holu i przejdź na zachodnią stronę budynku, gdzie znajduje się Biblioteka. Za drzwiami od południowej strony biblioteki znajdziesz kolejny posąg (jednorożec). Kod to: ryby, rak, dzban z wodą.
Medalion 3 - wysadź drzwi na 3-cim piętrze (dama)
Trzeci medalion jest najtrudniejszy do zebrania. Do wykonania jest kilka kroków...
Udaj się na parter i kieruj się na zachód (druga brama, którą przemierzałeś). Przejdź do końca korytarza do ostatniego pomieszczenia. Po drodze napotkasz wielu nowych zombiaków, których warto omijać (już nie będziesz miał potrzeby wracać do tej strefy).
W tym ostatnim pomieszczeniu otwórz zamknięte drzwi od południowej strony, używając narzędzia skrawającego. Za drzwiami znajdziesz leżące na biurku elektroniczne urządzenie - zabierz je ze sobą.
Udaj się teraz na klatkę schodową w północno-zachodniej części budynku. Wyjdź na piętro 2F, gdzie w korytarzu znajdziesz miejsce, na okrągłą rączkę przy tryskającej ze zbiornika wodzie. Zawór ten znajduje się we wschodniej części biur policyjnych na parterze, za zamkniętymi łańcuchem drzwiami (który przetniesz narzędziem skrawającym) [Wschodnie biuro, 1F]. Przejdź za zakrętem do kolejnego korytarza i przystań na chwilę...
Na końcu ego korytarza znajdziesz lizacza - to potwór o wysokiej odporności i sile, lecz ślepy. Jeśli nie zaczniesz do niego strzelać i będziesz szedł cicho, powinno udać ci się schować w pokoju po lewej stronie. Jeśli posiadasz strzelbę / granatnik, możesz bezpieczniej podjąć walkę, lecz mając tylko standardowy pistolet, narażasz się na niebezpieczeństwo.
We wspomnianym pokoju znajdziesz baterię 9V leżącą w biurze na biurku. Jest to drugi element zapalnika. Mając baterię i urządzenie elektryczne, otwórz inwentarz i połącz te dwa przedmioty - otrzymasz detonator.
Udaj się na wyższe piętro (3F) i przejdź do pomieszczenia na końcu korytarza, sąsiadującego z biblioteką (Zachodni magazyn, 3F). Znajdziesz tam kratę i umieszczony na niej ładunek C4. Zamontuj na nim zbudowany wcześniej zapalnik i uciekaj z pokoju (masz 10 sekund do detonacji).
Za kratą znajdziesz ostatni posąg - dama. Kod to: panna, łuk, wąż. Wzory tym razem są dość słabo widoczne. Z tym ostatnim medalionem możesz powrócić do Głównego holu i zamontować go w posągu, by otworzyć tajne przejście.
Wskazówka: po eksplozji, w pomieszczeniu pojawi się ukryty lizacz. Uciekaj więc stąd szybko. Przebudzi się także wiszący z sufitu zombie, dlatego możesz go postrzelić wcześniej i zrzucić na dół.
Umieszczenie medalionów i otwarcie przejścia
Po zebraniu trzech medalionów, możesz umieścić je przy posągu w Głównym holu. Uważaj jednak - gdy to zrobisz, wtedy zakończysz obecny etap - wrócisz później jeszcze do budynku, lecz rozwiązywanie zagadek i zbieranie przedmiotów będzie utrudniane, przez dręczącego cię Tyranta).