Walka z bossem G2 w Resident Evil 2 Resident Evil 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 stycznia 2019
Po rozwiązaniu zagadki z figurami szachowymi (Kanały) w Resident Evil 2, przychodzi pora na walkę z bossem: będzie to ponownie William w drugiej fazie mutacji. Jest więc nieco większy i odporniejszy, lecz w tej walce będziemy pokonywać go nie siłą, a sposobem. Pamiętaj jednak, żeby przed opuszczeniem kryjówki zebrać ze sobą amunicję i przede wszystkim środki medyczne.
Najpierw zejdź w dół i przejdź do małego pokoju na końcu korytarza. Przełącz przyciski na konsoli elektrycznej tak, by obie wskazówki mieściły się w czerwonym polu (układ zagadki losowy - są tylko 4 przełączniki, więc rozwiązanie zagadki nie zajmie więcej niż pół minuty).
Teraz zostaniesz uwięziony w pokoju gdy spróbujesz go opuścić. To potwór atakujący z sufitu: biegaj po pokoju unikając ataków. Wykonuj nieprzewidywalne ruchy - potwór będzie atakował kilka razy w miejsce, gdzie powinieneś za chwilę się pojawić idąc tak, jak idziesz. Gdy mu się znudzi, zniszczy drzwi i wejdzie do pomieszczenia. Nie bij się z nim - przejdź obok niego i zmierzaj na koniec drogi po czym zeskocz na arenę.
Cały sekret walki polega na tym by przeżyć przez niedługi czas. Podejdź do panelu kontrolnego i naciśnij przycisk - w ten sposób odsuniesz kontener. Poczekaj, aż dźwig przestanie pracować i wtedy zacznij zadawać przeciwnikowi wysokie obrażenia, lecz tak, aby powalić go w miejscu, gdzie znajdował się kontener. Potem po prostu naciśnij drugi przycisk, a kontener zwali przeciwnika z areny.
- Oponent ma teraz dwa punkty podatne na atak: na prawym ramieniu ale i mniejsze oko na karku.
- Ponadto jest szansa, że przeciwnik nie podda się po jednym uderzeniu i będziesz musiał ponowić atak.
- Boss atakuje teraz zacieklej wymachując szponami i zbliżając się w twoją stronę, a także doskakując do ciebie. Dobrze w tej walce spisze się granat błyskowy.
Na tym niemal zakończy się etap gry w Kanałach. Jeśli grasz jako Claire, przejdź do sąsiedniego pomieszczenia i weź stamtąd Sherry. Zanieś ją do kolejki (po wyjściu z kryjówki kieruj się przez most i w lewo). Pamiętaj jednak, że gry uruchomisz kolejkę, oficjalnie zakończysz etap gry w Kanałach - więc jeśli chcesz jeszcze zebrać jakieś przedmioty lub rozwiązać zagadki, zrób to nim uruchomisz pojazd.