Wszystkie Szopy (Mr Raccoon) w Resident Evil 2 Resident Evil 2 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 lutego 2019
W Resident Evil 2 przygotowano dla fanów odszukiwania przedmiotów kolekcjonerskich zestaw 15 figurek Pana Szopa (Mr. Raccoon) do zniszczenia. Za ich zniszczenie odblokujesz trofeum Eksterminacja szkodników. Aby odnaleźć wszystkie figurki, musisz rozegrać fabułę dwiema postaciami (oraz rozpocząć grę jako Leon w trybie "2nd Run"). Gdy jesteś w pobliżu figurki usłyszysz delikatne stukanie. W miejscach, gdzie zestrzeliłeś figurki znajdziesz podstawki spod nich - dzięki czemu łatwiej zlokalizujesz, których figurek brakuje ci, by pozbyć się wszystkich. Poniżej wskazane zostały lokalizacje, w których odnajdziesz rzeczone figurki.
- #1 Zachodnie biura (Posterunek)
- #2 Zbrojownia (Posterunek)
- #3 Strzelnica (Parking)
- #4 Kryjówka (Posterunek)
- #5 Klatka schodowa (Posterunek)
- #6 Wieża zegarowa (Posterunek)
- #7 Kanały (Leon)
- #8 Kanały (Ada Wong)
- #9 Kanały (figurki Króla i Królowej)
- #10 Gniazdo (Jadalnia)
- #11 Gniazdo (Kwatery noclegowe)
- #12 Posterunek - Wschodni magazyn (Claire)
- #13 Droga do sierocińca (Claire)
- #14 Sierociniec (Claire)
- #15 Leon - "2nd Run"
#1 Zachodnie biura (Posterunek)
Pierwszą figurkę odnajdziesz na regale (od południowej strony) w Zachodnim biurze, 1F.
#2 Zbrojownia (Posterunek)
Drugą figurkę odnajdziesz również na posterunku policji, w Zbrojowni, 2F. Stoi na biurku, za kartonowymi pudłami, w rogu pomieszczenia.
#3 Strzelnica (Parking)
Udaj się na Strzelnicę na Parkingu policyjnym. Figurkę dostrzeżesz ze stanowisk do strzału, lecz możesz przejść także drzwiami bezpośrednio pod figurkę.
#4 Kryjówka (Posterunek)
Tą figurkę odnaleźć może tylko Leon. Gdy powrócisz z Parkingu policyjnego na posterunek, tuż obok schodów na posterunek znajdziesz kryjówkę. Przejdź do jej drugiego pomieszczenia, gdzie znajdziesz m.in. fabularny bezpiecznik, a za walizką przy łóżku kolejną figurkę Szopa.
#5 Klatka schodowa (Posterunek)
Ta lokacja dostępna jest dopiero po powrocie z Parkingu. Jest to klatka schodowa, która prowadzi m.in. do Wschodniego magazynu, 3F, więc w zasadzie nie masz opcji jej przegapić. Figurka będzie leżeć na stoliku przy schodach.
#6 Wieża zegarowa (Posterunek)
W Wieży zegarowej, F3, znajdziesz kolejną figurkę; warto to zrobić podczas rozwiązywania zagadki fabularnej w tej lokacji. Przejdź tylnymi drzwiami do krótkiego korytarza za Wieżą - figurkę znajdziesz na końcu, na parapecie ostatniego okna.
#7 Kanały (Leon)
Tą figurkę odnaleźć może jedynie Leon. Gdy pokonasz wielkiego krokodyla w kanałach po ucieczce z posterunku, przemierzając ścieki kieruj wzrok w lewą stronę, a na pewno nie przegapisz figurki.
#8 Kanały (Ada Wong)
Kolejną figurkę odnaleźć możesz jedynie w wątku Leona, jako Ada Wong. W dalszej części etapu gry w kanałach, gdy kierujesz Adą Wong, figurkę odnajdziesz na prawo od drzwi, gdzie znajduje się opaska na rękę. Możesz to zrobić przed lub po jej zebraniu.
#9 Kanały (figurki Króla i Królowej)
Gdy w Kanałach udasz się po zebranie figurek Króla i Królowej, wymaganych do rozwiązania fabularnej zagadki, po wyjściu ze ścieków przejdź po schodkach do góry. Za drzwiami trzymaj się prawej strony - za stołem i kartonami odnajdziesz figurkę Szopa.
#10 Gniazdo (Jadalnia)
W Gnieździe w pierwszej kolejności udasz się po moduł do opaski. Za korytarzem pierwszy pokój do którego wejdziesz, to mała jadalnia. Jest tu ciemno i otaczać cię będzie wiele zombie, dlatego łatwo przegapić tą figurkę. Leży ona przy oknie pomiędzy jadalnią, a kuchnią.
#11 Gniazdo (Kwatery noclegowe)
Na końcu korytarza w pierwszym obszarze w Gnieździe, w miejscu gdzie odnajdujesz moduł opaski poziomu II znajdziesz figurkę Szopa. Nie możesz jej jednak zebrać od początku: musisz wcześniej zdobyć Modulator sygnałów i wrócić do tego obszaru i włączyć zasilanie poprzez interakcje z panelem elektrycznym w tym pokoju. Gdy to zrobisz, otwarte zostaną boczne ścianki z łóżkami. Na jednym z nich znajdziesz torbę na biodro, a w rogu tego samego łóżka, na półce - 11-stą figurkę Szopa.
#12 Posterunek - Wschodni magazyn (Claire)
Tylko dla Claire. We Wschodnim magazynie, 3F, odnajdziesz kolejną figurkę. Udaj się do bocznego pomieszczenia magazynu, które otworzysz czerwonym kluczem. Tu znajduje się jeden z przedmiotów fabularnych - urządzenie elektryczne. Na kartonach przy wejściu zaś odnajdziesz figurkę.
#13 Droga do sierocińca (Claire)
Tylko dla Claire. Po ucieczce z posterunku, w drodze do sierocińca, przechodzić będziesz przez autobus - zaraz po przejściu przez boisko do koszykówki. Na desce rozdzielczej znajdziesz figurkę.
#14 Sierociniec (Claire)
Tylko dla Claire. W Sierocińcu, zamiast iść parterem na zaplecze, udaj się schodami na piętro. Gdy tylko otworzysz drzwi, zobaczysz figurkę szopa przed sobą, na półce.
#15 Leon - "2nd Run"
Tylko Leon, tryb "2nd Run". Gdy tylko rozpoczniesz rozgrywkę udaj się w stronę Posterunku. Wśród roślinności po lewej stronie, na murku, dostrzeżesz figurkę szopa.