Zadania poboczne (1) | Guerrilla poradnik Red Faction: Guerrilla
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
W każdym z sektorów czeka na nas seria zadań pobocznych. Ikonę każdego z nich znajdziemy na mapie świata. Niemniej - jeśli nasz status nie jest zielony (a więc jesteśmy poszukiwani przez EDF), prawdopodobnie ikony te znikną, aby na powrót pojawić się kiedy sytuacja się uspokoi. Wyróżniamy następujące typy zadań:
EDF Assault
Po dotarciu na miejsce, obszar na mini mapce zostanie oddzielony od reszty kolorem zielonym, a w prawym górnym rogu ekranu, zobaczymy wskaźnik obrazujący aktualny stan na polu walki #1 . Niebawem na miejsce przybędą siły wroga, więc warto odnaleźć zaznaczoną na mapce (ikona białego kontenera) skrzynię z amunicją w której odnowimy nasze zapasy uzbrojenia #2 .
Czasami na terenie kompleksu który chronimy, znajdujemy karabin maszynowy ustawiony przy murze obronnym #1 . Z jego pomocą powinniśmy szybko i skutecznie uporać się z nadciągającymi przeciwnikami. Prowadząc ostrzał, starajmy się cały czas pozostawać ukryci za murami #2 . Miejmy również na uwadze ekran naszej mini mapki, na którym na bezustannie pojawiać się będą zaznaczeni na czerwono przeciwnicy.
Dobrym pomysłem jest również rozrzucenie ładunków zdalnych lub min zbliżeniowych po stronie bazy z której nadciągają wrogowie #1 . Nieco mniej pewnym, acz równie zabójczym rozwiązaniem jest ich eksterminacja z pomocą wyrzutni rakiet #2 . W takiej sytuacji musimy jednak liczyć się z możliwością chybienia. Kiedy wskaźnik u góry przechyli się całkowicie na prawo, w stronę ikony pięści ruchu oporu, a tym samym padnie ostatni z naszych wrogów - ukończymy zadanie.
House Arrest
Zadanie każdorazowo przydziela nam jeden z członków ruchu oporu #1 , oznaczony zielonym wskaźnikiem. Na miejscu nie wchodzimy głównym wejściem. Wystarczy że wybijemy sobie dziurę młotem (wyrzutnia rakiet mogłaby zabić zakładników) na tyłach danego budynku #2 .
Rebeliantów wskazuje nam żółty wskaźnik #1 . Niektórych znajdujemy na piętrze #2 , inni ulokowani są w ciężko dostępnych partiach budynków. Pamiętamy o tym, że łatwo ich zabić. Jeśli wiemy że któryś z nich jest na piętrze, to nie usuwamy pod jego stopami podłogi naszym nanokarabinem . Nieszczęśnik nie przeżyje bowiem takiego upadku. Pamiętajmy również, że aby wykonać zadanie wystarczy doprowadzić do bazy jednego, żywego zakładnika.
Jeśli o pojazdy chodzi, to staramy się unikać przy ucieczce tych w których nasi sprzymierzeńcy będą musieli siedzieć na pace #1 . Wystarczy bowiem ostrzejsza jazda (z takim na przykład obrotem w powietrzu), aby ich zgubić, co spowolni ucieczkę. Najlepszym rozwiązaniem są ciężkie, pancerne pojazdy EDF w których partyzanci wchodzą do ich wnętrza i są bezpieczni bez względu na nasz sposób jazdy #2 .
Transporter
Zadanie polega na szybkim dowiezieniu narzuconego nam odgórnie pojazdu #1 , do wskazanej bazy. Ilość czasu nie pozwoli nam na jakiekolwiek błędy w podróży. Musimy przy tym liczyć się z dużą różnorodnością w samochodach którymi przyjdzie nam sterować #2 .
W kilku zadaniach niezbędna będzie jazda pod ostrzałem #1 , a nawet forsowanie barykad na drodze. Nigdy się nie zatrzymujemy i nie koncentrujemy na walce. O ile to możliwe, staramy się unikać jazdy dokładnie po wyznaczonej trasie #2 . Obranie pobocza czasami jest bezpieczniejsze, a prowadzi do celu równie dobrze.