Zadania poboczne (1) | Guerrilla poradnik Red Faction: Guerrilla
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
W każdym z sektorów czeka na nas seria zadań pobocznych. Ikonę każdego z nich znajdziemy na mapie świata. Niemniej - jeśli nasz status nie jest zielony (a więc jesteśmy poszukiwani przez EDF), prawdopodobnie ikony te znikną, aby na powrót pojawić się kiedy sytuacja się uspokoi. Wyróżniamy następujące typy zadań:
EDF Assault
![]() | ![]() |
Po dotarciu na miejsce, obszar na mini mapce zostanie oddzielony od reszty kolorem zielonym, a w prawym górnym rogu ekranu, zobaczymy wskaźnik obrazujący aktualny stan na polu walki #1 . Niebawem na miejsce przybędą siły wroga, więc warto odnaleźć zaznaczoną na mapce (ikona białego kontenera) skrzynię z amunicją w której odnowimy nasze zapasy uzbrojenia #2 .
![]() | ![]() |
Czasami na terenie kompleksu który chronimy, znajdujemy karabin maszynowy ustawiony przy murze obronnym #1 . Z jego pomocą powinniśmy szybko i skutecznie uporać się z nadciągającymi przeciwnikami. Prowadząc ostrzał, starajmy się cały czas pozostawać ukryci za murami #2 . Miejmy również na uwadze ekran naszej mini mapki, na którym na bezustannie pojawiać się będą zaznaczeni na czerwono przeciwnicy.
![]() | ![]() |
Dobrym pomysłem jest również rozrzucenie ładunków zdalnych lub min zbliżeniowych po stronie bazy z której nadciągają wrogowie #1 . Nieco mniej pewnym, acz równie zabójczym rozwiązaniem jest ich eksterminacja z pomocą wyrzutni rakiet #2 . W takiej sytuacji musimy jednak liczyć się z możliwością chybienia. Kiedy wskaźnik u góry przechyli się całkowicie na prawo, w stronę ikony pięści ruchu oporu, a tym samym padnie ostatni z naszych wrogów - ukończymy zadanie.
House Arrest
![]() | ![]() |
Zadanie każdorazowo przydziela nam jeden z członków ruchu oporu #1 , oznaczony zielonym wskaźnikiem. Na miejscu nie wchodzimy głównym wejściem. Wystarczy że wybijemy sobie dziurę młotem (wyrzutnia rakiet mogłaby zabić zakładników) na tyłach danego budynku #2 .
![]() | ![]() |
Rebeliantów wskazuje nam żółty wskaźnik #1 . Niektórych znajdujemy na piętrze #2 , inni ulokowani są w ciężko dostępnych partiach budynków. Pamiętamy o tym, że łatwo ich zabić. Jeśli wiemy że któryś z nich jest na piętrze, to nie usuwamy pod jego stopami podłogi naszym nanokarabinem . Nieszczęśnik nie przeżyje bowiem takiego upadku. Pamiętajmy również, że aby wykonać zadanie wystarczy doprowadzić do bazy jednego, żywego zakładnika.
![]() | ![]() |
Jeśli o pojazdy chodzi, to staramy się unikać przy ucieczce tych w których nasi sprzymierzeńcy będą musieli siedzieć na pace #1 . Wystarczy bowiem ostrzejsza jazda (z takim na przykład obrotem w powietrzu), aby ich zgubić, co spowolni ucieczkę. Najlepszym rozwiązaniem są ciężkie, pancerne pojazdy EDF w których partyzanci wchodzą do ich wnętrza i są bezpieczni bez względu na nasz sposób jazdy #2 .
Transporter
![]() | ![]() |
Zadanie polega na szybkim dowiezieniu narzuconego nam odgórnie pojazdu #1 , do wskazanej bazy. Ilość czasu nie pozwoli nam na jakiekolwiek błędy w podróży. Musimy przy tym liczyć się z dużą różnorodnością w samochodach którymi przyjdzie nam sterować #2 .
![]() | ![]() |
W kilku zadaniach niezbędna będzie jazda pod ostrzałem #1 , a nawet forsowanie barykad na drodze. Nigdy się nie zatrzymujemy i nie koncentrujemy na walce. O ile to możliwe, staramy się unikać jazdy dokładnie po wyznaczonej trasie #2 . Obranie pobocza czasami jest bezpieczniejsze, a prowadzi do celu równie dobrze.