[Solucja] Waste Processing Facility | Quake 4 poradnik Quake 4
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Zanim rozpoczniemy, jedna zasadnicza uwaga. Staraj się nie marnować amunicji do Rocket Launchera, HyperBlastera, Railguna (opcja), Lightning Guna i Nailguna. Te pukawki przydadzą Ci się do walki z bossem na końcu tego etapu.
Tuż po wyjściu do kanału spotkasz jednego z towarzyszy - niestety znajduje się on po przeciwnej strony barykady (#133). Wejdź do tunelu, zanim pojawi się urządzenia emitujące trujący gaz (przesuwa się ono ustalonym z góry torem i może pozbawić Cię części sił witalnych). Kilkanaście sekund później spotkasz nowego przeciwnika - zombie. Chodzące trupy w Quake 4 są stosunkowo szybkie, w dodatku plują niezwykle żrącym kwasem (część nieumarłych posiada również broń). Pamiętaj o oszczędzaniu amunicji. Niezwykle skutecznymi środkami zagłady w walce z trupami jest strzelba i granatnik - powinny Ci one całkowicie wystarczyć.
Idź cały czas przed siebie eksterminując wrogów i zatrzymaj się dopiero w pomieszczeniu, gdzie zobaczysz przesuwające się po podłodze spychacze (#134). Musisz dostać się na drugi koniec tunelu, unikając kontaktu z ruchomymi pułapkami, gdyż potrafią one skutecznie zranić. Gdy znajdziesz się już we wskazanym miejscu, zajrzyj do ostatniej niszy. Jest tam przejście i mała drabina (#135). Wdrap się na górę. Schowaj się za skrzyniami, uruchom Railguna i uważnie obserwuj otoczenie. W pobliżu pojawi się duża liczba Tacticali, którzy będą próbować wyeliminować Cię z ukrycia. Eksterminuj kolejnych wrogów i kiedy w okolicy nie zauważysz już nikogo, zwiedź pomieszczenia za drzwiami (jest tam trochę amunicji).
Aby przedostać się na drugi koniec kanału, musisz utworzyć most przy pomocy małego panelu (#136). Tam zwiedź pozostałe pomieszczenia, pozbieraj co się da i skorzystaj z ostatnich drzwi. Podczas próby przechodzenia przez kolejny mostek, spadniesz w dół. Natychmiast wycofaj się do tyłu (w kierunku niebieskiej flary) i rozpocznij eksterminację zombie. Będzie ich sporo, uważaj, aby zanadto Cię nie poturbowano.
Po przejściu przez mały tunel usłyszysz charakterystyczny syk wydawany przez urządzenie rozpylające trujący gaz. Schronienie znajdziesz pod mostkiem (#137). Gdy zagrożenie minie, biegnij do drzwi. Tuż za nimi spotkasz widzianego wcześniej żołnierza (#138), z którym idź w kierunku schodów (jeśli zajrzysz wcześniej do tunelu po prawej stronie, znajdziesz zbroję i trochę amunicji).
Czeka Was żmudne przedzieranie się przez kolejne pomieszczenia i eksterminacja Tacticali. Bądź czujny, gdyż Stroggowie potrafią się dobrze ukryć i wyskoczyć dopiero wtedy, gdy zanadto się zbliżysz. Uciążliwą wędrówkę zakończy dotarcie do innych żołnierzy (#139).
Deactivate Laser Scanner
Na dzień dobry otrzymasz od inżyniera wzmocnienie do Rocket Launchera, pozwalające nakierowywać promieniem rakiety i wystrzeliwać je w szybszym tempie. Grupa poprosi Cię, abyś przedarł się przez pułapkę laserową i wyłączył ją. Dla Strogga nie sprawia to przecież żadnych kłopotów.
Podreperuj zdrowie, wzmocnij pancerz i spokojnie przejdź przez pole laserowe. Zanim jednak skorzystasz z drzwi, nagraj stan gry. Po wkroczeniu do kolejnej sali, czeka Cię walka z Vossem, a właściwie robotem (#140), do którego Stroggowie wsadzili Twojego byłego dowódcę. Załatwienie go nie jest rzeczą prostą i wymaga kilka słów komentarza.
Po rozpoczęciu walki zobaczysz pasek energii, który znajduje się w górnej części ekranu. Żywotność symbolizowana jest przez pomarańczowy kolor, ale żeby faktycznie zranić Vossa, musisz wpierw pozbyć się jego tarcz (szare paski dookoła). Wymaga to skomasowania ognia na celu (HyperBlaster, Nailgun), lub posłania kilku rakiet. Kiedy tylko pancerz zniknie, uderzaj we wroga ile fabryka dała. Voss będzie próbował podejść do pola elektrycznego, które ponownie go naładuje - im więcej uszczkniesz mu sił witalnych zanim dokończy operację - tym lepiej.
Nie należy zapominać, że Voss nie ma zamiaru tanio sprzedać skóry. Przeciwnik uzbrojony jest w Dark Matter Guna, potrafi też rzucać kulki teleportujące innych Stroggów. Oprócz tego strzela rakietami i zasypuje oponentów gradem pocisków z karabinu maszynowego. Jak widać, walka nie będzie łatwa. Najlepsza rada to dużo biegać i za wszelką cenę unikać strzałów z Dark Matter Guna (fioletowe kule). Pojemniki do teleportacji, za pomocą których Voss wzywa na pomoc kompanów, można zniszczyć bardzo łatwo rakietą. Lepiej jednak zostawić te pociski na głównego wroga, a pojawiających się pomocników po prostu niszczyć przy okazji.
Po zakończeniu zmagań, korzystamy z drzwi znajdujących się tuż obok wejścia do hali. Tam naciskamy przycisk dezaktywujący pole laserowe (#141), dzięki czemu reszta drużyny będzie mogła ruszyć w dalszą drogę. Zanim zakończysz ten etap, czeka Cię kolejna wymiana ognia z Tacitcalami, którzy ulokowali się na szczycie schodów. Eliminuj kolejno żołnierzy wroga i ostrożnie wchodź na górę. Po pokonaniu dwóch przejść, dotrzesz do sojuszniczego statku (#142). Czas wracać na pokład Hannibala.