Przeciwnicy cz.4 | Quake 4 poradnik Quake 4
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Okuci w okrągły pancerz latający żołnierze, którzy pojawiają się po raz pierwszy w kompleksie Nexus. Wyposażeni są w broń energetyczną, potrafiącą zadać spore obrażenia. Preferują również ataki samobójcze, zdolne zabrać Ci ponad 3/4 energii (bez pancerza). Przeważnie występują w grupach, co utrudnia walkę. Na szczęście nie są zbyt wytrzymałe, posiadają zaledwie 100 punktów zdrowia.
Na duże odległości najlepiej sprawdza się karabin maszynowy i oraz Lightning Gun (ten ostatni jest wręcz idealny do szybkiej eksterminacji). Szkoda marnować amunicję do HyperBlastera, tym bardziej, że roboty są dość ruchliwe. W zwarciu doskonałym narzędziem zagłady jest strzelba, o ile uda Ci się trafić w zielony zbiornik - uzyskasz wówczas bonus do obrażeń - 2x. Również uderzenia w głowę premiowane są dodatkowo - 1.25 x siła strzału.
Duże roboty na czterech odnóżach, które pojawiają się w trzech etapach (po raz pierwszy w Nexus Hub, tuż przed spotkaniem z Makronem). Zawsze występują w grupach, co utrudnia ich eksterminację. Atakują przy pomocy rakiet o potężnej sile rażenia (perfekcyjne trafienie zabija Cię od razu, jeśli jesteś bez pancerza). Pająki są bardzo wytrzymałe (1000 punktów zdrowia) i stanowią nie lada wyzwanie.
Należy skupić się na uderzeniach w głowę, gdyż takie trafienie umożliwia uzyskanie bonusu w postaci zwiększonych obrażeń - 2x. Wypluwane przez roboty rakiety można zestrzelić, dlatego w starciu najlepiej sprawdza się HyperBlaster (jednoczesne niszczenie pocisków i atak). Nieźle radzą sobie również rakiety - trafienie ułatwia fakt, że pająki nie są zbyt ruchliwe.
Elitarna jednostka żołnierzy Stroggów. Niezwykle upierdliwi komandosi, którzy pojawiać się będą cały czas od momentu wizyty w Dispersal Facility. Preferują walkę z ukrycia, chowając się za węgłem lub skrzyniami. Wyposażeni są w szeroki wachlarz środków zagłady, poczynając od Blastera, na Railgunie skończywszy. Właśnie Ci ostatni żołnierze są najgroźniejsi. Tacticale chowający się za przeszkodami, z Railgunem w rękach, to murowany gwóźdź do trumny. Niezbyt wytrzymali - posiadają zaledwie 125 punktów zdrowia.
Najbezpieczniej eksterminować ich po kolei przy pomocy Railguna, z dużej odległości. Należy wyczekać moment, aż żołnierz wychyli się zza przeszkody i wówczas wypalić śmiercionośną wiązkę. Jeśli wpadniesz przez przypadek w większą grupę i nie będzie czasu na zabawę z Railgunem, skorzystaj z usług Shotguna. Strzelaj w głowę - takie trafienia premiowane są dodatkowym bonusem - 2x.
Pieski z umieszczonym na grzbiecie urządzeniem do teleportacji innych Stroggów. Ich ataki (ugryzienie) są bardzo słabe i stosują je rzadko. Teleport Dropper z reguły wyrzuca kulki przyzywające innych żołnierzy i natychmiast wycofuje się do tyłu. Jest stosunkowo wytrzymały (500 punktów zdrowia), ale pojawia się bardzo rzadko - co jest jedyną pociechą.
Gdy tylko zobaczysz psa, natychmiast ruszaj do ataku. Każdy przyzwany żołnierz wroga to przecież dodatkowe kłopoty. Do walki idealnie nadaje się HyperBlaster (blokuje możliwość teleportacji) oraz Rocket Launcher (rakiety niszczą przy okazji wszystkie kulki, za pomocą których materializują się nowi przeciwnicy.
Pojawiają się tylko i wyłącznie w jednym etapie (Waste Processing Facility), ale za to w dużych grupach. Nie są specjalnie wytrzymałe (70 punktów zdrowia), ale mimo to śmiertelnie niebezpieczne. Zombie atakują plując kwasem, który w ekspresowym tempie zmniejsza Twoje siły witalne. Niektórzy przedstawiciele nieumarłych posługują się też strzelbami, ale czynią to bardzo rzadko.
Eliminować przy pomocy karabinów maszynowych (trafienie w głowę dwukrotnie zwiększa zadawane obrażenia) lub z bliskiej odległości strzelbą. Gdy tylko zobaczysz wypluwany przez zombie kwas, natychmiast wycofaj się do tyłu. Rozglądaj się często wokół, gdyż nieumarli poruszają się bardzo cicho i bez problemu mogą zaatakować Cię w najmniej spodziewanych momencie.