Bronie cz.3 | Quake 4 poradnik Quake 4
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Dzięki dołączonemu celownikowi oraz możliwości zadawania dotkliwych obrażeń, jest to doskonała broń snajperska. Niestety, długo się przeładowuje, co nieco utrudnia efektywne wykorzystanie tego działa w ferworze walki. Wadą jest także mały magazynek (po wystrzeleniu trzech pocisków wymaga ponownego przeładowania). Pod koniec gry jeden z techników zwiększy siłę rażenia broni, sprawiając, że jednym promieniem będziemy mogli zabić kilku przeciwników stojących na linii ognia.
- Obrażenia: 125
- Rodzaj amunicji: Slugs
- Magazynek: 3 (maksymalnie 37+3)
- Latarka: Nie
- Modyfikacja: Tak (Data Storage Security)

Klasyczna wyrzutnia rakiet, które zadaje największe obrażenia spośród wszystkich broni konwencjonalnych (wyłączając Dark Matter Gun). Co prawda pociski nie latają tak szybko jak w Quake III: Arena, ale nadal jest to bardzo efektywna broń, zwłaszcza, że pocisk zadaje dodatkowe obrażenia w niewielkim promieniu od miejsca detonacji. Rocket Launcher posiada najciekawszą modyfikację, spośród wszystkich udostępnionych w grze. Po przyciśnięciu prawego przycisku myszy pojawia się zielony marker, który powoduje, że rakieta zawsze sięgnie namierzonego celu. Jakby tego było mało, usprawnienie pozwala wypluwać rakiety w szybszym tempie (maksymalnie trzy naraz) - potem wyrzutnia musi się przeładować.
- Obrażenia: 150
- Rodzaj amunicji: Rockets
- Magazynek: 40 (maksymalnie 40)
- Latarka: Nie
- Modyfikacja: Tak (Data Networking Terminal)

Śmiercionośna na krótkim dystansie, praktycznie bezużyteczna w walce z bardziej oddalonymi celami - to cechy każdego Shotguna, również tego z Quake 4. Jest wyjątkowo szybkostrzelny jak na broń tego typu, ale ze względu na średnie obrażenia, nie sprawdza się tak dobrze w walce. Efektywna tylko i wyłącznie w przypadku słabszych przeciwników, później warto przerzucić się na zdecydowanie coś mocniejszego. W trakcie zabawy otrzymamy zmodyfikowanego Shotguna, który mieści w magazynku więcej pocisków.
- Obrażenia: 140
- Rodzaj amunicji: Shells
- Magazynek: 8 (maksymalnie 42+8) - po modyfikacji 10 (maksymalnie 50+10)
- Latarka: Nie
- Modyfikacja: Tak (Operation: Last Hope)