Poradnik do gry - Przeciwnicy cz.1 | Quake 4 poradnik Quake 4
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Poniżej znajdziesz krótką charakterystykę wszystkich wrogów występujących w grze. Oczywiście uwzględniłem tu tylko podstawowych przedstawicieli armii Stroggów. Opisy tzw. "bossów" znajdują się w solucji - tam również podałem sposoby na ich eksterminację.
Pojawia się w pierwszych etapach gry i spośród wszystkich obecnych tam żołnierzy wroga, jest największym wyzwaniem dla gracza. Berserkerzy są wytrzymali (300 punktów zdrowia) i bardzo szybcy, ale potrafią być skuteczni tylko w zwarciu (ich uderzenie potrafi odrzucić Kane'a na kilka metrów). Stosują również ataki energetyczne, wbijając w ziemię zaimplementowany w prawej ręce szpikulec). Bardzo niebezpieczni w wąskich korytarzach, gdzie trudno ich wymanewrować.
Z racji tego, że duża liczba tych stworzeń pojawia się w początkowych etapach gry, do eksterminacji Berserkerów będziesz musiał używać karabinu maszynowego lub strzelby (w drugim przypadku trzeba aż trzech trafień, aby załatwić go na dobre). Trafienie w głowę punktowane jest zwiększeniem zadawanych obrażeń - 2x).
Bardzo szybkie kulki, które stają się utrapieniem gracza w misjach z wykorzystaniem pojazdów (czołgu i mecha). Pojawiają się na ogół w większych grupach, wtaczając się na pole bitwy z trudno dostępnych miejsc, lub spadając z samolotów. Convoy szuka dogodnej pozycji i ostrzeliwuje gracza za pomocą gwoździ. Ze względu na niską żywotność (200 punktów zdrowia), niezbyt trudne w eksterminacji.
Aby bez większych problemów poradzić sobie z kulkami, należy poczekać, aż przestaną się toczyć (pole siłowe chroni je podczas ruchu przed jakimkolwiek uszkodzeniem). Szybki ostrzał z karabinu maszynowego lub salwa z działa skutecznie załatwia sprawę.
W początkowej fazie gry występują rzadko, ale potrafią sporo namieszać. Mimo, że Gladiatorzy poruszają się bardzo wolno, nie przeszkadza im to w zasypywaniu Kane'a gradem pocisków z karabinu maszynowego oraz atakami przy pomocy Railguna. Są to stwory bardzo wytrzymałe (550 punktów zdrowia), w dodatku dysponujące energetyczną tarczą, chroniącą ich przed pociskami z broni maszynowych.
Przede wszystkim należy pamiętać, że Gladiatorzy nie mogą stać pozostawieni sami sobie. Jeśli nie są atakowani, bez problemu będą pozbawiać Kane'a cennej energii przy pomocy Railguna. Należy wykorzystać ich powolny ruch i dużo biegać. Karabiny maszynowe oraz inne bronie tego typu zupełnie nie sprawdzają się, kiedy wróg uruchomi tarczę. Najlepiej atakować przy pomocy granatnika (ciężko spudłować), wyrzutni rakiet lub Railguna. Trafienia w głowę punktowane są zwiększeniem zadawanych obrażeń - 2x, co warto wykorzystać przy uruchomieniu celownika w Railgunie.
Niemal od samego początku towarzyszą zwykłym Stroggom w obronie bazy przed atakiem Ziemian. Są znacznie wytrzymalsi od tradycyjnych żołnierzy (150 punktów zdrowia) i dużo, dużo szybsi.
Grunt jest skuteczny tylko i wyłącznie w zwarciu, dlatego z reguły ginie, zanim w ogóle zdąży podbiec do gracza. Anihilować przy użyciu karabinów maszynowych i strzelby (wystarczą dwa niezbyt precyzyjne strzały). Pod żadnym pozorem nie dopuszczać do bliższego kontaktu.