Black Velvetopia (1) | Solucja | Psychonauts poradnik Psychonauts
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Black Velvetopia
Running Against the Bull
Twoim głównym celem w umyśle Edgara jest odnalezienie czterech kart, przedstawiających damy. Przyznam szczerze: będzie ciężko. Jesteś chwilowo w zaułku bez wyjścia. Pozbieraj fikcje i kup dwa obrazy od stojącego obok malarza. Jeden obraz jest darmowy, drugi kosztuje 5 Arrowheads. Nawet, jeśli nie masz tyle (w co szczerze wątpię), to i tak odpowiednią ilość pieniędzy możesz znaleźć w stojących w pobliżu przedmiotach. Do czego służą obrazy - widzisz puste miejsce na obraz w zaułku (133)? Gdy powiesisz tam obraz, otworzy się jedno z przejść (zależnie od obrazu, jaki powiesisz). Zacznij od użycia obrazu z różą. Dostaniesz w ten sposób wspomniany kwiat. Drobna uwaga na temat róż: na pewno zauważysz tu i ówdzie okna, w których ktoś siedzi, ale które zostają zamykane, gdy tylko się zjawisz. Jeżeli będziesz trzymał ze sobą różę, okno pozostanie otwarte i będziesz mógł wejść do środka. Takie okno zostanie oznaczone. Co z tego? Będziesz mógł się w nim schować w krytycznej sytuacji przed przebiegającym bykiem. Nie jest to bardzo przydatne, ale zawsze. Jeżeli nie masz kasy, nie kupuj tych obrazów. Ja na nich praktycznie nie skorzystałem. Teraz powieś drugi obraz. Odblokuje się droga. Jak zapewne szybko się zorientujesz, podstawowy problem tkwi tu w byku, który przebiega przez uliczkę co około 5 sekund i za każdym razem gdy na niego wpadniesz, trafiasz do poprzedniej uliczki. Musisz więc zwinnie przemykać między kolejnymi pobocznymi uliczkami. Przejdź więc do pierwszego zaułku, gdzie znajdziesz pierwszy bagaż (oczywiście nie masz jeszcze do niego klucza). Wespnij się po różowym słupie i przeskocz na markizę, która posłuży jako trampolina. Przeskakując na kolejne markizy trafisz w końcu na półkę. Użyj kolejnych półek, balkonów i lewitacji, by przedostać się do kolejnej pobocznej uliczki. Trafisz w niej na dużego cenzora. Zniszcz go. W tej uliczce nie ma nic ciekawego; podążaj dalej. Kolejna uliczka jest za zamkniętą bramą, ale miejsca jest wystarczająco dużo, by uchronić się przed pędzącym bykiem. Bramę możesz otworzyć używając telekinezy na koszu na śmieci. Przerzuć go na żółty przycisk (134). W tej uliczce znajdziesz - oprócz jednej fikcji - klucz do bagażu .
Gdy będziesz gotowy, przejdź do następnej uliczki. Pojawi się kilku niegroźnych przeciwników. Ta uliczka kryje w sobie również bramę - po raz kolejny musisz użyć telekinezy na koszu na śmieci i przerzucić go na przycisk, który tym razem znajduje się na ścianie. Uczyń to, a brama się otworzy. Być może w pobliżu zauważysz nowy bagaż, ale na razie nie możesz się do niego dostać, więc nie zaznaczam, że jest w tym miejscu. Teraz wróć na ulicę, po której przebiega byk. Na odcinku między nowo otwartą bramą a wejściem do poprzedniej uliczki znajduje się balkon, a na nim klucz do bagażu . Przejdź do kolejnej uliczki. Trafisz tam na pierwszą kartę. Niestety, 'coś' ją pochwyci (135). Wskocz za nią w ścianę.
Tiger
Tym 'czymś' okaże się być tygrys w wydaniu wrestlingowym. Aby dostać kartę, musisz go pokonać. Praktycznie rzecz biorąc, nie jest to nic trudnego. Przygotuj telekinezę i tarczę. Telekinezy używaj kiedy tylko możesz: nie będziesz w stanie rzucić tygrysem, ale będziesz mógł go powalić chwilowo na ziemię. Wtedy masz czas na ataki. Po każdej serii Twoich ataków tygrys będzie chciał je skontrować. Atakuje na trzy sposoby. Albo klasycznie, w zwarciu, albo najpierw stoi w oddali, by po chwili z dużą szybkością podbiec i Cię pobić, albo wykonuje swój skok z oddali. We wszystkich trzech przypadkach możesz się obronić dzięki tarczy, wystarczy użyć jej w odpowiednim momencie. Szczególnie efektywne jest to przy ostatnim ataku tygrysa (skok), gdyż możesz uniknąć obrażeń, a tygrys wyląduje na deskach i będziesz mógł go kilka razy trafić. Po skończonym pojedynku przeniesiesz się w okolice Edgara.
Edgar's Sanctuary
Pozbieraj okoliczne fikcje i daj zdobytą kartę Edgarowi. W pobliżu znajdziesz również klucz do bagażu (na jednym z balkonów) oraz sam bagaż. Z sanktuarium wyjdź tą samą drogą, którą tu trafiłeś. Zamiast na ring trafisz na ulicę.