Służby szybkiego reagowania w Prison Architect | Struktura gry Prison Architect poradnik
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
W Prison Architect istnieją trzy służby szybkiego reagowania: straż pożarna, oddziały do tłumienia zamieszek oraz sanitariusze.
Aby uzyskać do nich dostęp, wystarczy kliknąć na ikonę służb specjalnych w dolnej części interfejsu (screen powyżej).
Każdorazowe wezwanie pomocy obciąża budżet więzienia na sumę 100$. Jeśli nie dysponujemy taką kwotą, a w budynku doszło do katastrofy (np. podpalenia), to na ogół musimy liczyć się z utratą kontroli nad ośrodkiem. W takim wypadku najlepiej od razu wczytać stan gry.
Służby specjalne pełnią kilka ról, w zależnych od swego charakteru. Opisano to poniżej.
Straż pożarna
Gasi pożary wzniecone przez więźniów. Do podpalenia dochodzi zwykle w czasie zamieszek - i to niezależnie od tego, czy penitencjariusze dysponowali materiałami łatwopalnymi, czy też nie. Pewnym środkiem obrony przed tego typu wypadkami są zraszacze [Sprinkler], które automatycznie gaszą pobliskie pożary.
Oddziały do tłumienia zamieszek
Jak sama nazwa wskazuje, ci opancerzeni policjanci zajmują się dyscyplinowaniem nieposłusznych bandytów. Wchodzą do więzienia i pacyfikują wszystkich więźniów, których napotkają na swej drodze.
Ten (dość radykalny) środek zaradczy jest szczególnie przydatny w sytuacji, w której nasi strażnicy zginęli podczas walki, lub nie radzą sobie z rozwścieczonymi penitencjariuszami. Trzeba jednak uważać, ponieważ dłuższy pobyt uzbrojonych policjantów na terenie ośrodka sam w sobie budzi pewne niezadowolenie wśród więźniów.
Sanitariusze
Zastosowanie sanitariuszy jest chyba oczywiste - zajmują się oni leczeniem rannych urzędników oraz więźniów. Przydają się, jeśli nasza pielęgniarka poległa w boju. Co ciekawe, mogą pozostać na terenie więzienia przez praktycznie dowolną ilość czasu i wyręczać więzienną służbę zdrowia (przez co ta staje się zbędna).