Psiarnia w Prison Architect | Pomieszczenia więzienne Prison Architect poradnik
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Psiarnia [Kennel]
Ikona | Minimalny rozmiar | Wymagane obiekty |
5x5 | Psia klatka [Dog Crate] |
Psiarnia to pomieszczenie, w którym przechowywane są klatki z psami. Aby dostać do niego dostęp, trzeba wynaleźć technologię biurokratyczną Psy [Dogs].
Czworonogi odpoczywają tam po odbyciu każdego patrolu, odnawiając w ten sposób punkty ruchu. Pokój musi być otoczony z czterech stron ścianami i posiadać przynajmniej jedne drzwi. Budynek warto umieścić blisko zewnętrznej ściany więzienia - wówczas istnieje największa szansa na to, że owczarki dościgną uciekających penitencjariuszy.
Rolą psów jest nie tylko ściganie uciekinierów, ale również "obwąchiwanie" więzienia. Korzystając z narzędzia Rozlokowania (patrz rozdział: Rozlokowanie) można im wyznaczać trasy patrolowe. Zasięg węchu pojedynczego owczarka wynosi 2 pola (w każdym kierunku), dlatego ścieżki powinny być odpowiednio zagęszczone. Przedstawiono to na screenie poniżej.
Kiedy pies wywącha coś dziwnego (np. kontrabandę), to jego przewodnik natychmiast przeszuka podejrzane miejsce. W ten sposób można kontrolować nie tylko cele, ale i samych więźniów. To całkiem skuteczna metoda, jednak należy pamiętać, że skuteczność czworonogów jest ograniczona przez ilość posiadanych przez nie punktów ruchu. Psy nie są też szczególnie skuteczne w odnajdywaniu tuneli ucieczkowych - co prawda sygnalizują ich istnienie poprzez drapanie posadzki, ale gracz sam musi wysłać strażnika na miejsce zajścia i odkryć podkop. Wyjątkowa sytuacja zachodzi wyłącznie wtedy, kiedy domorosły "górnik" zostanie przyłapany na gorącym uczynku - wówczas wzywanie straży nie jest konieczne, bo uciekinier zostanie natychmiastowo zdemaskowany.