Biurokracja w Prison Architect | Struktura gry Prison Architect poradnik
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Biurokracja pełni w grze Prison Architect podobną rolę, co drzewko technologii w innych strategiach. Poznawanie nowych technik biurokratycznych pozwala na odblokowywanie kolejnych pomieszczeń, przedmiotów i członków personelu, a tym samym w odczuwalny sposób usprawnia działanie więzienia. Zakładka biurokracji, znajdująca się w dolnej części interfejsu (screen poniżej) staje się aktywna dopiero po zatrudnieniu dyrektora [Warden].
Głównym celem dyrektora jest wynajdowanie podstawowych technik biurokratycznych, czyli: ochrony [Security], finansów [Finance], utrzymania [Maintainance], zdrowia psychicznego [Mental Health], opieki zdrowotnej [Health], oraz prawa [Legal]. Stają się one dostępne zaraz po zatrudnieniu tego pracownika, ale do ich opracowania potrzebne są pieniądze oraz czas (dokładnie 6 h na każdy "przepis"). Widać to na screenie poniżej.
Każda z wymienionych technik pozwala na wynajęcie dodatkowego specjalisty: szefa straży, księgowej, brygadzisty, psychologa, pielęgniarki lub prawnika. Pełny opis tych postaci znalazł się w rozdziale Obsługa, natomiast poniżej umieszczono tabelę objaśniającą działanie poszczególnych biurokracji.
Nazwa | Odpowiedzialny urzędnik | Koszt | Działanie |
Ochrona [Security] | Dyrektor [Warden] | 500$ | Pozwala na zatrudnienie szefa straży [Chief], odpowiedzialnego za wynajdywanie technik dotyczących ochrony. |
Rozlokowanie [Deployment] | Szef straży [Chief] | 1500$ | Udostępnia opcję rozlokowania w dolnej części interfejsu (patrz: Rozlokowanie). Umożliwia rozmieszczenie strażników w więzieniu oraz zagonienie więźniów do pracy w wybranych pomieszczeniach. |
Kontrabanda [Contraband] | Szef straży [Chief] | 1000$ | Pozwala na odblokowanie zakładki kontrabanda w oknie raportów oraz otwiera dostęp do nowej opcji w dolnym menu. Patrz rozdział: Kontrabanda. |
Polityka więzienia [Prison Policy] | Szef straży [Chief] | 1000$ | Odblokowuje zakładkę polityki [Policy] w oknie raportów, a tym samym pozwala na regulację kar. Patrz rozdział: Polityka więzienia. |
Patrole [Patrols] | Szef straży [Chief] | 1000$ | Pozwala na ustalanie tras patroli w oknie Rozlokowania. |
Kamery [Cctv] | Szef straży [Chief] | 2000$ | Otwiera dostęp do kamer [Cctv] oraz monitorów [Cctv Monitor] |
Psy [Dogs] | Szef straży [Chief] | 1000$ | Umożliwia utworzenie psiarni i wynajęcie psich treserów. |
Finanse [Finance] | Dyrektor [Warden] | 500$ | Pozwala na zatrudnienie księgowej [Accountant], która zajmuje się finansami więzienia |
Wykup ziemi [Land Expansion] | Księgowa [Accountant] | 1000$ | Umożliwia kupowanie nowych terenów pod zabudowę |
Utrzymanie [Maintainance] | Dyrektor [Warden] | 500$ | Pozwala na zatrudnienie brygadzisty [Foreman], który dba o czystość więzienia i zagania więźniów do pracy. |
Sprzątanie [Cleaning] | Brygadzista [Foreman] | 2000$ | Udostępnia dozorcę [Janitor], który zamiata podłogi w więzieniu. |
Ogrodnictwo [Grounds Keeping] | Brygadzista [Foreman] | 2000$ | Umożliwia zatrudnienie ogrodnika [Gardener], który dogląda drzew i trawników rosnących na terenie więzienia. |
Praca więźniów [Prison Labour] | Brygadzista [Foreman] | 1000$ | Dzięki temu przepisowi możliwe staje się zatrudnienie więźniów w warsztacie, pralni, kuchni lub przy zamiataniu korytarzy. |
Klonowanie [Clone] | Brygadzista [Foreman] | 1500$ | Obecnie nie działa. |
Zdrowie psychiczne [Mental Health] | Dyrektor [Warden] | 500$ | Pozwala na zatrudnienie psychologa [Psychologist], który otwiera dostęp do zakładki potrzeb [Needs] w oknie raportów (patrz: Potrzeby więźniów). |
Opieka zdrowotna [Health] | Dyrektor [Warden] | 500$ | Umożliwia zatrudnienie pielęgniarki [Doctor], która leczy rannych więźniów oraz członków personelu. |
Prawo [Legal] | Dyrektor [Warden] | 500$ | Pozwala na zatrudnienie prawnika, który obecnie nie pełni żadnej roli. |
Zmniejszenie wyroku [Reduce Penalty] | Prawnik [Lawyer] | 5000$ 10000$ 20000$ 50000$ 100000$ | Obecnie nie działa |