Pojazdy lądowe oraz samoloty | Porady ogólne | PlanetSide 2 PlanetSide 2 poradnik
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Pojazdy lądowe oraz samoloty
1. Walka z pojazdami i samolotami. Wszelkiej maści czołgi, transportery, terenówki czy samoloty występujące w grze często dosłownie jednym strzałem mogą pozbawić życia zwykłego żołnierza. Atakowanie ich w pojedynkę nie ma żadnego sensu, chyba że są na skraju zniszczenia. Co prawda teoretycznie można pokusić się o atak na quada (Flash), lekki samochód bojowy (Harasser) czy też myśliwiec (nazwa zależy od frakcji), jednak bez posiadania rakietnicy - a zwłaszcza z samonaprowadzanymi pociskami - jest to raczej wymagające zadanie. O ile na wymienionych przed chwilą maszynach serie z karabinu robią jakieś wrażenie, to strzelanie do ciężkich czołgów czy powietrznych transporterów jest po prostu marnowaniem naboi. Pokonać je mogą rzecz jasna inne maszyny tego pokroju, miny, czy też właśnie rakiety, ale to w bardzo dużych ilościach.
2. Śmierć przez rozjechanie. Poza tym, że czołg może cię rozwalić na kawałki za pomocą działa, potrafi również po prostu cię przejechać. Podobnie rzecz ma się z sojuszniczymi pojazdami, którym lepiej umykać z drogi, jeżeli ich kierowcą jest jakiś furiat. Niestety czołowe zderzenie z dowolną maszyną skutkuje naszą natychmiastową śmiercią. W tym miejscu warto zaapelować do inżynierów, którzy podczas naprawiania pojazdów swoich kolegów często stoją tuż za nimi. Otóż jeśli prowadzący będzie musiał szybko się wycofać lub najzwyczajniej w świecie zapomni o waszej obecności - zostaniecie rozjechani jak przez walec drogowy.
3. Respienie maszyn. Niniejsza porada tyczy się pojazdów lądowych jak i powietrznych, które możemy dla siebie jednorazowo zakupywać. Po pierwsze jeżeli zespawnujemy w bazie głównej samolot i zechcemy wylądować w celu załadowania do środka pasażerów, musimy koniecznie wystrzegać się słupów i zabudowań, w których łatwo ugrząźć. Jeżeli znajdziemy się bezpośrednio pod daszkiem, nie będziemy mogli w żaden sposób podlecieć do góry i w rezultacie maszynę będzie trzeba porzucić. Druga kwestia dotyczy specjalnych platform, na których pojawiają się zakupione pojazdy. Otóż nie zalecane jest stanie na nich, ponieważ w przypadku, gdy ktoś przywoła pojazd, zostaniemy momentalnie zgniecieni tonami żelastwa.
4. Ewakuacja z pojazdów. Gdy siedzimy na kółkiem jakiegoś pojazd lub jesteśmy zwykłym pasażerem, a nasza maszyna jest już bliska destrukcji, lepiej zaryzykować i szybko z niej wysiąść. W sytuacji kiedy zostaniemy w środku - niechybnie zginiemy w eksplozji. Natomiast gdy zdecydujemy się uciec, istnieje szansa, że uratujemy swój tyłek. O ile wokół nie roi się o wrogich żołnierzy, czołgów i myśliwców, możemy dać radę odbiec i schować się w bezpiecznym miejscu. Zawsze jest to lepsze rozwiązanie niż pokorne czekanie na kostuchę.
5. Skoki z samolotów. Analogicznie powinniśmy postąpić w kwestii samolotów, tyle że w tym przypadku pojawia się kwestia wysokości. Jeżeli maszyna jest już bliska zniszczeniu również możemy z niej wyskoczyć i przeżyć o ile nie znajdujemy się bardzo wysoko. Zawsze istnieje jakoś prawdopodobieństwo, iż po zaliczeniu gleby zostanie nam skraweczek zdrowia albo ewentualnie jakimś trafem wylądujemy na wzniesieniu. Wyjątkiem, o którym warto wspomnieć jest ogromny transporter (Galaxy), który służy do prowadzenia desantów nad terytoriami nieprzyjaciela. Komandosi, którzy z niego wyskakują nie posiadają żadnych spadochronów, a po prostu swobodnie spadają w wybranym miejscu nie otrzymując żadnych obrażeń. W takim układzie wymieniona maszyna tworzy dogodne warunki do ewakuacji w razie zagrożenia.