Mapa świata | Ogólne założenia rozgrywki | PlanetSide 2 PlanetSide 2 poradnik Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019 1010 Następna Terytoria i ich zdobywanie Przejmowanie obszarów Poprzednia Ogólne założenia rozgrywki Interface rozgrywki Losowe dobranie squadu/Odprawa za pośrednictwem squadu – Opcja dołączenia do losowego squadu (drużyna), umożliwiająca następnie pojawienie się w lokacji, w której przebywa aktualnie jego lider. Można zrobić to albo poprzez naciśnięcie ponownie tego samego przycisku, tyle że ze zmienioną nazwą, bądź wybrania ikonki Squad Deploy bezpośrednio nad Instant Action. Warto zaznaczyć, iż squad jest tymczasową formą zrzeszania graczy, dlatego też po wylogowaniu się z gry przestajemy być już jego członkami. Lista terytoriów – Aktualna liczba terytoriów, do których możemy wyruszyć. Zalicza się do nich oczywiście baza główna Warpgate kontynentu, na którym się znajdujemy oraz trzech pozostałych. Prócz tego wymienione jest tutaj kilka losowych prowincji, nie będących zazwyczaj polami ogromnych bitew. Terytoria zagrożone – Aktualna liczba terytoriów dotkniętych walkami na większą skalę. Wymienione prowincje potrzebują natychmiastowego wsparcia ze strony żołnierzy frakcji. Klasy postaci – Panel pozwalający na wybranie klasy postaci, w którą chcemy się wcielić po rozpoczęciu rozgrywki (pojawienie się na terenie kontynentu). Rozwijany przycisk z lewej strony umożliwia wskazanie jednego spośród zapisanych schematów jednostki dla każdej z klas postaci (przydzielone bronie i ulepszenia) o ile takowe stworzyliśmy. Natomiast ten z prawej przenosi nas do osobnego panelu rozwoju żołnierzy. Przycisk odprawy – Zielony znacznik, po którego naciśnięciu przenosimy się do wybranego uprzednio na mapie terytorium (zielone kółko z pojawiającymi się co chwilę strzałkami w dół). Może to być zarówno baza główna jak i pomniejsza naszej frakcji na danej prowincji albo specjalny pojazd Sunderer. Przycisk natychmiastowej odprawy – Opcja, za której pomocą momentalnie przenosimy się do losowego terytorium, gdzie dzieje się największa zadyma. Wybierając tą funkcję lądujemy w kapsule kosmicznej na wskazanym przez komputer obszarze przy czym mamy niewielką kontrolę nad lotem całej maszyny. Po uderzeniu w ziemię (czym możemy przy odrobinie szczęścia kogoś zabić) momentalnie odzyskujemy kontrolę nad postacią. Jest to opcja ograniczona czasowo, na której odnowienie należy poczekać kilka minut. Jeżeli jesteśmy członkami jakiegoś squadu, może znajdować się tutaj również ikonka Squad Deploy. Pomoc – Panel umożliwiający odtworzenie samouczka, przeniesienie się na forum supportu PlanetSide 2, zgłoszenia błędów w rozgrywce oraz włączenia listy przydatnych komend na czacie. Panel profilu – Panel przedstawiający profil postaci. Można w nim znaleźć między innymi zakładki dotyczące statystyk oraz rankingów. Panel świata – Panel przedstawiający aktualną sytuację na świecie oraz poszczególnych kontynentach. Jego dokładne omówienie jest przedstawione w niniejszym rozdziale. Panel klas postaci – Panel, w którym można dokonać zakupów oraz ulepszeń uzbrojenia poszczególnych klas postaci. Panel pojazdów – Panel, w którym można dokonać zakupów oraz ulepszeń dotyczących różnej maści dostępnych w grze pojazdów lądowych jak i samolotów. Panel socjalny – Panel przedstawiający możliwości komunikacyjne PlanetSide 2. Można znaleźć w nim zakładki dotyczące squadów i outfitów, właściwości czatu (w tym głosowego), listę przyjaciół i powiadomień oraz opcje kręcenia filmów za pośrednictwem serwisów YouTube i Twitch. Panel craftingowy – Panel służący do craftingu, czyli tworzenia nowych implantów poprzez łączenie ze sobą kilku rodzajów słabszych egzemplarzy. Panel mikropłatności – Panel umożliwiający dokonanie specjalnych zakupów za pomocą realnej gotówki, którą w świecie gry reprezentuje waluta Station Cash. Pozwala ona na dokonanie zmian estetycznych postaci, odblokowanie wyróżniających się strojów czy szybszy zakup standardowego uzbrojenia. Opcje – Standardowe opcje dotyczące gry. Ustawienia grafiki, dźwięku czy też dobrania klawiszy. Karta regionu – Przejrzysta notka na temat wskazanego przez kursor regionu. Dostarcza ona informacji odnośnie przynależności frakcyjnej prowincji, ilości żołnierzy poszczególnych stronnictw oraz ich procentowego stosunku do siebie. Prócz tego pokazuje, które z trzech dostępnych ulepszeń baz ma aktualnie odblokowana dana frakcja. Każde takie ulepszenie jest ściśle związane z jednym z trzech specjalnych rodzajów terytoriów, a mianowicie Amp Station, Bio Lab oraz Tech Plant. Przykładowo jeżeli posiadamy 1 terytorium Bio Lab, to na wszystkich regionach naszej frakcji w obrębie kontynentu działa przypisana do do niego korzyść oraz pokazuje się informacja, że nasze stronnictwo ma dostęp do tejże konkretnej funkcji. Gdybyśmy mieli 2 Bio Laby, to nadal korzystalibyśmy z jednego dodatku, który działałaby na naszych wszystkich terenach. Statystyki, filtry i legenda – Trzy zakładki przedstawiające aktualną proporcję sił na kontynencie, ukazujące filtry, które można dowolnie zaznaczać i odznaczać w celu znalezienia na mapie pożądanych informacji oraz legenda klarownie objaśniająca znaczenie użytych symboli. Menu – Przycisk powrotu do menu głównego gry. Objaśnienie interfejsu – Krótki poradnik na temat interfejsu mapy, przygotowany przez twórców gry. Nazwa kontynentu – Nazwa kontynentu, na którym się znajdujemy oraz rozwijany pasek, za którego pomocą można podejrzeć pozostałą część świata i jej aktualną sytuację. Czat – Czat, za którego pomocą możemy kontaktować się ze społecznością graczy na wielu płaszczyznach. Dowolne terytorium – Region, który jest pod władaniem jednego z trzech stronnictw. Może być on własnością Terran Republic (jak w tym przypadku), New Conglomerate lub Vanu Sovereignty. Ikonki, które na nim widnieją, informują nas o tym, jakiego rodzaju jest to prowincja i co się na niej znajduje. Warpgate – Baza główna frakcji. Jest to miejsce wypadowe, w którym odradzają się gracze po każdym ponownym wejściu na serwer. Nie może być ono w żaden sposób zajęte przez wrogie stronnictwa. Znajduje się tam gama paneli interakcyjnych, w tym panel świata (zmiana kontynentu), klas postaci (zmiana klasy postaci) czy też pojazdów lądowych oraz samolotów (jednorazowe kupno danej maszyny). Odcięty region – Prowincja, która została ze wszystkich stron otoczona przez nieprzyjacielskie terytoria bądź ma kontakt z własnymi regionami jedynie pojedynczym połączeniem. Odznacza się ona wzmocnionym kolorem danej frakcji. Region dotknięty poważnym konfliktem – Region, na którego obszarze co chwilę pojawiają się komunikaty w postaci wybuchów, jest polem konfrontacji gigantycznej liczby żołnierzy dwóch lub nawet trzech frakcji w jednym momencie. Mapa świataTen rozdział został poświęcony bardzo szczegółowej analizie mapy świata, która zawiera dokładną rozpiskę wszystkich jej elementów. Opisywany panel jest najistotniejszą częścią PlanetSide 2, pełniącą rolę pokoju odpraw, z którego gracze wyruszają na podbój planety Auraxis. Następna Terytoria i ich zdobywanie Przejmowanie obszarów Poprzednia Ogólne założenia rozgrywki Interface rozgrywki