Fabuła i świat przedstawiony | Podstawowe informacje | PlanetSide 2 PlanetSide 2 poradnik
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Fabuła i świat przedstawiony
PlanetSide 2 opowiada o dalszych dziejach gatunku ludzkiego, który z powodu globalnego konfliktu oraz wyczerpywania się istotnych zasobów ziemskich, wyruszył w daleką podróż w głąb wszechświata. Odkrycie dziury czasoprzestrzennej na końcu Układu Słonecznego, z której pochodzą komunikaty od obcej nam cywilizacji, zmusza największe mocarstwa świata o natychmiastowe zbadanie anomalii. Niestety w rezultacie nagłego zamknięcia się i destabilizacji teleportera jedynie części ekspedycji udaje się dostać do drugiego wymiaru. Rozbitkowie dają radę wylądować na tajemniczej planecie Auraxis, którą czym prędzej zasiedlają. Jak to zwykle bywa, gdy w grę wchodzą pieniądze, wpływy i władza, każdy pragnie zagarnąć jak najwięcej dla siebie. W rezultacie wymienionych powyżej ludzkich grzeszków powstają trzy żarliwie zwalczające się frakcje, których priorytetem jest dominacja nad pozostałymi rezydentami "nowego świata".
Serwery
Ze względu na monstrualne ilości graczy świat PlanetSide 2 został naturalnie podzielony na odrębne serwery, przeznaczone dla poszczególnych kontynentów. Polacy jako Europejczycy oczywiście wybierają te opatrzone znaczkiem EU. Przy każdym z nich możemy znaleźć informację odnośnie aktualnej liczby graczy, która przebywa na serwerze oraz ich stosunku do siebie pod względem przynależności do jednej z trzech frakcji. Jeżeli już posiadamy jakąś postać (można mieć maksymalnie 3 herosów na jednym koncie + 1 miejsce związane z mikropłatnościami), to znacznik frakcji, do której ona przynależy będzie znajdował się na wybranym przez nią serwerze. Nie ma żadnych ograniczeń co do liczby herosów stworzonych na tym samym świecie.
Świat gry i jego podział
Planeta Auraxis składa się z trzech diametralnie różniących się od siebie kontynentów, na których toczą się wojenne zmagania zwaśnionych stronnictw. Mowa tutaj o Amerish, Indar oraz Esamir. Charakteryzuje je nie tylko odmienna wielkość terytorium, podział prowincji, czy też rozmieszczenie baz frakcyjnych, a przede wszystkim warunki klimatyczne i przyrodnicze. Z tych powodów walki na każdym z nich stają się niepowtarzalnym przeżyciem.
Amerish to mocno zalesiony teren, w którym dominuje krajobraz górzysty. Panuje na nim piękne lato, które swoim majestatem aż przykuwa wzrok żołnierzy. Można trochę porównać go do Polski w okresie wakacyjnym z tą różnicą, iż nie uświadczymy tutaj rażącego w oczy słońca. Powód jest bardzo praktyczny i dotyczy dzielnych wojaków, którzy z pewnością mieli by niemały problem z celowaniem przy wszechobecnych promieniach słonecznych. Pod względem objętości terytorialnej Amerish jest najmniejszym z trzech kontynentów Auraxis. Posiada również najmniej prowincji, w których zostało ulokowane dużo małych placówek w niewielkich od siebie odległościach.
Indar to pustynny, suchy teren, na którym dominuje krajobraz mocno górzysty. Wszędzie jak okiem sięgnąć skały, wzgórza i monumentalne kaniony. W pobliżu baz występują co prawda skupiska drzew, traw i krzewów, lecz jest to raczej widok dosyć rzadki. Na otwartym terenie niekiedy można znaleźć pojedyncze rośliny, lecz są to zazwyczaj dziwaczne gatunku kaktusów. Pod względem objętości terytorialnej Indar jest największym z trzech kontynentów Auraxis, chociaż można odnieść wrażenie, iż jest on równy powierzchni Esamiru. Posiada najwięcej prowincji, w których zostały ulokowane bazy średniej wielkości (generalnie jest ich nieco więcej niż na Amerish).
Esamir to skuty lodem obszar, na którym jak wszędzie dominuje krajobraz górzysty. Ogromne połacie terenu na tym kontynencie są przykryte grubą warstwą śniegu lub całkowicie pokryte lodem. Można byłoby go porównać śmiało z Antarktydą czy Grenlandią, gdyby nie dziwaczne anomalie, a mianowicie wystające z ziemi ogromne, purpurowe kolce. Trudno stwierdzić czym one w praktyce są, czy jedynie naturalną rzeźbą terenu czy też pozostałością po obcej cywilizacji. Pod względem objętości terytorialnej Esamir co prawda plasuje się po środku, jednak niewiele brakuje mu, aby prześcignąć Indar. Posiada rozległe prowincje, na których występują jedynie ogromne placówki. Odległości między nimi są naprawdę duże i przedostanie się z jednej do drugiej na piechotę zabiera nieco czasu.
Wreszcie jakieś urozmaicenie.
Hossin to nowo dodany kontynent w świecie PlanetSide 2, który prezentuje krajobraz typowo bagienny, podchodzący niekiedy pod sferę lasów deszczowych. Ze względu na olbrzymie, gęsto występujące drzewa w tym rejonie siły powietrzne mają bardzo utrudnione pole działania. W stosunku do pozostałych kontynentów jest zdecydowanie najmniejszy i co warto zaznaczyć na mapie świata lokuje się w lewym górnym rogu planety.
Blokada kontynentów
Blokada kontynentów to system, wedle którego każda z frakcji ma możliwość przejęcia w całości dowolnego ze znajdujących się na planecie lądów. Takie przedsięwzięcie wiąże się z tymczasowym wyłączeniem kontynentu z czynnej rozgrywki poprzez zablokowanie dostępu do niego dla wszystkich istniejących stronnictw. Aby dokonać takiej akcji jedna ze stron konfliktu musi wejść w posiadanie blisko ponad 90% całego terytorium bądź też wygrać alert związany z przejęciem większości prowincji. W sytuacji gdy 3 spośród wszystkich kontynentów zostaną zablokowane ten najwcześniej zdobyty zostaje natychmiastowo uaktywniony, a wszystkie jego regiony ulegają podziałowi na trzy równe sfery wpływów poszczególnych frakcji. Wszyscy członkowie stronnictwa, które zdołało przejąć dany kontynent na czas jego blokady otrzymują specyficzną premię.
Amerish - Wszelkie zakupy dokonywane przy pomocy punktów piechoty kosztują o 50% mniej.
Indar - Wszelkie maszyny powietrzne kupowane przy pomocy punktów lotnictwa kosztują o 50% mniej.
Esamir - Wszelkie pojazdy lądowe kupowane przy pomocy punktów mechanizacji kosztują o 50% mniej.
Hossin - Dodatkowe 25% XP za rozmaite akcje w czasie rozgrywki.