Pojazdy i samoloty niezależne od frakcji | Środki transportu | PlanetSide 2 PlanetSide 2 poradnik
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Pojazdy i samoloty niezależne od frakcji
Flash to najtańszy z dostępnych pojazdów, a mówiąc ściślej - rasowy quad. Jest bardzo szybki i do tego zwinny. Świetnie nadaje się do natychmiastowego przemieszczania się na pole bitwy, jednak nie można uznać go za koronny środek transportu. Umożliwia podjęcie zaledwie jednego pasażera, który jednak z racji tego, że może zajmować jedynie miejsce na siedzisku z tyłu pojazdu, jest bardzo łatwym celem do wyeliminowania. Kierowca ma możliwość zamontowania na czole quada jednego z czterech dostępnych w sklepie karabinów maszynowych.
Harasser to lekko opancerzona ciężarówka, która nie licząc kierowcy może pomieścić dwóch pasażerów, a mianowicie operatora działka, które obraca się o 360% (łącznie z podstawowym aż 9 rodzajów broni do wyboru) oraz wolnego strzelca, zajmującego miejsce na siedzisku z tyłu pojazdu (podobnie jak we Flashu).
Lighting to pierwszy z dostępnych w grze czołgów, który można uznać za pojazd typu lekkiego. Jest bardzo mobilny i zwrotny. Co prawda nie może pochwalić się zbyt dużym opancerzeniem i - względnie mówiąc - siłą ognia, lecz ze zwykłymi piechociarzami i ciężarówkami radzi sobie wybornie. Może pomieścić jedynie kierowcę, który jednak pełni jednocześnie rolę operatora potężnego działa. Zabija ono jednym strzałem przeciętną jednostkę (o ile dobrze się wyceluje).
Sunderer to potężny transporter lądowy w formie ciężko opancerzonej ciężarówki, który mieści w sobie do dwunastu osób (maksymalna ilość w grze). Po wykupieniu odpowiednich opcji i ulepszeń w sklepie można zamienić go w przenośną bazę wypadową na kółkach. Umożliwia odradzanie się w jego pobliżu po śmierci lub po prostu przenoszenie się do niego tak jak robi się to standardowo w przypadku terytoriów. Ponadto pozwala na zmianę klasy postaci, leczenie odniesionych ran, uzupełnianie zaopatrzenia czy też naprawę okolicznych pojazdów poprzez wytworzenie pola naprawczego. Ustawienie "sandka" w rejonach atakowanej bazy nieprzyjaciela umożliwia systematyczną dostawę świeżych posiłków (oczywiście mowa w tym przypadku o żołnierzach) i szybkie przegrupowanie się. Dwa spośród ogółu miejsc stanowią działka (w sklepie jest razem aż sześć modeli do wyboru!), które są umiejscowione na grzbiecie pojazdu.
Liberator to ciężko opancerzony, masywny samolot, który prócz pilota mieści dwóch członków załogi. Zarówno operator maszyny jak i dwaj pozostali żołnierze mają dostęp do osobnych działek. Jedno z nich umiejscowione jest na przodzie pojazdu (logiczne skoro steruje nim pilot), drugie pod kadłubem (skierowane centralnie w dół), trzecie zaś na ogonie. Dzięki ofercie sklepu operator może korzystać zamiennie z dwóch rodzajów broni, natomiast pozostali z trzech.
Galaxy to gigantyczny samolot transportowy, który podobnie jak Sunderer mieści w sobie do dwunastu pasażerów. Pozwala w stosunkowo szybki i łatwy sposób - ze względu na znaczne opancerzenie i siłę ognia - zorganizować desant powietrzny na terytoria wroga. Ze względu na fakt, iż wszystkie jednostki, które wyskoczą z tego samolotu (jest to wyjątek) nie odniosą po wylądowaniu żadnych obrażeń, mamy wręcz nieograniczone możliwości ataku. Skoki wprost nad działkami przeciwlotniczymi nieprzyjaciela? Nic nie stoi na przeszkodzie. Oczywiście nic poza ryzykiem przedziurawienia na wylot. Cztery miejsca zarezerwowane są dla operatorów działek, którzy w sklepie mają możliwość wymienić standardową broń na pojedyńczy, dodatkowy model. Mały wybór, ale jednak. Jedno znajduje się na grzbiecie machiny, drugie na ogonie, a dwa ostatnie na bocznych skrzydłach. Co istotne pilotowi nie przypada w przydziale żadne działko.