Ogrza matrona (The ogre matron) - zadanie główne | Krzepa M1 poradnik Pillars of Eternity: The White March Part I
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2016
Ogrza matrona (The ogre matron) - zadanie główne
Podobnie jak w przypadku zadania Samotnik z Białej Marchii (The recluse of the White March), także i ten quest otrzymasz podczas rozmowy z Renengildą (M1,7), burmistrzem Krzepy. Osadę często napadają ogry, a ty będziesz musiał pozbyć się tego problemu. Klanowi przewodzi ogrzyca o imieniu Beregan, którą będziesz musiał zabić lub przekonać do zaprzestania ataków. Przy okazji zdobędziesz wyposażenie, które pozostało po poprzednich, nieudanych ekspedycjach do Baterii Durgana.
Swoje pierwsze kroki skieruj do Rdzawego Lasu. Idź do jego północno-zachodniej części i odszukaj wejście do Górnej Pieczary Szepczących Płomieni. Chronione jest ono przez kilku ogrów, jednak nie powinieneś mieć z nimi większych problemów. Gdy już wejdziesz do jaskini musisz jakoś dostać się do Komnaty proroctwa (Scrying chamber) (M5,2) - miejsca gdzie przebywa Beregan. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- Znajdź klucz do zamkniętych drzwi. Znajduje się on piętro niżej przy ciele martwego Ogra (M6,2);
- Wejdź schodami w północno-zachodniej części dolnego poziomu jaskini. Jest to zdecydowanie szybsze rozwiązanie.
Gdy dostaniesz się do pomieszczenia i podejdziesz do Beregan rozpocznie się rozmowa. Bez żadnego problemu powinieneś móc uniknąć walki. W zależności od wybranych opcji dialogowych może być wymagana jedynie Stanowczość na 12 poziomie lub Inteligencja na poziomie 13. Otrzymasz od niej przedmioty, które pozostały po poprzednich wyprawach do Baterii Durgana, w tym najważniejszy z nich - Płytkę z płaskorzeźby (Battery relief tile). Zadanie zostanie zakończone sukcesem.
Alternatywne wybory:
Podczas rozmowy z Matroną Beregana możesz równie dobrze doprowadzić do starcia. Będzie ono dosyć wymagające, gdyż sama Matrona jest dużo silniejsza niż normalny ogr, a dodatkowo pomagać będzie jej kilku innych przeciwników. Postaraj się już przy samych schodach, jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy odpowiednio ustawić drużynę, aby twoi magowie nie zablokowali wojowników w wąskim przejściu. Po wygranym pojedynku zabierz wszystkie przedmioty z ciał wrogów. Zadanie zostanie zaliczone. Nie zapomnij jednak przeszukać skrzyni na górnej cześci pomieszczenia. Znajduje się tam wiele cennych przedmiotów, chociaż wymagany jest 10 poziom otwierania zamków.