[Opis przejścia - Amanda] cz. 3 | Piła poradnik Piła
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Spowoduje to włączenie się telewizorów #1 za naszymi plecami i wyświetlenie na nich kodu (579) który musimy wprowadzić na kłódce blokującej nam przejście do kolejnego pokoju. Po jej otwarciu, odliczanie się zatrzyma i będziemy mogli odsapnąć. Zabieramy klucz z czerwonego stolika, oglądamy scenkę przerywnikową, a po chwili budzimy się w zielonym pomieszczeniu #2 . Przechodzimy przez drzwi, czytamy gazety i pokonujemy kolejne drzwi.
W pomieszczeniu z telewizorem #1 odczekujemy chwilę, po czym ruszamy otwartym przejściem. Powinniśmy znaleźć się w jednej sali z Amandą. Przed nami mini-gra #2 , której celem jest wytypowanie odpowiedniej "kulki" substancji czerwonej (lewo - shift), albo niebieskiej (prawo - spacja), spływającej z góry.
Zacznijmy od kwestii podstawowej - w przypadku #1 , podajnik odwróci się w lewo, a w #2 w prawo. Jeśli na tym kończyłaby się machina, do przypadku pierwszego puścilibyśmy kulkę czerwoną [shift], a do drugiego niebieską [spacja]. Mając to na uwadze, rozważmy kilka przykładowych wariantów.
Przypadek #1 . Kulka spada do podajnika 1, który pod wpływem jej ciężaru odwraca się w lewo i podaje ją do 2. Ten z kolei odwróci się w prawo i poda do 3, który również przekręci się w prawo i wypuści ją do kanału zaznaczonego punktem niebieskim. Jako że kanał leży po prawej stronie - powinniśmy wpuścić do niego kulkę niebieską, więc naciskamy [spację]. W #2 kulka spada do 1, który odwraca się w prawo, 2 odwraca się w lewo i tak samo robi 3. Kulka spada po stronie lewej (czerwony punkt), więc potrzebujemy czerwonej - [shift]. Możemy popełnić maksymalnie dwa błędy, trzeci jest śmiertelny. Kiedy wpuścimy pięć prawidłowych kulek po lewej i prawej, przejdziemy do drugiego etapu zabawy.
Różnica polega na tym, że teraz dwa podajniki po jednej stronie mają dwa miejsca na substancję. Taki podajnik nie przechyli się dopóki oba miejsca nie zostaną zapełnione. W przypadku #1 substancja dostaje się do 1, w prawo do 2, w lewo do 3 w której już jest jedna próbka niebieska. Obie trafiają do prawej strony maszyny, więc powinniśmy puścić niebieską kulkę [spacja]. W przypadku #2 widzimy BŁĄD, ponieważ w podajniku 3 siedzi kulka czerwona, a on sam jest na pozycji z której przekręci się na stronę niebieską. Musimy unikać takich sytuacji. Na tym etapie powinniśmy już doskonale opanować zasadę działania machiny i bez problemu uwolnić Amandę.