[Opis przejścia - Amanda] cz. 1 | Piła poradnik Piła
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Amanda
Już na samym początku zostajemy rzuceni na głęboką wodę. Musimy działać szybko. Wykonujemy myszką szybkie, okrężne ruchy #1 . Jednocześnie przyglądamy się naszej stalowej masce. Co kilka sekund powinna pojawiać się na niej kolorowo podświetlona cyfra #2 . Ilekroć ją odczytamy - szybko naciskamy odpowiedni numer na klawiaturze (z zakresu 1-4). Na koniec kilka ruchów "góra - dół" myszką i jesteśmy wolni.
Zamykamy drzwi od toalet i odwracamy się do lustra #1 . Odczytujemy numer 437 (tak - 7, a nie jak można by pomyśleć - 1). Podchodzimy do drzwi i używając myszki - wprowadzamy kombinację do zamka kłódki #2 . Korytarz doprowadzi nas do nowego pomieszczenia.
Po scence przerywnikowej rusza wskaźnik czasu na ścianie przy drzwiach #1 . Odwracamy się w kierunku toalet i otwieramy drugą od lewej. Podchodzimy do muszli i zanurzamy w niej rękę #2 . Musimy naprowadzić myszką dłoń Tappa na bezpiecznik pływający pośród strzykawek, a następnie nacisnąć na klawiaturze klawisz [1]. Umieszczamy bezpiecznik w mechanizmie wiszącym na ścianie, pod czerwonym licznikiem czasu. Po wciśnięciu przycisku otworzą się przed nami drzwi.
Przechodzimy przez raniące nas fragmenty szkła. Z szafki pod ścianą wyciągamy strzykawkę z medykamentem. W głębi korytarza, z pomocą klawisza [4]- wyciągamy zapalniczkę, która oświetli nam drogę. Powinniśmy dotrzeć do pokoju z krwawym napisem na ścianie i drabiną #1 , która zaprowadzi nas na górę. Na śmietniku po prawej spoczywają dokumenty, które możemy przeczytać. W dużej hali, nieopodal ciała #2 (w kieszeni - apteczka) po prawej - odnajdujemy kasetę z nagraniem. Możemy przejrzeć dokumenty leżące na stoliku pod drzwiami przez które przechodzimy.
Przed nami pierwsza potyczka. Przytrzymujemy [shift] i tym samym - przechodzimy w tryb walki #1 . Teraz kwestia zadawania ciosów - [1] (lub lewy przycisk myszy) to lekkie uderzenie, [2] (lub prawy przycisk myszy) blok, [3] - mocne uderzenie (chyba najsensowniejsze jeśli o pięści chodzi). Jest jeszcze [5] - wyrzucenie broni. Musimy tylko "wyczuć" odpowiedni moment na zadanie ciosu #2 . Z ciała nieszczęśnika wyciągamy klucz.
W pomieszczeniu oświetlonym na czerwono znajdziemy niepokojącą notkę dotyczącą klucza, który został umieszczony w naszym ciele. Odszukujemy zamknięte drzwi i używamy na nich zdobytego przed momentem klucza. Przechodząc prawą stroną korytarza, unikamy rozsypanych na podłodze szkieł #1 . Przy otwieraniu drzwi, zwracamy uwagę na kolorowy numer widoczny po prawej #2 . Musimy szybko nacisnąć odpowiednią cyfrę na klawiaturze, aby uniknąć nieprzyjemnej śmierci. Na wózku inwalidzkim, czekają na nas bandaże których w przeciwieństwie do strzykawek - nie możemy magazynować plecaku. Nasz bohater używa ich natychmiastowo, odzyskując przy tym pewną część energii życiowej.
Zaglądamy do pomieszczenia po lewej od wózka. Oprócz kolejnej notatki #1 , w jednej z szafek znajdziemy gwóźdź, który posłuży nam za moment za wytrych. Wracamy do korytarza. Pora zainteresować się drzwiami koło których stoi kosz na śmieci. Z gwoździem w dłoni przystępujemy do otwierania zamków. Całość jest bardzo prosta. Mamy 6 okrągłych pól (wybieramy dane pole ruszając myszką) z figurami, których układ możemy obrócić (klawisze [1] i [3]). Musimy obrócić je w taki sposób, aby figury na okrągłych polach stykały się ze sobą tymi samymi końcówkami (np. guzik - guzik). Kiedy wszystkie symbole będą na swoich miejscach #2 , drzwi staną przed nami otworem.
Kiedy wbiegniemy do środka, zamkną się przed nami podwójne drzwi #1 . Ruszamy dalej - w prawo. W pomieszczeniu za martwym jegomościem #2 czeka na nas kaseta z nagraniem i kilka dokumentów.
Dalsza wędrówka zaprowadzi nas do kolejnych zablokowanych drzwi #1 po naszej lewej (pijąc duża ilość wody z dozowników na ścianie, odnowimy pewną ilość życia), tak więc kontynuujemy marsz w stronę prawą. Mijamy kolejne notki które możemy odczytać i przyglądamy się bliżej niebieskiemu urządzeniu stojącemu w korytarzu #2 . W toalecie po prawej nie ma niczego ciekawego, więc ruszamy drzwiami na końcu zaciemnionego pomieszczenia.
Powinniśmy stać przed drzwiami #1 , za którymi czeka na nas znana już pułapka w której musimy szybko nacisnąć wskazaną cyfrę. Widzimy krwawy napis na drzwiach po lewej i odbijamy przejściem w prawo. Możemy przejrzeć dokumenty na pudłach, a także rozbić cienką ścianę (przechodząc w tryb walki i waląc w nią pięściami) #2 . Warto zwrócić uwagę na urządzenie na ścianie. Musimy umieścić w nim bezpiecznik który wyciągniemy z szafki po drugiej stronie dziury w ścianie.