Everlight Reef | Zadania główne w Overlord II poradnik Overlord II
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Everlight Reef
Mapa
Legenda:
Ważne miejsca
1. Przystań na wyspie;
2. Miejsce na pierwszy kamień-klucz;
3. Miejsce na drugi kamień-klucz;
4. Miejsce na trzeci kamień-klucz;
5. Miejsce na czwarty kamień-klucz;
6. Kładka (otwierana od północy).
Artefakty
A. Element totemu (rozwal statkiem barykadę, by się do niego dostać);
B. Ulepszenie zdrowia Overlorda.
Przejścia
P1. Przejście do Everlight Jungle.
Opis przejścia
Mając dostępny statek będziesz mógł wyruszyć z Nordhaven do krainy elfów - Everlight. Na ten quest przygotuj sobie 11-12 brązowych sługusów, zaś resztę niech stanowią czerwoni. Brązowymi obsadź statek (wymaganych dziesięciu) i chwyć za stery. Czerwoni automatycznie ustawią się na dziobie, gotowi do ciskania ognistymi kulami.
Przepłyń obok min i dwóch elfów. Gdy napotkasz barykadę, zacumuj po lewej stronie i zniszcz blokadę z lądu.
Po minięciu blokady natychmiast trafisz do krainy Everlight. Płyń przed siebie, do południowej części planszy. Znajdująca się tam brama [P1] zostanie zamknięta - elfy będą usuwać kamienie-klucze z ich miejsc, a Twoim zadaniem jest je na nich ponownie ustawić.
Płyń wobec tego do kanału, który znajduje się na północnym zachodzie. W ten sposób dotrzesz do przystani [1] , przy której będziesz mógł zacumować (będziesz ją mieć po prawej stronie).
Gdy wysiądziesz i rozpoczniesz eksplorację terenu (wyspy, konkretniej rzecz biorąc), szybko znajdziesz pierwszy kamień-klucz. Umieść go na swoim miejscu [2] , przechodząc przez wąski tunel.
Tak się składa, że kamienie-klucze są w stanie także uruchamiać windy. Kontynuuj wędrówkę, aż natkniesz się na drugi kamień. By móc dotrzeć do jego piedestału, musisz najpierw wysadzić w powietrze wrak statku, który blokuje Ci drogę. Czerwone Miniony mogą podpalić pobliskie materiały wybuchowe.
Umieść drugi kamień-klucz na swoim miejscu [3] , a następnie - korzystając z pobliskiego tunelu - wróć do swojego statku.
W międzyczasie obejrzysz filmik pokazujący wodną barykadę. Na mapie zostanie oznaczona wykrzyknikiem. Wsiądź na statek i płyń do tej blokady.
Gdy tylko się do niej zbliżysz, statek elfów przebije ją i zacznie pływać wokół wyspy, którą przed chwilą zwiedzałeś. Postaraj się ustawić swój okręt równolegle do wrogiego, w bliskiej odległości. Dzięki temu czerwone sługusy będą mogli podpalić żagle elfów. Gdy spłoną doszczętnie, umieść swój statek burta w burtę z okrętem przeciwników i dokonaj abordażu. Zdobyta jednostka jest szybsza od Twojej dotychczasowej łodzi. Wpłyń do zatoki, z której przed chwilą wypłynęły elfy.
Zacumuj po lewej stronie zatoki i zejdź na ląd. Ruszaj przed siebie, eliminując po drodze syreny. Wejdź na windę i wyjedź nią na górę, zabierając ze sobą kamień-klucz, który ją zasila.
Na górze znajdziesz miejsce dla kamienia [4] , ale będziesz musiał szukać nowej drogi do swojego statku, bo winda jest już nieaktywna.
Pobliska ścieżka zaprowadzi Cię na plażę, przy której znajdziesz wrak statku. Pokonaj znajdujące się tu syreny i wysadź w powietrze wrak, torując sobie tym samym drogę do własnej jednostki pływającej.
Pora na czwarty, ostatni kamień-klucz. Dostaniesz się do niego, jeśli się troszkę cofniesz (na północny wschód) i przebijesz się przez barykadę złożoną z kamieni (przyspieszenie jest tutaj wymagane - wciskaj szybko lewy przycisk myszy, by je aktywować). Gdy postawisz stopę na suchym lądzie, przeczesz okolicę w poszukiwaniu dóbr. Jednocześnie postaraj się, aby sługusy nie upiły się znaleźnym alkoholem.
Droga do kamienia jest prosta, aczkolwiek natkniesz się tutaj na mnóstwo elfów. Po drodze znajdziesz dziury służące do wzywania Minionów - wymień brązowych na czerwonych, by łatwiej Ci było walczyć z przeciwnikami. Gdy dotrzesz do kamienia, każ trzem sługusom przenieść go przez tunel, prosto na miejsce [5] , w którym stać powinien.
Brama zostanie otwarta. Wsiadaj na łódź i płyń do następnego etapu [P1] .