Everlight Reef | Zadania główne w Overlord II poradnik Overlord II
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Everlight Reef
Mapa

Legenda:
Ważne miejsca
1. Przystań na wyspie;
2. Miejsce na pierwszy kamień-klucz;
3. Miejsce na drugi kamień-klucz;
4. Miejsce na trzeci kamień-klucz;
5. Miejsce na czwarty kamień-klucz;
6. Kładka (otwierana od północy).
Artefakty
A. Element totemu (rozwal statkiem barykadę, by się do niego dostać);
B. Ulepszenie zdrowia Overlorda.
Przejścia
P1. Przejście do Everlight Jungle.
Opis przejścia
![]() | ![]() |
Mając dostępny statek będziesz mógł wyruszyć z Nordhaven do krainy elfów - Everlight. Na ten quest przygotuj sobie 11-12 brązowych sługusów, zaś resztę niech stanowią czerwoni. Brązowymi obsadź statek (wymaganych dziesięciu) i chwyć za stery. Czerwoni automatycznie ustawią się na dziobie, gotowi do ciskania ognistymi kulami.
Przepłyń obok min i dwóch elfów. Gdy napotkasz barykadę, zacumuj po lewej stronie i zniszcz blokadę z lądu.
![]() | ![]() |
Po minięciu blokady natychmiast trafisz do krainy Everlight. Płyń przed siebie, do południowej części planszy. Znajdująca się tam brama [P1] zostanie zamknięta - elfy będą usuwać kamienie-klucze z ich miejsc, a Twoim zadaniem jest je na nich ponownie ustawić.
Płyń wobec tego do kanału, który znajduje się na północnym zachodzie. W ten sposób dotrzesz do przystani [1] , przy której będziesz mógł zacumować (będziesz ją mieć po prawej stronie).
![]() | ![]() |
Gdy wysiądziesz i rozpoczniesz eksplorację terenu (wyspy, konkretniej rzecz biorąc), szybko znajdziesz pierwszy kamień-klucz. Umieść go na swoim miejscu [2] , przechodząc przez wąski tunel.
![]() | ![]() |
Tak się składa, że kamienie-klucze są w stanie także uruchamiać windy. Kontynuuj wędrówkę, aż natkniesz się na drugi kamień. By móc dotrzeć do jego piedestału, musisz najpierw wysadzić w powietrze wrak statku, który blokuje Ci drogę. Czerwone Miniony mogą podpalić pobliskie materiały wybuchowe.
![]() | ![]() |
Umieść drugi kamień-klucz na swoim miejscu [3] , a następnie - korzystając z pobliskiego tunelu - wróć do swojego statku.
![]() | ![]() |
W międzyczasie obejrzysz filmik pokazujący wodną barykadę. Na mapie zostanie oznaczona wykrzyknikiem. Wsiądź na statek i płyń do tej blokady.
Gdy tylko się do niej zbliżysz, statek elfów przebije ją i zacznie pływać wokół wyspy, którą przed chwilą zwiedzałeś. Postaraj się ustawić swój okręt równolegle do wrogiego, w bliskiej odległości. Dzięki temu czerwone sługusy będą mogli podpalić żagle elfów. Gdy spłoną doszczętnie, umieść swój statek burta w burtę z okrętem przeciwników i dokonaj abordażu. Zdobyta jednostka jest szybsza od Twojej dotychczasowej łodzi. Wpłyń do zatoki, z której przed chwilą wypłynęły elfy.
![]() | ![]() |
Zacumuj po lewej stronie zatoki i zejdź na ląd. Ruszaj przed siebie, eliminując po drodze syreny. Wejdź na windę i wyjedź nią na górę, zabierając ze sobą kamień-klucz, który ją zasila.
![]() | ![]() |
Na górze znajdziesz miejsce dla kamienia [4] , ale będziesz musiał szukać nowej drogi do swojego statku, bo winda jest już nieaktywna.
Pobliska ścieżka zaprowadzi Cię na plażę, przy której znajdziesz wrak statku. Pokonaj znajdujące się tu syreny i wysadź w powietrze wrak, torując sobie tym samym drogę do własnej jednostki pływającej.
![]() | ![]() |
Pora na czwarty, ostatni kamień-klucz. Dostaniesz się do niego, jeśli się troszkę cofniesz (na północny wschód) i przebijesz się przez barykadę złożoną z kamieni (przyspieszenie jest tutaj wymagane - wciskaj szybko lewy przycisk myszy, by je aktywować). Gdy postawisz stopę na suchym lądzie, przeczesz okolicę w poszukiwaniu dóbr. Jednocześnie postaraj się, aby sługusy nie upiły się znaleźnym alkoholem.
![]() | ![]() |
Droga do kamienia jest prosta, aczkolwiek natkniesz się tutaj na mnóstwo elfów. Po drodze znajdziesz dziury służące do wzywania Minionów - wymień brązowych na czerwonych, by łatwiej Ci było walczyć z przeciwnikami. Gdy dotrzesz do kamienia, każ trzem sługusom przenieść go przez tunel, prosto na miejsce [5] , w którym stać powinien.
Brama zostanie otwarta. Wsiadaj na łódź i płyń do następnego etapu [P1] .