Everlight Facility | Zadania główne w Overlord II poradnik Overlord II
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Everlight Facility
Mapa
Legenda:
Ważne miejsca
1. Wejście do forecy;
2. Kamień umożliwiający wcielenie się w jednego z Minionów;
3. Ogrody;
4. Sąd nad Juno;
5. Pierwszy Strażnik;
6. Północno-wschodnia część fortecy;
7. Południowo-wschodnia część fortecy;
8. Rzeczka, przez którą tylko Overlord może przejść.
Artefakty
A. Gniazdo zielonych Minionów.
Przejścia
P1. Przejście do Everlight Jungle;
P2. Przejście do Everlight Temple Outskirts.
Opis przejścia
Ruszaj przed siebie, po drodze uruchamiając kolejny teleport. Nieopodal znajduje się nielichy zamek Imperium. Główna brama [1] jest jednak zamknięta i trzeba będzie wykazać się sprytem żeby dostać się do środka i ukraść gniazdo zielonych sługusów.
Jeśli dobrze się rozejrzysz, dostrzeżesz niewielką dróżkę wiodącą na zachód mapy.
Znajdziesz tam kamień [2] , dzięki któremu wcielisz się w jednego ze swoich sługusów. Zadbaj o to, byś miał tylko zielonych, a następnie skorzystaj z kamienia.
Obok znajduje się wąska kładka wiodąca do zamku Imperium. Wykończ pobliskie gnomy i - jako zielony stworek - wejdź do zamku. Wykończ pierwszego napotkanego strażnika i skieruj się w lewo. Odnajdziesz zielone gniazdo [A] .
W zamku znajduje się mnóstwo zakamarków, w których schowano złoto. Bacznie obserwuj mapę i sprawdzaj wszystkie pokoje i korytarze fortecy.
Teraz się zaczną schody, bo gniazdo trzeba wynieść z zamku. Po jego prawej stronie znajdziesz przejście do dalszej części etapu. Skorzystaj z niego, by dostać się do innej sekcji fortecy - ogrodów [3] . Przejdź po wąskiej kładce i znajdź przejście na niższy poziom.
Na dole znajdziesz paru wyjątkowo niebezpiecznych strażników - Likwidatorów. Gra podpowiada, że możesz się przed nimi chować w zaroślach, ale ja proponuję Ci zabijać tych delikwentów. By ataki kończyły się powodzeniem, musisz zawsze zachodzić Likwidatorów od tyłu.
Koło ogrodów znajduje się niewielkie pomieszczenie, w którym będą się pojawiać zielone sługusy. Odwiedzaj to miejsce ilekroć stracisz jakieś stworki.
Kolejny trudny przeciwnik stoi w miejscu, więc nie da się go załatwić tradycyjną metodą. Możesz jednak posłużyć się gnomami do odwrócenia jego uwagi. Możesz je uwolnić naciskając przycisk umieszczony koło ich klatki. Gdy Likwidator będzie zajęty gnomami, wskocz mu na plecy i wykończ go.
Po walce otwórz wrota korzystając z pokrętła po prawej. Ruszaj przed siebie. Otwórz wrota, by przenieść zielone gniazdo nieco bliżej wyjścia.
Zwróć uwagę, że w ścianie nieopodal znajduje się przejście. Skorzystaj z niego, by dostać się do kolejnej części etapu i obejrzeć przy okazji przerywnik filmowy [4] . Wykończ Likwidatora, którego spotkasz po drodze.
Dojdziesz do dziedzińca pilnowanego przez tzw. Strażników (Sentinels) [5] . Potrafią oni wykrywać i natychmiastowo zabijać wszelkie magiczne stworzenia, czyli np. Twoje Miniony. Ich pole widzenia wyznaczane jest przez czerwone światło. Ruszaj przed siebie, używając wnęki po lewej do uniknięcia kontaktu ze wspomnianym czerwonym światłem.
Po lewej stronie chodnika znajdziesz wejście na wyższy poziom. Tam natomiast ujrzysz wieżę jednego ze Strażników. Zburz wieżę, by go zabić. W ten sposób utorujesz kolejny kawałek drogi dla gniazda.
Ruszaj dalej. Po lewej stronie chodnika znajdziesz przejście do północno-wschodniej części zamku [6] . Musisz ją całą przejść, by móc otworzyć kolejną bramę dla gniazda. Na szczęście droga jest całkiem prosta.
To już będzie ostatnia brama. Umieść gniazdo w windzie i ruszaj dalej na południe. Wciąż trzeba jeszcze zlikwidować Strażników. Dojdziesz do południowo-wschodniej części zamku [7] .
Musisz się tutaj wykazać sprytem, by pokonać wartowników. Zauważ, że na dziedzińcu znajduje się sporo legionistów - możesz ich wykończysz tradycyjnie, albo wypuszczając na nich przerośniętego misia panda, który siedzi uwięziony w klatce nieopodal.
Niezależnie od tego, jak ich wykończysz, droga do dóbr zgromadzonych na dziedzińcu stanie otworem. Delektuj się!
Dalsza droga wiedzie do centralnego dziedzińca, pilnowanego przez Strażników. Chowając się w krzakach będziesz mógł atakować z zaskoczenia lokalnych wartowników. Wykończ ich, a potem zniszcz pozostałe cztery wieże (oczywiście unikając czerwonego światła, na które się natkniesz raz lub dwa razy), by winda z zielonym gniazdem mogła zjechać na dół.
Zanieś gniazdo do teleportu, wróć do ciała Overlorda, a następnie każ wszystkim swoim Minionom udać się do dziur koło teleportu. Na razie nie będą potrzebni.
Zauważ, że na południu mapy znajduje się rzeczka [8] , a za nią barykada z trucizną. Przejdź przez wodę, wezwij zielonych sługusów (tuż obok znajduje się dziura, która to umożliwia), sforsuj barykadę i ruszaj dalej, do następnej części świata Everlight [P2] .